طرز تهیه مرغ ترش بدون سبزی

دوشنبه 18 بهمن 1400 آشپزی
طرز تهیه مرغ ترش بدون سبزی

طرز تهیه مرغ ترش بدون سبزی

مرغ ترش بدون سبزی غذایی خوشمزه است  که طعم و عطر بسیار خوبی نیز دارد. در این مطلب طرز تهیه مرغ ترش بدون سبزی و نکاتی برای بهبود طعم آن را آموزش میدهیم. این غذا مخصوص  شمال کشور نیست و مواد اولیه آن را در هر شهر و استانی می‌توان یافت.

 

مواد مورد نیاز برای پخت بدون سبزی

به منظور درست کردن این غذا برای چهار الی پنج نفر به حدود یک ساعت و نیم دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر آمده است، احتیاج خواهید داشت.

مواد لازم
مرغیک کیلوگرم
پیازیک عدد درشت
سیب زمینی3 عدد
مغز لیموعمانینصف پیمانه
زردچوبهیک قاشق مرباخوری
فلفلیک قاشق چایخوری
نمکبه میزان لازم

چند نکته:

  • پوست مرغ را جدا کرده و آن را خرد کنید. توجه داشته باشید که قبل از استفاده حتما باید مرغ را کاملا بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب آن گرفته شود.
  • برای تهیه مغز لیمو عمانی، ابتدا لیمو‌ها را بشکنید و مغز آن را از پوست جدا کنید. بسته به اینکه تمایل دارید غذا چقدر ترش شود، می‌توانید مقدار لیموعمانی را کاهش یا افزایش دهید. ترجیحا لیموعمانی را خودتان تهیه کنید و از آن برای طبخ غذا استفاده نمایید.

طرز تهیه مرغ ترش بدون سبزی

  1. سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و نگینی خرد و سرخ کنید. هنگامی که سیب زمینی را خرد کردید، ابتدا با آب سرد بشویید و برای مدتی در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و سپس آن را سرخ کنید.
  2. پیاز را به صورت نگینی ریز خرد و سرخ کنید. برای سرخ کردن پیاز از قابلمه استفاده نمایید، زیرا باید مرغ را نیز به آن اضافه کنید.
  3. مقداری که پیازها تفت داده شد، مرغ و زردچوبه را اضافه کرده و با پیاز کمی تفت دهید.
  4. چند دقیقه بعد فلفل سیاه را نیز اضافه کنید.
  5. مرغ حدود ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز باید تفت داده شود.
  6. سپس یک و نیم لیوان آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید که مرغ بپزد. در این مرحله درب قابلمه باید نیمه باز باشد. این غذا باید به صورت خوراک باشد، بنابراین نیاز به آب زیادی ندارد.
  7. پس از آنکه مرغ پخته شد و آب غذا اندازه شد، مغز لیموعمانی را به آن اضافه کنید و اجازه دهید غذا به مدت ده دقیقه ریز بجوشد تا طعم ترشی در غذا پخش شود.
  8. در آخر نمک را اضافه کنید. اگر طعم تند را دوست دارید در این مرحله می‌توانید مجددا مقداری فلفل اضافه کنید.

طرز تهیه مرغ ترش بدون سبزی به همین راحتی بود، آن را در ظرف مناسبی بکشید و سیب زمینی سرخ شده را نیز روی آن قرار دهید. البته می‌توانید سیب زمینی را در اواخر زمان پخت به مرغ اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه حرارت ببیند. اما اگر بعد از پخت آن را به مرغ اضافه کنید، مجلسی‌تر خواهد بود.

 

 

دستور پخت عدس پلو با مرغ

دستور پخت عدس پلو با مرغ

دستور پخت عدسی با سیب زمینی

دستور پخت عدسی با سیب زمینی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا