طراحی دفتر کار HBO؛ سیاتل آمریکا

یکشنبه 20 اسفند 1396 دکوراسیون
طراحی دفتر کار HBO؛ سیاتل آمریکا

 

دفتر کار اچ‌‌بی‌او در شهر سیاتل، توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی Rapt Studio طراحی شده است.

اطلاعات کلی

  • شرکت طراح: Rapt Studio
  • کارفرما: اچ‌بی‌او
  • متراژ: ۱۱۱۴۸ متر مربع
  • سال: ۲۰۱۶
  • محل: سیاتل

اچ‌‌بی‌او یک شرکت رسانه‌ای مشهور به شمار می‌رود که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک واقع شده است. با توجه به شور و اشتیاق شرکت HBO برای فعالیت در زمینه‌ی تکنولوژی و ارائه‌ی تولیدات جدید دیجیتال، این شرکت رسانه‌ای توانسته ارتباطی دوطرفه و تجربه‌ای جدید و نو را برای مخاطبان خود رقم بزند. اچ‌‌بی‌او به منظور توسعه و گسترش فعالیت‌های خود، دفتر جدیدی را در سیاتل راه‌اندازی کرده است. دفتر جدید شرکت در طبقات بالایی ساختمان Hill 7 این شهر واقع شده است. در واقع، در جهت رسیدن به اهداف اصلی شرکت، سه طبقه از این ساختمان اجاره شده تا یک محیط کار مناسب برای کارکنان شرکت ایجاد شود.

شرکت معماری و طراحی داخلی Rapt Studio با کشف ویژگی‌ها و عملکرد محصولات دیجیتال اچ‌‌بی‌او، ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این شرکت را شناسایی کرده است؛ در نتیجه دفتر کاری را طراحی کرده است که برای کارمندان شرکت روحیه و انگیزه‌ی کار کردن را به ارمغان می‌آورد و همچنین مطابق با اهداف و فرهنگ سازمانی این شرکت باشد.

طراحی دفتر کار HBO

در این دفتر کار به دلیل ویژگی و نوع کار، انعطاف پذیری و قابلیت ایجاد تغییرات در محل کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. شرکت طراح، باید این دفتر کار را طوری طراحی می‌کرد که گروه‌های کاری مختلف بتوانند کارها و وظایف‌شان را به سرعت انجام دهد به صورتی که کارمندان برحسب شرایط و فعالیتی که انجام می‌دهند و برحسب تعداد افراد در هر گروه کاری قادر به ایجاد تغییرات لازم را در محیط کار باشند. به طور مثال در بخش‌هایی از دفتر، امکان جابجایی میز کار وجود دارد تا کارکنان به راحتی و برحسب شرایط بتوانند تغییرات لازم را در محل کار خود ایجاد نمایند.

طراحی دفتر کار HBO

در این دفتر کار علاوه بر اینکه قسمت‌‌های خاصی برای کارهای گروهی و برگزاری جلسات کاری در نظر گرفته شده، در هر طبقه امکانات ویژه‌ای وجود دارد؛ کارکنان با استفاده از پلکان مرکزی به دیگر طبقات رفت‌و‌آمد دارند تا با سایر کارکنان بحث و گفتگو کرده و جلسات کاری غیر رسمی داشته باشند. قسمت پذیرش و قسمتی که برای نمایش و بررسی تولیدات جدید HBO در نظر گفته شده در طبقه ی نهم ساختمان واقع شده است.

طراحی دفتر کار HBO

در طبقه‌ی دهم و در کنار کتابخانه، یک کافه رستوران وجود دارد که فضای آرامش‌بخشی را برای استراحت کارکنان فراهم آورده است؛ در این طبقه همچنین یک استودیو طراحی وجود دارد که کار تحقیق و بررسی، ایده‌پردازی و خلاقیت را آسان‌تر کرده است.

طراحی دفتر کار HBO

محل استراحت کارکنان در طبقه‌ی یازدهم این ساختمان واقع شده است. این قسمت از دفتر کار دو کاربرد متفاوت دارد؛ این قسمت هم به عنوان محل استراحت کارکنان و هم به عنوان محل گردهمایی‌ها و جشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طراحی دفتر کار HBO

یکی از نکات قابل توجه در طراحی داخلی این دفتر کار، استفاده از ویژگی‌های جغرافیایی و فرهنگی شهر سیاتل بوده است به طوری که با استفاده از متریال گوناگون مانند چوب، بتون‌، شیشه، استیل و همچنین نوع و طرح مبلمان یک دفترکار متفاوت با طراحی خاص و منحصربه فرد ایجاد شده است.

طراحی دفتر کار HBO

طراحی دفتر کار HBO

منبع : زومیت

با کمی خلاقیت بیشتر خانه ای شیک داشته باشیدطراحی و دکوراسیون سبک اسکاندیناوی ۳ آپارتمان

طراحی و دکوراسیون سبک اسکاندیناوی ۳ آپارتمان

چیدمان اتاق کودک با تم باب اسفنجی

چیدمان اتاق کودک با تم باب اسفنجی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا