ماسک ضد جوش

یکشنبه 12 دی 1400 سلامت
ماسک ضد جوش

آکنه معمول (به انگلیسی: Acne vulgaris) که مردم آن را با عنوان جوش‌های ناشی از غرور جوانی می‌شناسند یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی و شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به پزشکان پوست و مو است.آکنه زمانی رخ می‌دهد که چربی تولید شده توسط غدد چربی پوست و سلول‌های پوست باعث انسداد و انباشته شدن در فولیکول مو می‌شوند.[۲]

موارد بروزی رایج در آکنه، شامل جوش سرسیاه، چرک‌دانه، پوست چرب، و جای زخم احتمالی می‌باشد.آکنه می‌تواند به‌وسیله غدد چربی نسبتاً زیادی، پوست صورت، بالای قفسه سینه و قسمت پشتی بدن را تحت تأثیر قرار دهد

آکنه معمولاً هم‌زمان با بلوغ جنسی شروع می‌شود. در تقسیم‌بندی بیماری‌های پوستی، آکنه جزو یکی از بیماری‌های زائده‌های پوست یعنی مو است. ریشه مو در فضای کانال‌مانندی به اسم فولیکولِ مو قرار گرفته و رشد می‌کند. از طرف دیگر، غدد چربی به عنوان یکی دیگر از زوائد پوستی، ترشحات خود را داخل فولیکول مو تخلیه می‌کنند که به سمت بالا حرکت کرده و روی سطح پوست پخش می‌شوند.

سطحی‌ترین لایهٔ پوست، لایه شاخی نام دارد و سلول‌های پوستی که از لایهٔ سازنده منشأ می‌گیرند، به آهستگی به سمت بالا حرکت کرده و در نهایت از بین رفته، لایه شاخی را به وجود می‌آورند. این روند را روند شاخی شدن می‌گویند.

 

ماسک ضد جوش

ماسک ضد جوش

لوازم مورد نیاز برای ماسک ضد جوش

  • خیار سبز متوسط : 1 عدد
  • روغن زیتون : 1 قاشق چایخوری
  • لیموترش تازه : 1 عدد
  • عسل : یک قاشق چایخوری
  • بابونه شیرازی : 1 قاشق مرباخوری
  • طرز تهیه ماسک ضد جوش خانگی
ماسک ضد جوش

ماسک ضد جوش

این ماسک یکی از طبیعی ترین ماسک ها برای پوست بوده که ضمن اثر بخشی مناسب برای پوست و دارای اثر ویتامینه نیز هست که توصیه می شود.

روزانه یک بار و زمانی که قصد خارج شدن از محل کار ، منزل و یا قصد رفت و آمد در مقابل نور مستقیم آفتاب را ندارید مبادرت به مصرف این ماسک کنید.

ابتدا پوست را با آب گرم و صابون شستشو کرده سپس بابونه را همراه با دو استکان آبجوش دم کرده پوست را بخور داده سپس لیموترش تازه را آب گرفته به همراه مواد ذکر شده را با هم مخلوط کرده روی پوست قرار داده و پس از گذشت 15 دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو کنید.

 

کلسترول

سطوح مناسب کلسترول بر اساس سن

سیستم ایمنی قوی‌

خواص چای سبز 

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا