طرز تهیه مشته بادمجان غذایی اصیل شیراز

پنج‌شنبه 7 مهر 1401 آشپزی
طرز تهیه مشته بادمجان

طرز تهیه مشته بادمجان غذایی اصیل شیراز

 

مشته بادمجان  غذای بسیار خوشمزه و اصیل ایرانی است که مخصوص شهر شیراز استان فارس است، همراه ما باشید با طرز تهیه مشته بادمجان

 

طرز تهیه مشته بادمجان

طرز تهیه مشته بادمجان

مواد لازم  مشته بادمجان غذایی اصیل شیراز:

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

بادمجان ۳ عدد متوسط

گوجه فرنگی ۳ عدد

پیاز ۲ عدد متوسط

آرد نخودچی یا سوخاری ۲ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

پاپریکا و فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه ۱ قاشق غذاخوری

نمک به مقدار کافی

طرز تهیه مشته بادمجان

طرز تهیه مشته بادمجان

طرز تهیه مشته بادمجان

 

برای تهیه مشته بادمجان لذیذ اول بادمجان ها را شسته و پوست شان را میگیریم و به صورت ورقه ای برش می زنیم.  مقداری نمک روی آنها می پاشیم.برای رفع تلخی بادمجان ها

یک پیاز را به صورت ریز رنده کرده وآب آن را بگیرید، پیاز رابا گوشت چرخ کرده آرد نخودچی، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در کاسه مخلوط کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب شده و گوشت کاملا منسجم شود. حالا از مواد گوشتی به اندازه یک گردو درشت جدا می کنیم.

درظرفی مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. حالا گوشت های قلقلی را درون تابه سرخ می کنیم.

در این مرحله بادمجان ها را  همراه مقداری زردچوبه درون تابه  روغن سرخ کرده در ادامه پیاز باقی مانده را به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس بادمجان ها را از تابه خارج کرده و پیاز را سرخ کرده.

بع گوجه فرنگی ها را به صورت ورقه ای برش زده و روی پیاز داغ می چینیم. حالا بادمجان های سرخ شده را روی گوجه فرنگی ها قرار می دهیم.

در این مرحله گوشت های قلقلی را روی بادمجان ها می چینیم، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه ۱ لیوان آب جوش مخلوط کرده و به صورت پخش روی مواد می ریزیم. در ادامه درب تابه را می بندیم تا به مدت ۳۰ دقیقه بجوشد.

پس از گذشت این مدت، زمانی که مشته بادمجان به روغن افتاد، تابه را از روی حرارت برداشته و آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت مشته بادمجان را به همراه نان یا پلو و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

کباب تابه‌ای

پخت کباب تابه‌ای لذیذ ترکی

moraba angor

مربا/ طرز تهیه مربای انگور+ خواص انگور

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا