دلیل اینکه قورمه سبزی تلخ میشه، آب می اندازد، سیاه میشود و لعاب نمی دهد

سه‌شنبه 25 مهر 1402 آشپزی
قورمه سبزی

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود قورمه سبزی تلخ میشه آب میندازه سیاه نمیشه لعاب نمیده در اینجا به برخی از این دلایل اشاره می‌کنیم:

تلخ شدن قورمه سبزی

استفاده از سبزیجات تلخ: یکی از دلایل اصلی تلخ شدن قورمه سبزی، استفاده از سبزیجات تلخ مانند اسفناج، تره و جعفری است. برای جلوگیری از تلخ شدن قورمه سبزی، باید سبزیجات را به خوبی بشویید و صبر کنید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود. همچنین، می‌توانید مقداری لیمو عمانی به قورمه سبزی اضافه کنید تا تلخی آن را بگیرد.

 

استفاده از ادویه‌های تلخ: استفاده بیش از حد از ادویه‌هایی مانند زردچوبه و زنجبیل نیز می‌تواند باعث تلخ شدن قورمه سبزی شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید مقدار ادویه‌ها را به اندازه کافی استفاده کنید.

 

استفاده از گوشت گوسفندی کهنه: گوشت گوسفندی کهنه دارای چربی زیادی است که می‌تواند باعث تلخ شدن قورمه سبزی شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید از گوشت گوسفندی تازه استفاده کنید.

 

آب انداختن قورمه سبزی

استفاده از سبزیجات زیاد: استفاده از سبزیجات زیاد می‌تواند باعث آب انداختن قورمه سبزی شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید مقدار سبزیجات را به اندازه کافی استفاده کنید.

 

استفاده از گوشت زیاد: استفاده از گوشت زیاد نیز می‌تواند باعث آب انداختن قورمه سبزی شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید مقدار گوشت را به اندازه کافی استفاده کنید.

 

استفاده از آب زیاد: استفاده از آب زیاد نیز می‌تواند باعث آب انداختن قورمه سبزی شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید مقدار آب را به اندازه کافی استفاده کنید.

 

سیاه نشدن قورمه سبزی

استفاده از روغن زیاد: استفاده از روغن زیاد می‌تواند باعث سیاه نشدن قورمه سبزی شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید مقدار روغن را به اندازه کافی استفاده کنید.

 

استفاده از سبزیجات خام: استفاده از سبزیجات خام نیز می‌تواند باعث سیاه نشدن قورمه سبزی شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید سبزیجات را به خوبی بپزید تا رنگ خود را از دست بدهند.

 

قورمه سبزی

لعاب ندادن قورمه سبزی

استفاده از گوشت چربی دار: استفاده از گوشت چربی دار می‌تواند باعث لعاب ندادن قورمه سبزی شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید از گوشت بدون چربی استفاده کنید.

 

استفاده از سبزیجات زیاد: استفاده از سبزیجات زیاد نیز می‌تواند باعث لعاب ندادن قورمه سبزی شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید مقدار سبزیجات را به اندازه کافی استفاده کنید.

استفاده از آب زیاد: استفاده از آب زیاد نیز می‌تواند باعث لعاب ندادن قورمه سبزی شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید مقدار آب را به اندازه کافی استفاده کنید.

 

چرا قورمه سبزی عطر نداره

برای اینکه یک خورشت خوش عطر و بو داشته باشیم از سبزی شنبلیله خشک استفاده کنیم. یک قاشق غذاخوری همانند نعنا تفت دهید و در ۲۰ دقیقه آخر پخت به غذا اضافه نمایید. زیاد بودن شنبلیله خورش را تلخ می‌کند

 

.

راهکارهای جلوگیری از مشکلات قورمه سبزی

برای جلوگیری از مشکلات قورمه سبزی، می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید:

سبزیجات را به خوبی بشویید و صبر کنید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.

مقدار ادویه‌ها را به اندازه کافی استفاده کنید.

از گوشت تازه استفاده کنید.

مقدار سبزیجات را به اندازه کافی استفاده کنید.

مقدار گوشت را به اندازه کافی استفاده کنید.

مقدار آب را به اندازه کافی استفاده کنید.

از روغن به اندازه کافی استفاده کنید.

سبزیجات را به خوبی بپزید تا رنگ خود را از دست بدهند.

از گوشت بدون چربی استفاده کنید.

مقدار سبزیجات را به اندازه کافی استفاده کنید.

مقدار آب را به اندازه کافی استفاده کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید قورمه سبزی خوشمزه و خوش طعمی تهیه کنید.

طرز تهیه گنوچی خانگی

دستور پخت میگو اسپایسی

طرز پخت میگو اسپایسی و چند روش ساده برای پخت میگو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا