ناراضی بودن از خود

دوشنبه 22 فروردین 1401 روانشناسی

راه حل ناراضی بودن از خود و رسیدن به مثبت اندیشی درباره خود

بسیاری از ما عادت کرده ایم دائم از خودمان انتقاد کنیم البته نظر دیگران هم بی تاثیر نیست و بر این موضوع دامن میزند ، اما واقعیت این است که میتوانیم با آرامش ، برای خود دوستی دلسوز باشیم .

 

وارد بحث های مخرب نشوید

نسبت به حرف های دیگران بی توجه باشید و اجازه ندهید آنها روی شما تاثیر بگذارند به دنبال مکالماتی باشید که دوست دارید در آن ها شرکت کنید. بهترین چیزی که می توانید به دوست تان بگویید این است که:”شاید به حرف هایت گوش بدهم، اما با آن ها موافق نیستم.”

 

از صحبت های منفی در مورد بدن تان فاصله بگیرید

در جواب صحبت هایی که راجع به بدنتان میشود هیچ اشکالی ندارد که  بگویید من دارم تلاش می کنم تا رابطه مثبت تری با بدن و غذاهایی که می خورم ایجاد کنم، و صحبت در مورد کالری شماری یا این که بخواهم بدنم را تغییر بدهم، می تواند من را در شرایط سختی قرار دهد. اگر شخص مقابل  به این رفتارش ادامه داد شما اجازه آن را دارید با این فرد قطع رابطه کنید!

ناراضی بودن از خود

ناراضی بودن از خود

 

کمد لباس هایتان را با حس خوب بچینید

کمد لباس تان را هر طور که دوست دارید و با هر چه می خواهید، بچینید. انجام این کار روشی بسیار خوب برای حفظ ذهنیت مثبت نسبت به بدن تان است و مهم نیست که چه بازخوردی از اطرافیان می گیرید. یک استراتژی این است که متناسب با همان بدنی که دارید؛ لباس تهیه کنید. بسیاری از ما لباس هایی می پوشیم که در آن ها راحت نیستیم.

 

یک منطقه امن برای خودتان دست و پا کنید

یک مکان امن برای خودتان درست کنید این فضا حتما نیازی نیست فیزیکی باشد ! پناهگاهی به دور از نظرات تحریک کننده یا ناراحت‌کننده.رسانه های اجتماعی پر از کتاب ها و پادکست هایی است که می توانید برای رسیدن به آرامش و حقیقت به آن ها مراجعه کنید.

رسانه های اجتماعی تان را پاکسازی کنید

فضای مجازی جایی است که ما بیشترین وقت خود را در آن میگذاریم پس بهتر است که آن را از انرژی های منفی پاکسازی کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده از رسانه های اجتماعی به طور مداوم با داشتن یک تصویر منفی از بدن مرتبط است و این ارتباط ممکن است در طول زمان تقویت شود. اگر نظرات و رفتار شخصی شما را اذیت می کند خیلی راحت او را آنفالو کنید.

به دنبال نظرات متفاوت باشید

در فضای مجازی انسان های مفید را دنبال کنید کسانی که باعث میشوند شما از منفی گرایی مخصوصا در مورد ظاهر و بدن دور شوید . افرادی که بر احساس شما نسبت به خودتان تأثیر منفی می ‌گذارند یا کسانی که رژیم ‌های غذایی یا کاهش وزن توصیه می کنند را آنفالو کنید. در این حالت کسانی که با اهداف و ارزش های شما همسو هستند را کشف خواهید کرد.

مثبت اندیشی یک فرآیند است
باید زمان صرف کرد تا به مفهوم مثبت بودن بدن رسید و نظرات منفی که تا به حال شنیده شده را فراموش کرد. کنار گذاشتن دوستان منتقد هم همانطور که گفته شد؛ پروسه ای است که اول با تذکر و در نهایت با قطع رابطه انجام می شود.

از طرفی هم تشویق و کمک به افرادی که قصد دارند خلاف جهت جامعه‌ ای شنا کنند که مملو از باور ها و پیام ‌های ناخوشایند در مورد بدن است، همت و توجه ویژه می خواهد.

بازگشت اعتماد بنفس با چند راه حل ساده

بازگشت اعتماد بنفس با چند راه حل ساده

همیشه حق با کدوم ماهه ؟!

همیشه حق با کدوم ماهه ؟!

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا