عوارض و مزایای جوانسازی پوست با هایفوتراپی چیست؟

پنج‌شنبه 30 دی 1400 بازار

درمان فراصوتی بسیار متمرکز با شدت بالا یا هایفوتراپی به یک فرآیند زیبایی نسبتاً جدید گفته می شود که از آن برای تنگ کردن پوست استفاده می شود. این فرآیند غیرتهاجمی است و یک جایگزین بدون درد برای لیفت صورت ها می باشد. در این فرآیند از انرژی فراصوتی برای افزایش تولید فیبرهای کُلاژِن استفاده می شود و این امر منجر به ایجاد پوست محکم تر و بهتری خواهد شد.

هایفوتراپی با پوست بدن چه می کند؟

نحوه عملکرد هایفوتراپی با اعمال کردن انرژی های فراصوتی بالا در زیر پوست می‌باشد. اشعه فراصوت در لایه های عمیق تر از پوست عمل می کند و کُلاژن را بدون آسیب رساندن به دیگر بافت ها یا پوست بیرونی، تولید می کند. این امر یکی از دلایل تأثیرگذار بودن فرآیند هایفوتراپی می باشد. این فرآیند به اعماق پوست می رود و به بخش های پوستی درمان نشده دست نمی زند. این روش با دیگر درمان های پوستی ضد پیری مانند لایه برداری ها با لیزر یا پوست اندازی های شیمیایی مقایسه می شود و محدوده عملکردی آن بر روی سطح پوست می باشد.

فواید هایفوتراپی برای جوان سازی صورت

 

اشعه فراصوت با فرکانس بالا بر روی بافت زیرین سطح پوست متمرکز شده است. بنابراین هیچ گونه آسیبی به لایه های بالایی پوست وارد نمی شود. هایفوتراپی یک فرآیند تهاجمی نمی باشد. در این روش هیچ گونه شکاف دادن، سوزن یا زخم کردن دخیل نمی باشد. مدت زمان برای بهبودی در آن وجود ندارد. شما می توانید به زندگی روزانه خود دقیقاً بعد از تمام شدن درمان بازگردید. این قابلیت درخواست بزرگ بسیاری از افراد می باشد.

دقیقاً پس از درمان، شما می توانید بعضی از نتایج را مشاهده کنید. اما برای نتایج کامل، معمولاً تا 3 ماه باید منتظر بمانید. بعضی از افراد، به دلیل بهتر شدن نتایج درمان با گذشت زمان، روش هایفوتراپی را انتخاب می کنند. علاوه بر این، مزیتی که افراد نباید انجام دادن هیچ گونه از این فرآیند را برای دیگران توضیح دهند، نیز برای این روش وجود دارد.

هایفوتراپی برای جوان سازی پوست بسیار کم هزینه تر از هرگونه لیفت صورت با عمل جراحی می باشد. اگر شما به دنبال تغییرات نامحسوس در چهره خود هستید، ممکن است به درمان با عمل جراحی نیازی نداشته باشید. عمل جراحی می تواند بسیار پرهزینه، پر ریسک و حاوی پیچیدگی باشد. با انجام هایفوتراپی، شما راحت تر می توانید پوست و ظاهر خود را جوان کنید. در لیفت صورت های عمل جراحی، همیشه ریسک ایجاد خونریزی، عفونت، لخته های خون، جای زخم و بیهوشی وجود دارد.

از جهتی دیگر، در فرآیند هایفوتراپی، شما این ریسک ها را نخواهید داشت. چون هایفوتراپی با شبیه سازی و ارتقاء دادن فرآیند طبیعی بهبود پوست بدن عمل می کند، نتایج آن بسیار حالت طبیعی دارند. هایفوتراپی که برای جوان سازی صورت استفاده می شود، مناسب برای تمام انواع پوست می باشد.

این روش، یک فرآیند بسیار سریع و قابل تحمل است. شما در آن احساس حضور تحت فرآیند بزرگ را نخواهید کرد. هایفوتراپی برای جوان سازی صورت فواید بسیاری دارد. خطوط اصلی صورت شما را نگه می دارد و پوست شما را برای مبارزه در برابر پیری ارتقاء می بخشد. اما همچنین منجر به نوسازی بافت های پوست می گردد.

در پوست بدن لکه، منافذ بزرگ، آکنه و جوش ها به وجود می آیند. هایفوتراپی برای جوان سازی پوست در حالی که عمدتاً فرآیند طبیعی پوست شما را فعال می کند، یک عملیات نوسازی کلی را به اندازه ضد پیری انجام می دهد. این روش به صورت طبیعی پوست شما را بیدار و وادار به کار می کند تا کُلاژن تولید کند و شما را جوان تر نشان دهد.

کدام نواحی می توانند با هایفوتراپی درمان شوند؟

 

یک لیفت صورت غیرجراحی می تواند موارد زیر را درمان کند:

بهترین داوطلب برای درمان هایفوتراپی چه کسی است؟

  • هایفوتراپی ممکن است برای همه مناسب نباشد. به طور کلی، این فرآیند بر روی افراد بزرگتر از 30 سال، که سستی خفیف تا متوسط در پوست خود دارند، بهتر عمل می کند.
  • افراد با پوست آسیب دیده و درجه ای بالا از پوست شل شده، ممکن است به چندین درمان قبل از دیدن نتایج نیاز داشته باشند.
  • افراد مسن تر با پیری ظاهری گسترده، سستی شدید پوست یا پوست بسیار شل بر روی گردن نیز داوطلبان مناسبی نمی باشند و ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشند.

هایفوتراپی برای فرآیند جوان سازی پوست

 

نیازی به آماده سازی خاص قبل از انجام یک درمان هایفوتراپی، نیست. شما باید استفاده از لوازم آرایش و محصولات محافظت از پوست را در نقاط مورد نظر و قبل از انجام درمان، متوقف کنید.

موارد زیر در وقت ملاقات شما اتفاق خواهد افتاد:

  1. پزشک یا متخصص نقطه مورد نظر را در ابتدا تمیز می کند.
  2. آن ها ممکن است بی حس کننده های موضعی را در نقاط مورد نظر قبل از شروع اعمال کنند.
  3. پزشک یا متخصص پس از آن می تواند یک ژل فراصوت را اعمال کند.
  4. دستگاه هایفوتراپی بر روی پوست قرار داده می شود.
  5. با استفاده از یک نشانه گر فراصوت، پزشک یا متخصص دستگاه را در تنظیمات درست خود قرار می دهد.
  6. انرژی فراصوت پس از آن به نقطه مورد نظر به وسیله پالس هاس کوتاه و به مدت 30 تا 90 دقیقه، فرستاده می شود.
  7. دستگاه برداشته می شود.

اگر به درمان های مضاعف نیاز باشد، برای شما وقت ملاقات دیگری نیز در نظر گرفته می شود. در حالی که انرژی فراصوت اعمال می شود، شما ممکن است حرارت و حالت گزگز را احساس کنید. شما می توانید از داروهای ضد درد، در صورت ناراحت بود، استفاده کنید. شما برای رفتن به خانه و ادامه دادن فعالیت معمول روزانه خود، بلافاصله پس از انجام فرآیند، آزاد هستید.

چه احساسی در انجام درمان هایفوتراپی به شما دست می دهد؟

شما ممکن است مقداری احساس ناراحتی در حین انجام فرآیند هایفوتراپی تجربه کنید. بعضی از افراد آن را مانند پالس های الکتریکی کوچک با احساس اذیت کننده بسیار سبک، تشبیه می کنند. بلافاصله پس از انجام درمان، شما ممکن است قرمزی خفیف یا ورم را تجربه کنید که این موارد با گذشت چند ساعت از بین خواهند رفت.

عوارض جانبی در انجام هایفوتراپی برای جوان سازی صورت

قرمزی یکی از عوارض جانبی رایج در هایفوتراپی می باشد، اما این یک تأثیر موقت است و به آسانی می توان آن را با کرم آرام کننده درمان کرد. بیماران با پوست حساس ممکن است ورم و کبودی سبک را پس از درمان هایفوتراپی تجربه کنند. این موارد کاملاً عادی هستند و با گذشت چند روز باید از بین بروند. بعضی از بیماران نیز احساس دردی را در اطراف خطوط آرواره و گونه های خود، یک روز پس از انجام فرآیند، احساس می کنند. این یک نشانه است که درمان هایفوتراپی در حال عمل کردن است و فرآیند ترکیب کُلاژن آغاز شده است. یک عارضه جانبی احتمالی دیگر، بی حسی موقت در نواحی تحت درمان هایفوتراپی است. دلیل این اتفاق، اذیت شدن عصب ها  به دلیل آسیب دیدگی ایجاد شده در بافت پوست می باشد. با بهبود یافتن عصب ها، احساس بی حسی نیز از بین خواهد رفت.

این علائم ممکن است تا 4 ماه وجود داشته باشند، با این حال علائم با تولید کُلاژِن بیشتر توسط بدن، خود به خود حل شده و از بین می روند. در هنگام مدیریت درست این روش توسط یک متخصص آموزش دیده، هیچ گونه گزارشی مبنی بر پیچیدگی های طولانی مدت در اثر هایفوتراپی، داده نشده است

لیپوساکشن بازو معجزه ای برای حذف چربی بازوی شما

سفر ارزان به لهستان با ویزای شینگن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا