طاق تیتوس روم

پنج‌شنبه 19 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
طاق تیتوس روم

طاق تیتوس روم

مطمئنا یکی از کارهایی که رومیان باستان بابت آن مشهور هستند معماری آن ها است. آن ها در معماری و ساخت بناهای تاریخی خود از قوس ها، آجرهای پخته شده در کوره ، سیمان و بتن استفاده زیادی کرده اند. واقعیت این است که بسیاری از بناهای تاریخی روم باستان همچنان پا براجا باقی مانده که شاهدی بر معماری رومیان در زمان های گذشته می باشد.

 

طاق تیتوس روم

طاق تیتوس روم

طاق تیتوس یا طاق نصرت روم

در ورودی رومن فروم طاق تیتوس قرار دارد که در قرن اول میلادی و درست 81 سال بعد از میلاد مسیح توسط امپراتور Domitian این طاق کمی پس از درگذشت تیتوس، امپراتور روم ساخته شد. به مناسبت در گذشت برادر بزرگترش تیتوس و بزرگداشت پیروزی تیتوس بر شورشیان یهودی در Judaea ساخته شد و به همین دلیل نام این طاق تیتوس نامیده شده است.

همچنین بر روی این طاق نشانه هایی از راهپیمایی پیروزی در ۷۱ سال پس از میلاد مسیح پس از پیروزی رومی ها در اورشلیم نقش بسته است. رومن فروم به واقع نشان دهنده تاریخ روم باستان می باشد که اسرار زیادی درون خود دارد.تاق پیروزی تیتوس Arch of Titus نام طاق نصرتی است دارای یک طاق که در راه مقدس (Via Sacra) در جنوب شرقی فوروم رومی در شهر رم ایتالیا قرار گرفته است.

طاق تیتوس روم

طاق تیتوس روم

تاریخچه ساخت طاق تیتوس روم

طاق تیتوس در روم قرار داشته و توسط امپراتور آن زمان دومیتیان ساخته شده است. او بلافاصله پس از مرگ برادر بزرگترش تیتوس به افتخار پیروزی های او در اورشلیم در سال ۷۰ میلادی، این طاق پیروزی را بنا نهاد.

طاق تیتوس یکی از بناهای تاریخی روم باستان بوده که مدلی کلی و مبنایی برای تمامی طاق های پیروزی ساخته شده در جهان بود که از قرن ۱۶ میلادی ساخته شده است.طاق پیروزی همچنان به‌عنوان یک نماد و سمبل منحصربه‌فرد، نه‌ تنها  برای مردم فرانسه بلکه به‌ تمامی مردم جهان خدمت می‌کند. تابوت بسیاری از مشاهیر و بزرگان  فرانسه مانند ویکتور هوگو و فردیناند فوش نیز پیش از دفن آن‌ها در مکان‌های دیگر، مدتی در این طاق قرار داشته است.

 

علاوه بر این نیز رژه‌های پیروزی بسیاری در مقابل این طاق صورت  گرفته که تنها به یک گروه تعلق نداشته  و توسط نیروهای مهاجمی مانند آلمان‌ی ها   و فرانسوی ها و متحدانش در سال‌های 1918 و 1944 در طی آزادسازی پاریس در طول جنگ جهانی دوم ودر سال  1945بعد از پایان جنگ جهانی دوم در اروپا  صورت گرفته  است.

طاق تیتوس روم

طاق تیتوس روم

طاق تیتوس سمبل آزادی

طاق پیروزی همچنان به‌عنوان یک سمبل منحصربه‌فرد، نه‌ تنها به مردم فرانسه بلکه به‌ تمامی مردم جهان خدمت می‌کند. تابوت بسیاری از مشاهیر فرانسه مانند ویکتور هوگو و فردیناند فوش نیز پیش از دفن آن‌ها در مکان‌های دیگر، مدتی در این طاق قرار داشته است. علاوه بر این نیز رژه‌های پیروزی بسیاری در مقابل این طاق انجام گرفته که تنها به یک گروه تعلق نداشته است و توسط نیروهای مهاجمی مانند آلمان‌ها در 1871 و 1940 و فرانسه و متحدانش در سال‌های 1918 و 1944 (در پی آزادسازی پاریس در طول جنگ جهانی دوم) و 1945 (پس از پایان جنگ جهانی دوم در اروپا) صورت پذیرفته است.

 

آشنایی با جاذبه های گردشگری صربستان

آشنایی با جاذبه های گردشگری صربستان

آکروپولیس آتن

آکروپولیس آتن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا