محله چیتگر تهران

شنبه 2 بهمن 1400 جاذبه های گردشگری
محله چیتگر تهران

چیتگر تهران

شهرک چیتگر که نام دیگر آن شهرک اما رضا است در منطقه 22 تهران واقع شده است . یک مجموعه تفریحی، مسکونی ، اداری و تجاری است. سالهای قبل این منطقه یک پارک جنگلی بود بعد ها در کنار این پارک جنگلی یک دریاچه مصنوعی نیز ایجاد شد. این منطقه جز خوش آب و هوا ترین منطقه های تهران است همین امر موجب محبوبت آن شده است در ادامه با اسمارتیز همراه باشید تا شما را با این شهرک جدید غرب تهران بیشتر آشنا کنیم.

 

محله چیتگر تهران

محله چیتگر تهران

منطقه چیتگر از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. پارک جنگلی چیتگر و دریاچه مصنوعی این منطقه که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم تنها دو مجموعه پر بازدید از این منطقه هستند. اما به غیر از این دو مورد، مراکز خرید بزرگی مانند مرکز خرید بام لند، مرکز خرید ایران مال، رز مال، شهر بازی هزار و یک شب، شهر بازی واقعیت مجازی و… از دیگر مراکز دیدنی منطقه چیتگر هستند.
جالب است بدانید منطقه 22 تهران که بخش اعظم آن را چیتگر فراگرفته ، یکی از پر تخلف ترین مناطق تهران است. ساخت و سازهای انجام شده در این منطقه باعث شه حریم اتوبان‌های اطراف اشغال شود. علاوه بر این، وجود برج‌های 15 تا 40 طبقه در این منطقه جلوی بادهای غربی به شرق به داخل شهر تهران را گرفته و رفته رفته به میزان آلودگی شهر می‌افزاید. هرچند مجموعه‌های تفریحی و تجاری در این منطقه مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. اما همین مراکز خرید و برج‌های اداری و مسکونی در آینده برای تهران مشکلات آلودگی و ترافیکی بسیاری به همراه خواهند داشت.

محله چیتگر تهران

محله چیتگر تهران

هتل پلاس بوشهر مرکز خرید و مجتمع ایران مال که در پهنه B شهرک چیتگر قرار دارد، لوکس‌ترین و زیباترین مرکز خرید کشور بوده که با تم تمام چوب ساخته شده است. معماری و نحوه ساخت این مجموعه بزرگ و لوکس از معماری قرن 18 اروپایی الهام گرفته شده. به همین دلیل نیز به محض ورود به ایران مال حس بودن در خانه‌های ویلایی اروپایی به شما دست می‌دهد.
مرکز خرید بام لند جزو اولین مراکز خرید احداث شده در کنار دریاچه مصنوعی چیتگر است. این مرکز خرید که به سبکی متفاوت ساخته شده، توانسته در مدت زمان کوتاهی محبوبیت زیادی بین مردم تهران به دست آورد. این مرکز خرید در یک طبقه اما در بخش‌های متعدد ساخته شده که بیشتر آن را شبیه به مراکز خرید اروپایی کرده است. در این مجموعه علاوه بر فروشگاه‌های متنوع، تعداد زیادی کافه، کافی شاپ و رستوران در فضای باز و بسته نیز وجود دارد.

محله چیتگر تهران

محله چیتگر تهران

چیتگر قبل از اینکه یک شهرک مسکونی باشد، یک طبیعت بسیار زیبا و خوش آب و هواست که آخر هفته‌ها پاتوق بسیاری از طبیعت دوستان است. وجود دریاچه در کنار طبیعت جنگلی چیتگر و اضافه شدن تفریحات آبی باعث رونق بیشتر آن نیز شد. علاوه بر این، در کنار این دریاچه مرکز خرید بزرگ بام لند وجود دارد که خود مجموعه‌ای تفریحی تجاری محسوب می‌شود و علاوه بر مرکز خرید مجموعه‌ای از تفریحات و رستوران‌ها و فست فودها را در خود دارد.
اگر قصد لذت بردن از طبیعت و آب و هوای چیتگر را دارید، بهتر است در فصل‌های بهار و تابستان به سراغ آن بروید. چرا که در این فصول پارک جنگلی چیتگر سبز پوش شده و در کنار دریاچه مصنوعی منظره‌ای بسیار زیبا را پیش چشم شما خواهد آورد. علاوه بر این، در فصول گرم سال تفریحات آبی مانند قایق سواری نیز در دسترس هستند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در مجموعه بام لند نیز تفریحاتی مانند فوتبال حبابی در ایام توریستی سال هیجان بیشتری دارد. اما در هر حال چیتگر در پاییز و زمستان نیز می‌تواند زیبایی خود را داشته باشد. اما از لحاظ استفاده از تفریحات آبی در فصول سرد سال ممکن است محدودیت‌هایی وجود داشته باشد.

اسکله قایق های تفریحی هنگام غروب در دریاچه چیتگر

آدرس: تهران، منطقه 22، بین اتوبان‌های شهید همدانی و شهید خرازی

منطقه 22 تهران با اتوبان‌ها احاطه شده است. به همین دلیل دسترسی به آن با خودرو شخصی کار سختی نیست. کافی است خود را به یکی از اتوبان‌های خرازی، همدانی و یا آزادگان برسانید. البته که برای دسترسی به چیتگر وسایل نقلیه عمومی نیز فراهم شده است. در ادامه مسیرهای دسترسی به چیتگر را برای شما بازگو خواهیم کرد.

دسترسی به چیتگر با خودرو شخصی: برای دسترسی به خودرو شخصی چند راه پیش روی شماست. شما می‌توانید از بزرگراه علامه جعفری وارد اتوبان شهید همدانی شوید. از این اتوبان وارد بولوار گیاه شناسی شوید. این بولوار شما را به بولورا میعاد و دریاچه چیتگر می‌رساند. البته که از این مسیر می‌توانید وارد پارک جنگلی چیتگر نیز بشوید. راه‌های دیگر پیش رو این است که از سمت بزرگراه آزادگان و یا بزرگراه همت وارد بزرگراه شهید خرازی شوید. در این بزرگراه وارد خروجی دریاچه شوید و به سمت دریاچه چیتگر بروید.

دسترسی به چیتگر با مترو: اگر بخواهید به پارک جنگلی چیتگر بروید، به راحتی می‌توانید با استفاده از مترو به آن دسترسی داشته باشید. زیرا ایستگاه مترو چیتگر در فاصله بسیار کمی از این پارک قرار دارد. اما برای دسترسی به دریاچه و یا دیگر امکانات چیتگر باید پس از پیاده شدن در این ایستگاه از اتوبوس‌های مخصوص داخل شهرک استفاده کنید. اتوبوس شهرک شهید باقری می‌تواند شما را به دریاچه چیتگر برساند.

مردمی که به تماشای پرنده های دریاچه مشغول هستند

راه دسترسی به چیتگر با اتوبوس: دسترسی با اتوبوس به بخش‌های مختلف منطقه چیتگر بسیار راحت است. زیرا تقریباً هر بخش از آن ایستگاه مخصوص به خود را دارد. به ویژه مراکز خرید و تفریحی آن. برای دسترسی به پارک جنگلی چیتگر می‌توانید در ایستگاه اتوبوس چیتگر پیاده شوید. اما اگر قصد رفتن به دریاچه را دارید، بهتر است از پایانه صادقیه سوار اتوبوس‌های خط 322 شوید و در ایستگاه جوزانی پیاده شوید.

 

 

 

جاذبه های گردشگری بارسلون

جاذبه های گردشگری بارسلون؛ پایتخت ایالت کاتالونیا

باغ ماژورل مراکش، از زیباترین باغ های جهان

شگفت انگیزترین باغ در جهان باغ ماژورل در مراکش

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا