پاکسازی پوست صورت در خانه

پنج‌شنبه 5 اسفند 1400 آرایش پوست ومو
پاکسازی پوست صورت

اسکراپ و پاکسازی پوست صورت در خانه

پوست صورت یکی از مهم ترین نقش ها را در زیبایی ما ایفا میکند به همین علت نیاز است به صورت دقیق و روتین از آن مراقبت کنیم . پاکسازی پوست امر مهمی است که پوست را خالی از باکتری میکند .

 

پوست در زیبایی تأثیر زیادی دارد. مراقبت از پوست، یکی از رازهای جوان‌ماندن چهره و زیبایی پوست است. همان‌طور که می‌دانید برای پاکسازی پوست، روش‌های مختلفی وجود دارد، پاکسازی پوست در آرایشگاه  هم انجام می دهند . ولی بهتر است پاکسازی صورت را درخانه انجام دهید چون عوارض کمتری دارد. روش‌های درمانی خانگی بسیار ساده‌ای برای پاکسازی پوست در منزل به شما ارائه می کنیم تا با استفاده از آنها، پوستی نرم، زیبا و جوان داشته باشید.

پاکسازی پوست:

1 :پاکسازی پوست با بخور آب

بخوردادن صورت، درمانی ارزان و بسیار مؤثر برای منافذ مسدود‌شده‌ی پوست و در کل پاکسازی صورت در خانه است. قیمت پاکسازی پوست در آرایشگاه  خیلی بیشتر از اینها در می آید. این روش منافذ مسدود را باز کرده و اجازه می‌دهد تا انواع آلودگی که وارد پوست شده، شسته‌ شود و از بین برود.

 

یک قوری را پر از آب کنید و درپوش‌اش را بگذارید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید تا آب داغ شود. زمانی که آب به‌اندازه‌ی کافی داغ شد که بخار تولید کند، قوری را از روی اجاق بردارید. روی سر خود، حوله‌ای بیندازید و صورت خود را رو به بخار آب بگیرید. اجازه بدهید بخار به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به پوست شما نفوذ کند و تقریبا صورت‌تان را خیس کند. سپس به‌آهستگی صورت خود را خشک کرده و مرطوب‌کننده‌ی ملایم استفاده کنید. صورت خود را دو بار در هفته بخور بدهید .

پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست صورت

 2:عسل برای پاکسازی پوست:

روش اول: فقط عسل

باید مقداری از عسل را مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید و اجازه دهید تا به صورت طبیعی خشک شود و بعد با آب شستشو دهید.یک بار در زور انجام دهید.

روش دوم :عسل، آرد نخود و شیر

شما باید به مقدار یک قاشق عسل ودو قاشق  شیر را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس یک قاشق چای خوری آرد نخود را به ترکیب اضافه کنید، به خوبی هم بزنید تا یک ماسک به دست آورید، سپس آن را به سراسر پوست صورت و گردن خود اعمال کنید، اجازه دهید تا 20 دقیقه بماند و با استفاده از آب ولرم شستشو دهید. فراموش نکنید که این کار را یکبار در هفته تکرار کنید.

 

روش سوم: عسل و دارچین

دارچین قادر به مهار رشد باکتری ها در پوست است و عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی و طبیعی عمل می کند.پس مخلوط عسل و دارچین یک راه حل موثر برای روشن شدن و پاک شدن پوست است.

به نسبت مساوی از عسل و دارچین را با یکدیگر ترکیب کنید و این خمیر را روی پوست خود بمالید و حدود 12 تا 15 دقیقه صبر کنید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید.

اسکراب پوست صورت و بدن در منزل

اسکراب  پوست بدن با مواد طبیعی در منزل بسیار مفید و کم هزینه است و می توانید از اسکراب ها در حمام و برای کل بدن استفاده  کنید.دقت کنید هنگام استفاده از اسکراب طبیعی پوست آسیب نبیند و به آرامی ماساژ دهید . تعدادی اسکراب طبیعی را در اینجا معرفی میکنیم.

پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست صورت

1: اسکراب شکر

مواد لازم

  • شکر – 1 قاشق چای خوری
  • آب – 1 یا 2 قطره
  • روغن درخت چای یا روغن لیمو، روغن پرتقال و روغن اسطوخودوس (اختیاری) – 1 یا 2 قطره

طرز تهیه

در یک کاسه کوچک همه ی مواد را با هم ترکیب کنید.

نحوه مصرف:

با نوک انگشت مقداری از این اسکراب را بر روی پوست صورت بمالید و در حرکات دایره ای خوب ماساژ دهید (مراقب باشید که دور چشم ها نمالید) سپس با آب گرم بشویید و اگر نیاز بود مقداری مرطوب کننده بر روی پوست بمالید.

2: اسکراب شکر و روغن نارگیل

مواد لازم

  • شکر – 2 قاشق غذا خوری
  • روغن نارگیل – 1 قاشق غذا خوری

طرز تهیه اسکراب شکر برای صورت

روغن نارگیل و شکر را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید.

روش استفاده:

با نوک انگشت مقداری از این اسکراب را بر روی پوست صورت بمالید و در حرکات دایره ای ماساژ دهید (به آرامی ماساژ دهید تا پوست آسیب نبیند )، بگذارید 1 دقیقه بماند و سپس با آب گرم

 

3: اسکراب پودر کاکائو و شکر قهوه ای

مواد لازم:

  • شکر قهوه ای – 1/4 فنجان
  • روغن زیتون – 1/8 فنجان
  • پودر کاکائو – 1 قاشق غذا خوری
  • عصاره وانیل – 1/4 قاشق چای خوری

طرز تهیه:

همه ی مواد را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید.

طریقه مصرف

مقداری از اسکراب شکلات را بر روی پوست تمیز بمالید و به مدت 60 ثانیه خوب ماساژ دهید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم صورت را بشویید.

پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست صورت

طرز تهیه:

همه ی مواد را در یک مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شود

4:اسکراب لیمو ترش، شکر، عسل

مواد لازم :

  • روغن زیتون – 1 قاشق غذا خوری
  • عسل طبیعی – 1 قاشق غذا خوری
  • آب لیمو ترش تازه – 1/2 لیمو
  • شکر – 1/2 فنجان

طرز تهیه:

روغن زیتون، آب لیمو ترش تازه و عسل را در یک کاسه کوچک خوب با هم ترکیب نموده و سپس به آرامی شکر را به آن اضافه کنید

نحوه استفاده:

مقداری از این اسکراب را بر روی پوست صورت بمالید و به مدت 1 دقیقه در حرکات دایره ای ماساژ دهید سپس با آب گرم خوب بشویید.

مدل های بافت مو دخترانه

2 مدل بافت مو 

ماسک خانگی صورت برای پوست خشک

۵ ماسک خانگی صورت برای پوست خشک

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا