رنگ های نامناسب برای اتاق خواب

سه‌شنبه 9 آبان 1402 دکوراسیون
رنگ های نامناسب برای اتاق خواب

رنگ های نامناسب برای اتاق خواب ! وقتی صحبت از دکوراسیون اتاق خواب می شود، رنگ نقش مهمی ایفا می کند. رنگ می تواند برای ایجاد حس آرامش و سکوت یا تحریک و هیجان استفاده شود. با این حال، برخی از رنگ ها برای اتاق خواب بهتر از رنگ های دیگر هستند. امی وولف، مشاور رنگ مشهور، رنگ هایی را که ممکن است بهترین انتخاب برای اتاق خواب شما نباشند، روشن کرده است.

چرا نباید از این رنگ‌ها در اتاق خواب خود استفاده کنید

1. سیاه

سیاه نور را جذب می‌کند و فضای اتاق را تاریک و دلگیر می‌کند. ممکن است باعث احساس افسردگی و غم شود  از سیاه در لهجه‌ها و دکوراسیون استفاده کنید تا فضای اتاق را روشن‌تر کنید. از رنگ‌های روشن‌تر یا رنگ‌های پاستلی برای دیوارها استفاده کنید.


2.خاکستری

خاکستری ممکن است سرد و بی‌روح باشد. ممکن است باعث احساس افسردگی و غم شود .از سایه‌های خاکستری روشن‌تر یا رنگ‌های پاستلی برای دیوارها استفاده کنید.
از رنگ‌های گرم‌تر در لهجه‌ها و دکوراسیون استفاده کنید.


3. قهوه‌ای و بژ

قهوه‌ای و بژ ممکن است کسل‌کننده و خسته‌کننده باشند. ممکن است باعث احساس افسردگی و غم شود.

4. نارنجی عمیق و روشن

نارنجی رنگی پرانرژی و تحریک‌کننده است که می‌تواند برای اتاق خواب مناسب نباشد. اگر به دنبال رنگ نارنجی برای اتاق خواب خود هستید، سایه‌های کم‌رنگ‌تری را انتخاب کنید که آرامش‌بخش‌تر باشند. رنگ نارنجی کم‌رنگی که یادآور درخشش نرم زردآلوی طلوع خورشید است، می‌تواند فضای شما را با گرما و بی‌هیجانی القا کند.

5. زرد روشن

زرد نیز رنگی پرانرژی و تحریک‌کننده است که می‌تواند برای اتاق خواب مناسب نباشد. اگر به دنبال رنگ زرد برای اتاق خواب خود هستید، سایه‌های پاستلی را انتخاب کنید که آرامش‌بخش‌تر باشند. رنگ زرد پاستلی انرژی آرامش‌بخشی را از خود ساطع می‌کند و به جای هیجان هیجان انگیز، آرامش را برمی‌انگیزد.

6. بنفش فراگیر

بنفش رنگی سلطنتی است که می‌تواند برای اتاق خواب مناسب باشد، اما اگر با دقت انتخاب نشود، می‌تواند به راحتی فضا را تحت الشعاع قرار دهد. برخی از سایه‌های بنفش ممکن است بیش از حد روشن یا به طرز عجیبی شیرین ظاهر شوند. برای ایجاد تعادل مناسب، سایه‌های ملایم بنفش را انتخاب کنید که ظرافت را بدون زیاده‌روی القا می‌کند.

منبع : MSN

شیکترین مدل مبل های اسپرت و ال برای منزل

شیکترین مدل مبل های اسپرت و ال برای منزل

دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی منزل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا