نیروگاه چرنوبیل به نیروگاه خورشیدی تبدیل خواهد شد

یکشنبه 22 اسفند 1395 فناوری
نیروگاه چرنوبیل

به گزارش روزنامه گاردین، دولت اوکراین قصد دارد زمین های آلوده شده در اطراف نیروگاه چرنوبیل  را  به محلی برای احداث نیروگاه خورشیدی تبدیل خواهد شد.

حدود سی سال پیش حادثه اتمی در نیروگاه چرنوبیل رخ داد. این رویداد یک زنگ خطر بزرگ برای جهان بود که به انسانها یادآور می شود که، این انرژی پاک هرچقدر هم که برای انسان مفید باشد، اما خطراتی را در پی دارد که می تواند سال ها گریبانگیر بشریت باشد.
با این حال، به نظر می رسد دولت اوکراین تصمیم گرفته که طرح تازه ای را در محل این نیروگاه به اجرا در بیاورد.

براساس گزارشی که روزنامه گاردین منتشر کرده، دولت اوکراین طرحی را مطرح کرده که به موجب آن زمین های آلوده شده در اطراف این نیروگاه به محلی برای احداث نیروگاه خورشیدی تبدیل خواهد شد. پیشنهاد تامین مالی این طرح به چند بانک ارسال شده و به موجب آن، زمین های بی مصرف این منطقه که مساحت آن به شش هزار هکتار می رسد به محلی سودآور برای این کشور تبدیل می شود.

نیروگاه چرنوبیل

همچنین، در بخش دیگری از این طرح آمده که به موجب این طرح، نزدیک به هزار مگاوات برق خورشیدی تولید می شود. جالب است بدانید نیروگاه اتمی که در چرنوبیل وجود داشته قادر به تولید برق به میزان 4000 مگاوات بوده است.

با این حال، سوال بزرگی در مقابل این طرح وجود دارد و آن هم این است که آیا ساخت و ساز در چنین منطقه ای تصمیم درستی است یا نه. به نظر می رسد بانک توسعه و بازسازی اروپا به این طرح واکنش مثبتی نشان داده است. از یکی از سخنگوهای این بانک نقل قول شده که “بانک توسعه و بازسازی اروپا در صورت دریافت پیشنهادات دقیق و عملی درباره این پروژه برای سرمایه گذاری در آن علاقمند است.”

به هر حال، باید منتظر بود و دید طرح دولت اوکراین برای احداث نیروگاه خورشیدی در محل وقوع یک فاجعه اتمی تا چه اندازه عملی است و کدام بانک حاضر به سرمایه گذاری در آن می شود.

منبع : عصر ایران

کازابلانکا کجاست؟ - فناوری

آیا نوکیا و بلک بری بار دیگر موفق می‌شوند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا