زوج های مشهور جالب و عجیب دنیا در 100 سال گذشته

یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 گوناگون
زوج های مشهور جالب و عجیب دنیا در 100 سال گذشته

با نگاهی به عجیب ترین زوج های مشهور دنیا در طول 100 سال گذشته همراه ما باشید.
الیزابت تیلوراز زیباترین زنان جهان و ریچارد برتون ستاره هالیوود وقتی برای فیلم برداری فیلم کلئوپاترا باهم آشنا می شوند، هر دو در زندگی زناشویی بودند. برتون برای سومین بار ازدواج کرده بود و الیزابت تیلور هم برای چهارمین بار. گرچه این دو باهم ازدواج کردند اما رابطه آن ها مثل “کبریت و دینامیت” بود:عشق، دعوا، الکل، طلاق در سال 1974 و ازدواج دوباره در یک سال بعد.

عجیب ترین زوج

عجیب ترین زوج های دنیا


بوریس بکر و اشتفی گراف، دو تنیس باز جوان دنیای تنیس را برای سال ها به تسخیر خود درآوردند. میلیون ها آلمانی امیدوار بودند که این زوج رؤیایی تنیس باز به یک زوج واقعی هم تبدیل شوند. این آرزو اما هیچ گاه برآورده نشد.

زوج های مشهور

 


پرنسس دایانا پس از سال ها زندگی “ناموفق” با پرنس چارلز بالاخره در روز 28 اوت سال 1996 از او طلاق گرفت. مدت کوتاهی بعد دایانا با “دودی الفاید” تهیه کننده فیلم و پسر یک میلیاردر مصری آشنا می شود. عشق این دو مدت زیادی طول نکشید و هر دو در سانحه تصادف اتومبیل کشته شدند. دو و نیم میلیارد نفر در سراسر جهان مستقیم یا از طریق شبکه های تلویزیونی شاهد مراسم تشییع جنازه “پرنسس قلب ها” بودند.

زوج های مشهور دنیا

 


“خانم آرنت گرامی، من امشب باید پیش شما بیایم تا یک مسئله قلبی را در میان  بگذارم”، این نامه مارتین هایدگر پرفسور 35 ساله با گرایش های ناسیونال سوسیالیستی به یک دختر 18 ساله بود. رابطه ای که چهار سال دوام آورد. با آمدن نازی ها هانا آرنت به جبهه مقاومت می پیوندد، زندانی می شود و مهاجرت می کند. مارتین هایدگر عضو حزب می شود و به ریاست دانشگاه فرایبورگ می رسد.

مرموزترین زوج های جهان

 


هلموت کهل صدراعظم و هانلوره همسرش آن چنان زندگی “عادی و مردمی” داشتند که هیچ کس تا آخرین لحظات هم از “راز” آن ها باخبر نشد. آلرژی و حساسیت به نور هانلوره کهل گویا نباید سایه بر زندگی سیاسی سیاستمدار قدرتمند آلمان و جهان می انداخت. هانلوره کهل در سال 2001 در اتاقی تاریک به زندگی اش پایان داد.

عجیب ترین زن و شوهر دنیا

 


 مری و پییر کوری، بزرگ ترین زوج محقق و دانشمند در تاریخ محسوب می شوند. این دو که باهم کار و تحقیق می کردند در سال 1903 جایزه نوبل فیزیک را دریافت کردند. عشق و وابستگی این زوج به هم آن قدر زیاد بود که وقتی پییر کوری در سال 1906 براثر یک تصادف درگذشت، مادام کوری دچار افسردگی شد. او محل سکونت خود را تغییر داد تا بتواند در نزدیکی قبر شوهرش زندگی کند.

زوج های عجیب

 


هلموت و هانلوره (معروف به لوکی) اشمیت. بچه محل بودند، در یک کلاس درس می خواندند، باهم دیپلم گرفتند و اولین سیگار نوجوانی را باهم کشیدند و در سال 1942 ازدواج کردند. هلموت اشمیت شهردار هامبورگ، وزیر کشور و صدراعظم آلمان شد. این دو تا لحظه مرگ “لوکی” 67 سال در کنار هم زندگی کردند.

زوج های عجیب

 


فرانکلین روزولت، رئیس جمهوری که سه بار انتخاب شد تا اقتصاد آمریکا را از بحران خارج کند، در جنگ جهانی با متفقین به پیروزی برسد و آمریکا را به یک ابرقدرت تبدیل کند. النور، همسرش که از فعالین جنبش شهروندی بود موفق شد بیماری او را مخفی نگه دارد و به گوش و چشم رئیس جمهور تبدیل شود. زندگی زناشویی آن ها توأم با خوشبختی نبود. روزولت می نویسد “اگر او کمتر انتقاد می کرد شاید خوشبخت تر می شدیم”.

زوج های عجیب

 


اتاق شماره 702 در هتل هیلتون آمستردام. جان لنون عضو گروه بیتل ها و یوکو اونو که به تازگی ازدواج کرده اند و ماه عسل خود را می گذرانند، درروی تخت دراز کشیده و دور برشان پر از خبرنگار است که با آن ها در اعتراض به جنگ ویتنام و برای صلح از صبح تا شب مصاحبه می کنند. با چنین آکسیون های اعتراضی جان لنون و یوکو اونو به زوج مناقشه برانگیز سال های جنبش دهه 60 تبدیل شدند.

زوج های عجیب

 


بانی و کلاید زوج گانگستری که زندگی چهار ساله آن ها بارها در فیلم به تصویر کشیده شد و وقتی در سال 1934 در زیر رگبار سلاح های نیروهای پلیس به قتل رسیدند، بیش از 20 هزار نفر در مراسم تدفین آن ها حضور یافتند. در سرقت از بانک ها و فروشگاه ها چندین نفر توسط باند بانی پارکر و کلاید بارو کشته شدند.

زوج های عجیب

 


پترا کلی، از فعالان جنبش صلح و بینان گذاران حزب سبزهای آلمان و ژنرال گرت باستین که تفاوت سنی 25 ساله داشتند (در کنار اتو شیلی، وزیر کشور اسبق آلمان). گرت باستین از ارتش استعفا داد و به همراه پترا کلی سال ها به زوج رؤیایی جنبش صلح و سبز آلمان تبدیل شدند. روز اول اکتبر سال 1992 گرت باستین نخست با گلوله ای به زندگی همسرش پایان می دهد و بعد اقدام به  خودکشی می کند. مرگی که هنوز هم اسرارآمیز است.

زوج های عجیب

 


هنوز هم ده ها سال پس از مرگ روزا لوگزامبورگ و کارل لیب کنشت از رهبران جنبش کارگری آلمان، هرسال ده ها هزار نفر بر مزارشان گل میخک می گذارند و یادشان را گرامی می دارند. گرچه این دو که در سال 1919 توسط شبه نظامیان به قتل رسیدند در زندگی شخصی باهم رابطه ای نداشتند اما نام این “زوج سیاسی” باهم عجین شده است.

زوج های عجیب

 


هنوز هم مشخص نیست که آیا مرلین مونرو و جان اف کندی باهم رابطه داشته اند یا خیر. اما آنچه در یک مراسم رسمی گذشت در تاریخ ثبت شد. رئیس جمهور آمریکا پس از آهنگ با اجرای “داغ” “تولدت مبارک، آقای رئیس جمهور” (Happy Birthday, Mr. President) به مرلین مونرو گفت “با این آهنگ حالا می توانم از سیاست کناره گیری کنم”. این جمله را برخی به عنوان “اعتراف به رابطه پنهانی” ارزیابی می کنند.

زوج های عجیب
منبع:نمناک

روش های تشخیص و مقابله با هک وای فای

نگاهی به تاریخچه مداخله آمریکا در امور ایران

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا