ساندویچ مرغ/ طرز تهیه ساندویچ مرغ ساده و فوری

جمعه 24 بهمن 1399 آشپزی
طرز تهیه ساندویچ همبرگر گوشت و قارچ

فهرست مطالب

1-مواد لازم برای تهیه ساندویچ مرغ

2-طرز تهیه ساندویچ مرغ

ساندویچ مرغ

ساندویچ  غذای فوری و خوشمزه ای است که برای شام یا ناهار مناسب است. امروز با طرز تهیه ساندویچ مرغ در کنار شما هستیم در بخش اشپزی دایان طرز تهیه همبرگر بوقلمون  و   سمبوسه گوشت   و   کوکو سبزی   و   فاهیتای مرغ مکزیکی  را مشاهده کنید.

ساندویچ مرغ

ساندویج مرغ

مواد لازم برای تهیه ساندویچ مرغ

  1. سینه مرغ : ۲ عدد
  2. هویج :۲ عدد
  3. سیر :۱ حبه
  4. پیاز: 2 عدد
  5. قارچ :۲۵۰ گرم
  6. فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز از هر کدام: ۱/۲ عدد
  7. زعفران دم کشیده: ۲ قاشق غذاخوری
  8. ادویه ایتالیایی: ۲ قاشق چایخوری
  9. نمک، زردچوبه و فلفل سیاه :به میزان لازم
  10. روغن: به میزان لازم
  11. نان باگت یا هر نان که دوست دارید به میزان لازم
  12.  کاهو و گوجه فرنگی و خیار شور و سس دلخواه

طرز تهیه ساندویچ مرغ

  • برای تهیه ساندویچ مرغ خوشمزه ابتدا مرغ را آب پز کنید .
  • یک قابلمه مناسب  را تا نیمه آب کرده و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید.یک پیاز خرد شده  ، هویج  خرد شده را داخل آب در حال جوش  اضافه کنید . سپس سینه مرغ و سیر  را در قابلمه بریزید.کمی نمک، فلفل و زردچوبه به مرغ اضافه کنید، شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید مرغ ۳-۲ ساعت پخته  شود. طوری که ۱/۲ فنجان از آب مرغ باقی بماند.پس از پختن مرغ و خنک شدن آن  مرغ را در صافی ریخته و گوشت مرغ را جدا کنید و آب مرغ را  کنار بگذارید . سپس سینه مرغ را از استخوان جدا کنید و ریش ریش کنید.
  •  یک ماهی تابه مناسب  برداشته و پیاز دیگر را ریز خرد کنید و با ۳-۲ قاشق غذاخوری روغن در ماهی تابه ریخته روی حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی شود  .
  • فلفل دلمه‌ای  نگینی خرد شده را به پیاز اضافه کنید، فلفل دلمه‌ای و پیاز را ۵-۴ دقیقه با هم تفت دهید تا فلفل دلمه نرم شود.
  • در ماهی تابه جدا گانه قارچ ورقه ای خرد شده را با یک قاشق غذاخوری روغن روی حرارت بالا تفت دهید. قارچ را زیاد هم نزنید تا آب نیندازد و بعد از سرخ شدن  از روی حرارت بردارید.
  • قارچ تفت داده شده را به مخلوط پیاز و فلفل دلمه‌ای اضافه کرده، نمک، فلفل و ادویه ایتالیایی را افزوده و هم بزنید.مرغ ریش ریش شده و آب مرغ را به ترکیب اضافه کنید  و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند، زعفران دم کشیده را روی مواد بریزید و سپس حرارت را خاموش کنید.
  • مواد ساندویچ آماده است . برای درست کردن ساندویچ می‌توانید از نان باگت، نان تست یا هر نانی که دوست دارید استفاده کنید .
  • مواد را لای نان گذاشته، سپس کاهو خرد شده و  چند برش خیار شور، گوجه فرنگی  روی آن بگذارید.ساندویچ را با سس کچاپ یا سس مایونز میل کنید.

نوش جان!😋😊

ُsope jo

سوپ جو / طرز تهیه سوپ جو خوشمزه با شیر

Masala chai

چای ماسالا/ طرز تهیه چای ماسالای هندی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا