فلفل سفید/ 20 مزایا شگفت انگیز پودر فلفل سفید

دوشنبه 2 خرداد 1401 سلامت
فلفل سفید

خواص پودر فلفل سفید

بیشتر ما انسانها  از پودر فلفل سیاه در وعده های غذایی خود استفاده می کنیم، آیا می دانستید که پودر فلفل سفید برای شما نیز مفید است؟

فلفل سفید از نظر طعم ملایم تر و فرآوری شده تر از فلفل سیاه است. پوسته بیرونی و مواد مغذی کمی در تولید فلفل سفید حذف می‌شوند و تنها درونی‌ترین دانه باقی می‌ماند.

فلفل، به خصوص فلفل سیاه، در واقع یکی از مواد اصلی آشپزخانه است. طعم فلفلی برای افزودن زینگ به غذای ما کافی است. فلفل یک ادویه ضروری است که می تواند طعم هر غذایی را بهتر کند. اما آیا می دانستید فلفل نوع دیگری هم وجود دارد؟ فلفل سفید توت گیاه Piper nigrum است. تمایز اصلی بین این دو در پردازش است.

فلفل سفید مجموعه ای از فواید سلامتی و کاربردهای آشپزی را ارائه می دهد. آیا به دنبال ادویه ای با نت های طعم کمتر هستید؟ سپس، فلفل سفید یک چیز ضروری است. فواید فلفل سفید مطمئنا شما را مجذوب خود خواهد کرد. پس گرفتن این ادویه معجزه آسا را ​​به تعویق نیندازید. فلفل سفید بدون شک به طرق مختلف برای شما مفید خواهد بود. و ما اینجا هستیم تا همه آنچه را که باید در مورد آن بدانید به شما ارائه دهیم!

فلفل سفید چیست؟

فلفل سفید از فلفل سیاه به دست می آید. فلفل سیاه به عنوان “پادشاه ادویه ها” شناخته می شود. و این پادشاه ادویه جات با یک همراه آشپزی عالی دیگر همراه است. یعنی فلفل سفید همانطور که از نام به درستی پیداست، فلفل سفید در دو رنگ سفید و خاکستری وجود دارد. شکل آنها شبیه فلفل سیاه است.می‌دهیم.

 

خواص پودر فلفل سفید

خواص پودر فلفل سفید

1. تسکین درد

فلفل سفید یا در واقع همه فلفل ها حاوی کپسایسین هستند، ماده ای داغ که گرما تولید می کند . این خاصیت اساسی فلفل با استفاده از آن در ژل ها و اسپری های تسکین دهنده درد استفاده می شود. تحت تأثیر کپسایسین، فرد احساس می‌کند که گرما در ناحیه آسیب‌دیده ایجاد می‌شود و به همین دلیل درد ناشی از اسپاسم یا رگ به رگ شدن کاهش می‌یابد

 

2. کمک به آرتریت

فلفل سفید یک ابر غذای معروف برای تسکین درد مفاصل و ستون فقرات است. این مزیت از وجود پیپرین حاصل می شود. طبق مطالعات انجام شده، پیپرین دارای اثرات ضد درد و ضد آرتریت است. بنابراین، ممکن است درد ناشی از حملات آرتریت و نقرس را کاهش دهد. کپسایسین موجود در فلفل نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشد.

 

3. کاهش وزن

فلفل به دلیل وجود کپسایسین به سوزاندن چربی های داخل بدن و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. به همین دلیل است که اکثر داروها و محلول های کاهش وزن حاوی کپسایسین هستند

 

4. درمان سرطان

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه ناتینگهام و انجمن تحقیقات سرطان آمریکا، کپسایسین موجود در فلفل سفید می تواند برخی از سلول های سرطانی را از بین ببرد. مشخص شده است که به ویژه در درمان سرطان پروستات مفید است. با این حال، تحقیقات بیشتر در مورد این موضوع هنوز در حال انجام است.

 

5.به سرماخوردگی و بیماری های تنفسی کمک می کند

فلفل سفید ممکن است بیماری‌های تنفسی که مخاط ایجاد می‌کنند را درمان کند. علاوه بر این، فلفل سفید ممکن است احتقان ریه را کاهش دهد. این مزیت در فصول زمستان مفید است. فلفل سفید باعث رفع احتقان و پاکسازی مجرای بینی می شود. به این معنی که می تواند به پیشگیری/درمان سرفه و سرماخوردگی کمک کند.

 

خواص پودر فلفل سفید

خواص پودر فلفل سفید

6. سرفه را درمان می کند

کسانی که دچار سرفه های بد و گلودرد شده اند باید پودر فلفل سفید را با کمی عسل خام مصرف کنند تا تسکین پیدا کنند. عسل خام و فلفل سفید ترکیب می شوند تا خواص آنتی بیوتیکی داشته باشند و همچنین گرما تولید کنند. بنابراین به راحتی سرفه و سرماخوردگی را تسکین می دهند .

 

7. ضد احتقان

گرمای تولید شده توسط فلفل سفید می تواند به پاکسازی مجرای بینی و رفع گرفتگی بینی کمک کند. تا آنجا که می تواند با تمیز کردن مجاری هوا با عفونت های مجرای بینی مبارزه کند و در نتیجه به تنفس صحیح کمک کند.

 

8. از زخم معده جلوگیری می کند

مصرف فلفل سفید می تواند باکتری های ایجاد کننده زخم معده و روده را از بین ببرد. بنابراین برای پیشگیری از بیماری های معده مانند زخم معده و معده درد مفید است.

 

9. کنترل فشار خون

از آنجایی که فلفل سفید سرشار از فلاونوئیدها و ویتامین های C و A است، برای کنترل فشار خون بسیار مفید است. افرادی که فشار خون بالا و سایر مسائل مرتبط دارند باید فلفل سفید را در رژیم غذایی روزانه خود لحاظ کنند.

 

10. ارتقای سلامت قلب

یکی از ویژگی های منحصر به فرد فلفل سفید این است که به دلیل خاصیت گرما زایی که دارد باعث تعریق زیاد و دفع مایعات اضافی از بدن می شود. در اینجا یک واقعیت وجود دارد که مایعات بیش از حد در بدن، به ویژه در اطراف قلب، می تواند بر قلب فشار وارد کند و بر عملکرد آن تأثیر منفی بگذارد. حتی می تواند منجر به احتباس آب در بدن، همراه با مشکل در تنفس به دلیل فشار بیش از حد روی ریه ها شود. از این رو، برای خارج کردن مایعات اضافی از بدن، مصرف فلفل سفید مهم است.

 

خواص پودر فلفل سفید

خواص پودر فلفل سفید

11. خواص آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که به بدن در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کنند. اما متاسفانه سطوح بالای رادیکال های آزاد می تواند به بدن شما آسیب برساند. انواع بیماری ها از آسیب رادیکال های آزاد ناشی می شوند. برخی بیماری های قلبی، دیابت و حتی چاقی هستند.

یک مطالعه نشان داد که فلفل سفید آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به فلفل سیاه دارد. این بدان معناست که فلفل سفید توانایی بالاتری در مبارزه با رادیکال های آزاد دارد.

 

12. هضم را بهبود می بخشد

یک ویژگی منحصر به فرد فلفل سفید این است که جوانه های چشایی را تحریک می کند تا سیگنالی به معده برای ترشح اسید هیدروکلریک که برای هضم غذا ضروری است ارسال کند. از این رو، این یک بخش اساسی از رژیم غذایی روزانه است که مصرف می کنیم.

 

13. کنترل قند خون

از آنجایی که فلفل سفید در افزایش متابولیسم بدن مفید است و همچنین به فرآیند هضم کمک می کند، مشخص شده است که در کنترل قند خون مفید است. مخلوط فلفل سفید با پودر دانه شنبلیله و زردچوبه، زمانی که هر روز با یک لیوان شیر مصرف شود، می تواند به کاهش سطح قند کمک کند. برای اکثر بیماران دیابتی مفید است.

 

14. درمان دندان درد

پودر فلفل سفید زمانی که همراه با روغن میخک یا نمک خوراکی استفاده شود، دندان درد را تسکین می دهد.

 

15. از نفخ شکم جلوگیری می کند

فلفل سفید به کاهش نفخ (گاز) کمک می کند. پیپرین جزء فلفل است که در کاهش گاز مفید است. علاوه بر این، تولید اسید هیدروکلریک (اسید معده) را در معده تحریک می کند. این به هضم غذا کمک می کند و عملکرد صاف روده ها را تسهیل می کند.

 

خواص پودر فلفل سفید

خواص پودر فلفل سفید

16. بینایی را بهبود می بخشد

فلفل سفید با بهبود بینایی افراد برای چشم مفید است. استفاده از آن همراه با پودر بادام، کریستال های شکر، دانه های بادیان و پودر تریفالا برای کمک به افرادی که بینایی ضعیفی دارند شناخته شده است. با این حال، توصیه می شود قبل از استفاده از این روش از یک متخصص گیاهی شناخته شده مشاوره بگیرید زیرا ممکن است برای شرایط خاص مناسب نباشد.

 

17. درمان آب مروارید

فلفل سفید نیز برای جستجوی درمانی برای آب مروارید بسیار موثر در نظر گرفته می شود. با بادام به نسبت 1:5 ترکیب کنید و سپس با شکر قهوه ای و قیمه مخلوط کنید. این یک درمان معجزه آسا برای آب مروارید است که بر روی بسیاری از بیماران آزمایش و آزمایش شده است.

 

18. ممکن است از سرطان جلوگیری کند

ممکن است با مصرف فلفل سفید از سرطان پیشگیری کنید. فلفل سفید از تشکیل رادیکال های آزاد در داخل بدن جلوگیری می کند. فلفل سفید همچنین حاوی کپسایسین است. در نتیجه ممکن است از سرطان پروستات جلوگیری کند. سرطان پروستات یک بیماری خطرناک است که بسیاری از مردان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. فلفل سفید در صورت مصرف منظم برای بهبود سلامت پروستات مفید است.

 

19.از سردرد جلوگیری می کند

فلفل سفید حاوی ترکیبی به نام کپسایسین است. این ماده در کاهش سردرد مفید است.

کپسایسین با گشاد کردن (آرامش) عروق خونی عمل می کند. این به دلیل تأثیر روی نورون ها است. کپسایسین به جریان بهتر خون کمک می کند. فلفل سفید چگونه می تواند سردرد را درمان/پیشگیری کند..

 

20. برای درمان شوره سر

فلفل سفید را با کشک ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست سر بمالید. پس از نیم ساعت استفاده، مخلوط را با آب بشویید. استفاده از این مخلوط به طور معجزه آسایی به از بین بردن شوره سر روی پوست سر کمک می کند.

 

 

دیابت

دیابت/7 فواید خرما برای دیابت

یوگا

5حرکات آسان یوگا برای کودکان/ بخش 1

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا