معرفی کاکتوس سدوم مورگانیانوم

چهارشنبه 19 بهمن 1401 گل و گیاه

معرفی کاکتوس سدوم مورگانیانوم

نام: سدوم مورگانیانوم

نور: 4تا6 ساعت در روز

دما: 18.5تا21 درجه سانتی‌گراد

آبیاری: متوسط

خاک: سبک و خشک

معرفی سدوم مورگانیانوم

زیستگاه اصلی کاکتوس سدوم مورگانیانوم به جنوب مکزیک و هندوراس بر می گردد و گونه های بسیار متفاوتی نیز دارد. این گیاه را می توان در دسته ساکولنت های گوشتی قرار دارد که به نام دم خری شهرت دارند. ارتفاع این گیاه تقریبا زیاد است و می تواند تا 60 سانتی متر نیز ادامه پیدا کند. رشد گیاه سدوم مورگانیانوم بسیار آسان و سریع است و برگ های گوشتی و اشکی آن می توانند به راحتی افزایش پیدا کنند.

معمولا در اواخر فصل تابستان شاهد به وجود آمدن گل هایی در سدوم مورگانیانوم خود خواهید بود که رنگ های زرد، سفید، قرمز و یا صورتی دارند. این گیاه شرایط نگهداری خیلی خاص و عجیبی ندارد، اما باید با آن بیشتر آشنا شوید.

معرفی سدوم مورگانیانوم

معرفی سدوم مورگانیانوم

نور مورد نیاز سدوم مورگانیانوم

مانند بسیاری از سدوم ها ، دم الاغ با نور زیاد خورشید بهترین رشد را دارد. اگر در خانه قرار داده اید ، طاقچه آفتابی را انتخاب کنید که دارای چندین ساعت نور روزانه باشد.اگر سدوم مورگانیانوم خود را در فضای باز پرورش می دهید ، آن را در گلدان یا محلی از باغ خود قرار دهید که مقدار زیادی نور خورشید صبح دارد اما در ساعات بعد از ظهر بعد از ظهر می بایستی سایه ای دار باشد تا از سوزاندن برگهای آن جلوگیری کند.

خاک مناسب سدوم مورگانیانوم

برای اینکه گیاه سدوم مورگانیانوم شما با موفقیت رشد کند ، باید آن را در یک خاک شنی با زهکشی مناسب قرار دهید. اگر قصد دارید که گیاه خود را در ظرفی بکارید (برای نگهداری در فضای باز یا فضای داخل) ، یک مخلوط خاک ریز را انتخاب کنید که مناسب کاکتوس ها یا ساکولنت ها باشد.

نور مورد نیاز سدوم مورگانیانوم

نور مورد نیاز سدوم مورگانیانوم

آبیاری صحیح سدوم مورگانیانوم

مانند بسیاری از سدوم ها ، دم الاغ به ایجاد خشکی مقاوم است ، بنابراین شما می توانید در فصل رشد بهار و تابستان آن را بیشتر آبیاری کنید ، سپس در تمام ماه های پاییز و زمستان آبیاری را کاهش دهید.

دما و رطوبت مورد نیاز سدوم مورگانیانوم

سدوم مورگانیانوم هوای گرم را ترجیح می دهد به طور متوسط ​​سعی کنید محیط ۱۸ درجه تا ۲۳ درجه سانتیگراد را حفظ کنید چه گیاه خود را در خانه و چه در فضای باز نگه دارید.این سدوم می تواند در معرض دمای پایین ۴ درجه سانتیگراد زنده بماند ، اما فقط برای مدت کوتاهی ، بنابراین مطمئن شوید که آن را قبل از اولین یخبندان وارد خانه کنید و در ماه های زمستان از پنجره و مکان های سرد دور کنید.

دما و رطوبت مورد نیاز سدوم مورگانیانوم

دما و رطوبت مورد نیاز سدوم مورگانیانوم

کوددهی به کاکتوس سدوم مورگانیانوم

در حالی که کود دهی به گیاه سدوم مورگانیانوم برای رشد موفقیت آمیز آن کاملاً ضروری نیست ، اما ضرری نیز نخواهد داشت و می تواند راهی عالی برای تأمین مواد مغذی به گیاه باشد.تغذیه گیاه خود را در آغاز فصل رشد در بهار ، با استفاده از کود کنترل شده ، متعادل ۲۰-۲۰-۲۰ ، که حاوی قسمتهای مساوی ازت ، فسفر و پتاسیم است ، متمرکز کنید. سدوم های بالغ ممکن است کود را با قدرت یک چهارم ترجیح دهند ، در حالی که گیاهان جوان تر کود را با نیتروژن کم ترجیح می دهند.

نحوه تعویض گلدان سدوم مورگانیانوم

سعی کنید اگر محیط گلخانه ای برای این گیاه ندارید تعویض گلدان آن را در فصل های گرم سال انجام دهید. برای این کار شما ابتدا اجازه دهید خاک گلدان کاملا خشک شود. سپس به کف و دیواره های گلدان چند ضربه آهسته بزنید، تا گیاه به راحتی از گلدان خارج شود.خاک قدیمی اطراف ریشه گیاه را به آرامی با دست جدا کنید و در این هنگام هر گونه ریشه مرده، خشک شده و گندیده را هم از گیاه جدا کنید.

انواع آفات سدوم مورگانیانوم

انواع آفات سدوم مورگانیانوم

انواع آفات سدوم مورگانیانوم

1.حشرات میلی این حشرات معمولا به دلیل نگهداری گیاه در مکان های سرد و اشکالات غذایی بروز پیدا می کنند . اگرچه تشخیص آن ها معمولا کار دشواری است اما در صورت مشاهده این حشرات ، با استفاده از سموم دفع آفات و محلول روغن نیم ، اقدام به از بین بردن آن ها کنید .

2.پوسیدگی ریشه آبیاری بیش از حد گیاهان دم الاغ و عدم تخلیه آب اضافی خاک ، منجر به پوسیدگی ریشه های گیاه خواهد شد که در این وضعیت ، بهتر است قسمت های آلوده ساقه و ریشه ها را از قسمت های سالم آن جدا کرده و گیاه را به خاک جدید دارای خاصیت نفوذ پذیری و گلدان دارای سوراخ های زهکشی منتقل کنید

3.نور کم رنگ پریدگی و خشک شدن برگ های گیاه ناشی از عدم تامین نور کافی برای گیاه است . به منظور برطرف کردن این وضعیت ، برگ های خشک شده گیاه را جدا کرده و آن را به مکانی دارای نور کافی (حداقل 4 ساعت در طول روز) منتقل کنید.

4.ریزش برگ های گیاه لمس برگ های گیاه دم الاغ باعث ریزش آن ها خواهد شد . به منظور جلوگیری از این وضعیت ، گیاه را به مکانی دور از دسترس افراد منتقل کنید.

 

معرفی سرخس استرالیایی

نگهداری از گیاه بنجامین

نگهداری از گیاه بنجامین

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا