رفع لکه حنا از روی سطوح مختلف

دوشنبه 8 فروردین 1401 خانه داری
رفع لکه حنا

 رفع لکه حنا از روی سطوح مختلف

همانطور که می دانید حنا رنگ زیادی دارد و به راحتی از روی لباس و سطوح پاک نمیشود. امروزه از حنا برای تقویت پوست و مو استفاده میشود ، در این بخش راه حل هایی برای پاک کردن لک حنا از روی فرش، لباس و پوست می پردازیم.

پاک کردن حنا از روی پوست

به مقدار مساوی نمک و روغن زیتون را داخل کاسه ترکیب کنید :

روغن نوعی ماده راه حل هایی برای پاک کردن لک حنا از روی فرش، لباس و پوست می پردازیم. در حالی که نمک خاصیت لایه برداری دارد بنابراین برای پاک کردن حنا ترکیبی مناسب است ، در این ترکیب نیازی به استفاده از روغن یا نمک خاصی نیست! پنبه را به محلول ساخته شده آغشته کنید و روی پوست بمالید. این محلول را برای ده دقیقه روی پوست بگذارید سپس آن را بشورید

 

روغن بچه :

با اضافه کردن سه قاشق روغن بچه به وان حمام گرم و 20 دقیقه ماندن در حمام ، آن را پاک کنید ، همچنین میشود با استفاده از پنبه یا پارچه نخی بصورت مستقیم بر روی لکه و گذشت 20 دقیقه ، حنا را از روی پوست پاک کرد.

اگر لکه سرسخت است آن را با آب اکسیژنه تمیز کنید :

اگر روی پوستتان هنوز رنگدانه های حنا باقی مانده است ناامید نشوید ، پنبه ای رابه آب اکسیژن آغشته کرده و سپس روی لکه بکشید وقتی پنبه رنگ گرفت ، توپ پنبه جدید در آب اکسیژنه خیس کنید تا حنا از بین برود. اگر بعد از استفاه از آب اکسیژنه احساس خشکی پوست داشتید از پماد مرطوب کننده روی موضع استفاده کنید.

آب لیمو:

آبلیمو خواص سفید کنندگی پوست را دارد بنابراین میتواند به از بین بردن حنا کمک کند. کافی است لیمو را نصف کرده و روی پوست به مدت 3 دقیقه بمالید و سپس با آب گرم بشورید و از مرطوب کننده استفاده کنید افراد با پوست حساس باید مواظب باشند از این روش استفاده کنند چون ویژگی های اسیدی عصاره لیمو می تواند باعث خارش پوست شود.

 

اصلاح :

با استفاده از اصلاح و لایه برداری میتوانید آن را کمی محو کنید. با استفاده از ژیلت یا کرم به آرامی پوست را اصلاح کنید تا روشن تر شود. استفاده از مرطوب کننده پس از اصلاح، می تواند به کاهش سوزش و خارش پوست کمک کند.

جوش شیرین:

از جوش شیرین برای لایه برداری استفاده میشود. میتوانید با ترکیب جوش شیرین و لیمو رنگ حنا را روشن تر کنید. در این روش آبلیمو را با جوش شیرین مخلوط کرده و خمیر تهیه کنید و آن را بر روی موضع بگذارید و ده دقیقه صبر کنید سپس بشورید می توانید هفته ای یک بار از این خمیر استفاده کنید هم چنین مرطوب کردن و جلوگیری از خشکی و سوزش پوست بسیار مهم است.

میسلار واتر :

میسل ها ذراتی هستند که به آرامی پوست را تمیز میکنند و چربی، آرایش و دیگر رنگدانه ها را تجزیه می کنند. در این روش پارچه ای را به میسلار آغشته کنید و روی پوست بکشید

 

 

پاک کردن حنا از روی لباس

اگر زمانی که تازه لباس لکه گرفته آن را با مسواک یا پاک کننده شستو شو دهید زودتر و راحت تر پاک میشود از مالیدن لکه خودداری کنید ، کافیست یک تکه پارچه بر روی لکه قرار دهید تا رنگ اضافی را به خود جذب کند. در هر بار استفاده از پارچه ، قسمت تمیز پارچه یا حوله را برای جلوگیری از گسترش لکه بکار ببرید.

از سرکه یا الکل برای از بین بردن لکه های مقاوم استفاده کنید :

با استفاده از کمی سرکه یا الکل بر روی لکه و قرار دادن آن به مدت یکساعت میتوانید آن را پاک کنید. در صورت نیاز، می توانید پارچه را با پاک کننده یا پودر چنگ بزنید و سپس با آب سرد آن را آبکشی کنید.

صابون پاک کننده پارچه و مسواک را برای پاکسازی پارچه استفاده کنید :

پاک کننده را بر روی مسواک بریزید و لکه را شستو شو دهید

پارچه را با آب سرد بشویید :

پارچه را زیر آب سرد بشویید تا پودر ، پاک کننده و رنگ از بین برود. هرگز از آب گرم استفاده نکنید زیرا موجب ماندگاری رنگ میشود ، شست و شو را تا زمانی که لکه پاک شود ادامه دهید.

 

 

رفع لکه حنا

رفع لکه حنا

چگونه لکه حنا را از روی فرش پاک کنیم ؟

حنا برای رنگ آمیزی مو، طراحی روی پوست به کار می رود علاوه بر این می تواند به عنوان دئودورانت طبیعی به بدن زده شود. عصاره برگ ها و روغن گل حنا برای هر یک از این کارها استفاده می شود. اگر شکل مایع این گیاه در هنگام حمل ریخته شود، می تواند فرش را لکه دار کند. یادگیری نحوه پاک کردن لکه های حنا از روی فرش می تواند فرش را تمیز نگه دارد.

وسایل مورد نیاز :

  • شیر گرم
  • صابون
  • آب
  • پارچه

مرحله 1

شیر را گرم کرده و بر روی لکه قرار دهید به طوریکه کامل آن را بپوشاند

مرحله 2

اجازه دهید شیر گرم به مدت سی دقیق بر روی لکه بماند

مرحله 3

بامخلوطی از یک شوینده و سه لیوان آب شیر را بشورید

 

 

نکته :

لکه حنا را از روی فرش در حالی که لکه تازه و مرطوب است پاک کنید و نتایج بهتری بگیرید.

هشدار :

از این روش بر پاک کردن رنگ حنا از روی موها و پوست استفاده نکنید

نکات خانه داری و تمیز کردن فرش

نکات خانه داری و تمیز کردن فرش

ژاکت بافتنی

آموزش ژاکت بافتنی پسرانه مدل یقه زیپ دار

آخرین دیدگاه‌ها

  • ممد گفت:

    آقا ما سرمون حنا میزاشتیم اونم تو آشپز خونه حالا یوخده از حنا خورده یخچال خونه نمیره
    حالا ما چی کار کنیم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا