نقش وراثت در ابتلا به میگرن

شنبه 11 دی 1400 سلامت
سردرد میگرنی

ژنتیک یکی از عوامل مهم در بروز بیماری میگرن بوده و در بسیاری از افراد الگوی توارثی میگرن به وضوح دیده می‌شود. اما برخی از موارد میگرن نیز کاملا مستقل از ژنتیک بوده و فرد بدون وجود هیچ سابقه میگرن در خانواده، به میگرن مبتلا شده است. اما سوال مهم اینجاست که نقش وراثت در ابتلا به میگرن چیست؟ در ادامه به بررسی وراثت در بیماری میگرن به زبانی ساده خواهیم پرداخت

نقش وراثت در ابتلا به میگرن

نقش وراثت در ابتلا به میگرن

نقش وراثت در ابتلا به میگرن

رئیس اولین کنگره بین المللی سردرد با اشاره به اینکه۳۰ تا۸۰ درصد افراد سردردهای تنشی را در زندگی خود تجربه می‌کنند، گفت: بدخوابی، استرسهای محیطی، خستگی و آلودگی هوا سردردها را تشدید می‌کنند.به گزارش ایلنا، منصوره تقا در افتتاحیه پنجمین کنگره سردرد و اولین کنگره بین المللی سردرد و درد اظهارداشت: این کنگره از امروز ۱۹ تا ۲۱ مهرماه سالجاری با موضوعات مختلف و مرتبط با سردرد با حضور صاحبنظران و اساتید داخلی و خارجی این حوزه در حال برگزاری است وی در مورد سردردهای شایع گفت: سردردهای شایع، دو نوع تنشی و میگرنی است که در همه کشورها این شیوع مشابه بوده و به طور کلی ۳۰ تا ۸۰ درصد افراد سردردهای تنشی را در زندگی خود تجربه می‌کنند و این سردرد شدت آن معمولا بسیار شدید نیست ولی سردردهای میگرنی معمولا شدید هستند و ۱۱ تا ۱۴ درصد شیوع جهانی دارد.رئیس پنجمین کنگره سردرد در مورد میگرن گفت: علت قطعی میگرن هنوز مشخص نیست ولی فرضیه‌ها در مورد علت آن زیاد است و در جدیدترین مطالعات مشخص شده در میگرن تغییرات میانجی های شیمیایی در مغز وجود دارد لذا در درمان‌های جدید به این مسئله توجه شده است.تقا تاکید کرد: بی‌خوابی، پرخوابی، گرسنگی، پرخوری، هوای آلوده، مواد افزودنی، استفاده از پنیر چرب و کاکائو، بوی غذای سرخ کرده، عطر تند، استرس جزو عوامل محرک میگرن به شمار می‌روند.وی با بیان اینکه وراثت در بروز میگرن می تواند نقش داشته باشد، گفت: در نوع میگرن شایع حتی تا ۸۰ درصد وراثت در بروز میگرن نقش دارد ولی در افراد خانواده ممکن است در فردی میگرن خفیف و در دیگری شدید باشد.

نقش وراثت در ابتلا به میگرن

نقش وراثت در ابتلا به میگرن

رئیس پنجمین کنگره سردرد در اتباط با درمان سردرد گفت: میگرن به دو دسته کلی مزمن و دوره‌ای تقسیم بندی می‌شود که در نوع دوره‌ای افرادذبه طور گاه به گاه سردرد دارند که از چند ساعت تا ۳ روز ممکن است طول بکشد ولی در نوع مزمن فرد ۱۵ روز یا بیشتر از روزهای ماه درگیر سردرد است و بسیاری از این بیماران به دلیل طولانی بودن زمان سردرد اقدام به مصرف مسکن زیاد کرده و این موضوع عوارض زیادی را برای آنان به همراه دارد و همچنین نوعی سردرد وابسته به داروی مسکن را نیز ایجاد می کند. سردرد میگرنی مزمن کیفیت زندگی را کاهش می دهد.تقا عنوان کرد: درمان میگرن به دو صورت درمان حمله سردرد و درمان پیشگیری است. در درمان پیشگیری فرد روزانه دارو مصرف می‌کند که دفعات و شدت سردردش کاهش یابد. همچنین باید توجه داشت که درمان پیشگیری روزانه در سردردهای میگرنی که ۸ روز یا بیشتر در ماه وجود دارند توصیه می شوند.وی خاطرنشان کرد: درمان پیشگیری انواع مختلف دارد و بر حسب شدت بیماری، جنسیت و سن، چاقی، لاغری و شرایط روحی فرد توسط پزشک انتخاب می‌شود. همچنین در درمان پیشگیری حداقل مصرف منظم به مدت دو ماه نیاز است که متوجه شویم دارو موثر بوده است یا نه، پس بیماران نباید انتظار درمان سریع داشته باشند.گفتنی است؛ پنجمین کنگره سردرد و اولین کنگره بین المللی سردرد و درد تا ۲۱ مهرماه سالجاری در هتل پارسیان استقلال سالن دریای نور با حضور مهمانانی از کشورهای آمریکا، آلمان ، دانمارک، سوئد در حال برگزاری است.

 

چرا برخی افراد در خواب حرف می زنند؟

خوابیدن در اتاق سرد

جلوگیری از افزایش وزن

کاهش وزن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا