آیا با ویزای والدین استرالیا، می‌توانم پدر و مادرم را به استرالیا بیاورم؟

شنبه 15 مرداد 1401 بازار

آیا با ویزای والدین استرالیا، می‌توانم پدر و مادرم را به استرالیا بیاورم؟

بسیاری از کسانی که به کشور استرالیا مهاجرت کرده‌اند، می‌خواهند که هرطور شده والدین خود را به آنجا بیاورند. این کار از طریق ویزای والدین استرالیا امکانپذیر می‌شود. این ویزا به والدین شهروندان استرالیایی یا کسانی که مقیم دائم این کشور هستند، اعطا می‌شود. این افراد باید اثبات کنند که توانایی حمایت مالی کافی از والدین خود را داشته و می‌توانند آن‌ها را پشتیبانی کنند. در ادامه این مطلب انواع ویزای والدین استرالیا را بررسی کرده و بیشتر راجع به شرایط هر یک از آن‌ها توضیح می‌دهیم.

مزایای ویزای والدین استرالیا

زمانی کی ویزای والدین استرالیا را دریافت کنید، از مزایای قابل توجه زیر برخوردار خواهید شد:
⦁ ماندن در استرالیا به صورت نامحدود
⦁ امکان سفر بدون محدودیت به استرالیا و از مبدأ این کشور
⦁ بهره‌مندی از سیستم جامع بیمه بهداشت و درمان استرالیا موسوم به “Medicare”
⦁ کاهش محدودیت‌های مربوط به حقوق کار
⦁ امکان درخواست برای اخذ شهروندی استرالیا در صورت واجد شرایط بودن

انواع ویزای والدین استرالیا

کسانی که قصد دارند با استفاده از ویزای والدین به این کشور مهاجرت کنند، می‌توانند از طریق سه روش مجزا اقدام کنند. استرالیا 3 نوع ویزای متفاوت را برای والدین ارائه می‌دهد که عبارت است از:
برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی جزئیات ویزای والدین استرالیا کلیک کنید.

ویزای موقت ساب کلاس 870

این ویزای موقت به والدین شهروندان استرالیایی، افراد دارای اقامت دائم و یا شهروندان نیوزیلندی واجد شرایط، اجازه اقامت موقت در استرالیا را می‌دهد. با داشتن این ویزای والدین استرالیا افراد می‌توانند به مدت حداکثر 3 تا 5 سال از کشور استرالیا بازدید کرده و یا با درخواست برای تمدید یا اخذ ویزاهای دیگر، مدت اجازه بازدید خود از این کشور را تا حداکثر 10 سال افزایش دهند. با در دست داشتن این ویزا نمی‌توانید در استرالیا کار کنید.

برای درخواست این ویزا، باید؛

⦁ قبل از ارسال درخواست، یک حامی مالی تایید شده داشته باشید.
⦁ به‌صورت آنلاین برای اخذ ویزا اقدام کنید.
⦁ ظرف مدت 6 ماه پس از تایید اسپانسر، یا 60 روز در صورت دریافت مجوز، درخواست خود را ارائه دهید.

ویزای دائمی والدین استرالیا ساب کلاس 103

والدین شهروندان یا افراد مقیم استرالیا می‌توانند برای اخذ این ویزای دائمی اقدام کرده و برای همیشه به این کشور نقل مکان کنند. کسانی که این ویزا را دریافت کنند، می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن برای اخذ شهروندی استرالیا نیز اقدام کنند. علاوه‌براین، امکان حمایت از اعضای خانواده برای مهاجرت به استرالیا نیز وجود دارد. پس از دریافت این ویزا، افراد می‌توانند در استرالیا کار و تحصیل کرده و بدون محدودیت در این کشور زندگی کنید.
هزینه این ویزا از 6،490 دلار استرالیا آغاز می‌شود. همچنین برای هر یک از اعضای خانواده که همراه والدین به استرالیا می‌آیند شود هزینه اضافی دریافت می‌شود. متقاضیان می‌توانند هزینه این ویزا را در دو قسط پرداخت کنند. هنگام درخواست، اولین قسط باید پرداخت شود و قسط دوم با اطلاع اداره مهاجرت استرالیا باید پرداخت شود. علاوه بر این در پروسه اخذ ویزای والدین استرالیا برخی از هزینه‌ها از قبیل خدمات پلیس، وضعیت سلامتی و هزینه انگشت‌نگاری از متقاضی گرفته می‌شود.

متقاضیان درخواست این نوع از ویزای والدین استرالیا باید؛

⦁ یک فرزند واجد شرایط (شهروند، مقیم دائم استرالیا یا شهروند نیوزلند) در استرالیا داشته باشید.
⦁ تمام شرایط ویزا را رعایت کرده و از قوانین استرالیا پیروی کنید.
⦁ در هنگام درخواست برای ویزای 103، برای ویزای موقت سابکلاس 870 درخواست نداده و یا قبلاً آن را اخذ نکرده باشید.

ویزای دائمی سابکلاس 143

کسانی که موفق به دریافت ویزای والدین استرالیا ساب کلاس 143 شوند، می‌توانند به عنوان مقیم دائم به استرالیا مهاجرت کرده و در این کشور اقامت داشته باشید. علاوه‌براین افراد می‌توانند برای حمایت از سایر اعضای خانواده نیز برای رفتن به استرالیا اقدام کنند. در صورت واجد شرایط بودن و برآورده کردن معیارهای اساسی، با داشتن ویزای 143 می‌توانید برای اخذ شهروندی این کشور اقدام کنید. دارندگان این ویزا می‌توانند به مدت 5 سال بدون محدودیت به استرالیا سفر کرده و یا از مبدأ استرالیا به خارج از کشر بروید.

برای اخذ ویزای دائمی 143، باید؛

⦁ فرزند شما شهروندی یا اقامت دائم استرالیا و یا شهروندی نیوزلند را داشته و بتواند از شما حمایت کند.
⦁ در آزمون تعادل خانواده شرکت کرده و در این آزمون پذیرفته شوید.
⦁ از سوی فرزند خود در استرالیا تضمین پشتیبانی داشته باشید.
⦁ در زمان درخواست این ویزا، برای ویزای موقت سابکلاس 870 درخواست نداده و یا قبلاً آن را اخذ نکرده باشید.

آزمون تعادل خانواده چیست؟

یکی از الزامات وشرایط درخواست ویزای والدین استرالیا این است که متقاضی در آزمون تعادل خانواده (Balance of Family Test) شرکت کند. این آزمون میزان وابستگی و روابط متقاضی را با کشور استرالیا سنجش می‌کند. این آزمون برای تمام مسیرهای اخذ ویزای والدین، بجز ویزای ساب کلاس 870 استرالیا، الزامی بوده و به هیچ وجه نمی‌توان این مرحله را نادیده گرفت. برای قبولی در آزمون تعادل خانواده، حداقل نیمی از فرزندان فرد متقاضی باید در استرالیا زندگی کنند.

جمع‌ بندی

استرالیا نه تنها محیطی عالی برای مهاجران جوانی است که می‌خواهند در این کشور به کار و تحصیل بپردازند، بلکه برای افراد سالمند نیز بسیار ایده‌آل است. طبیعت زیبای استرالیا، کیفیت بالای زندگی و آرامشی که در کنار این موارد می‌توان تجربه کرد، از جمله دلایلی است که پدران و مادران شما را برای مهاجرت به استرالیا ترغیب می‌کند. کشور استرالیا نیز مسیرهای مهاجرتی مختص به این افراد را طراحی کرده و آن‌ها می‌توانند از طریق انواع ویزای والدین استرالیا به این کشور مهاجرت کنند. در این مطلب با نگاهی به انواع این ویزا، شرایط و مزایای آن‌ها را نیز بررسی کرده و دیدیم که متقاضیان چگونه می‌توانند آن را دریافت کنند. اگر قصد مهاجرت از طریق ویزای والدین استرالیا را دارید، می‌توانید به وب سایت موسسه مهاجرتی پارسی کانادا مراجعه کرده و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

خرید سابسکرایب یوتیوب واقعی و ارسال فوری

کدام لباس ها باعث لاغر نشان دادن شما خواهند شد؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا