غذایی رژیمی/نحوه پخت کشک بادمجان

چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 آشپزی
دستور پخت کشک بادمجان خوشمزه

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی

کشک و بادمجان یک غذایی رژیمی  و همچنین از غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار  وخوشمزه است. این غذا در شهر های مختلف به گونه های متفاوت طبخ میشود  و طبخ آن کمی فرق دارد.کشک بادمجان همانطور که از اسمش پیدا ست از کشک و بادمجان تشکیل شده بعلاوه پیاز و نعنا داغ .در ادامه با آشپز خانه دایان همراه ما باشید

 

مواد لازم :

بادمجان : یک کیلو

پیاز : یک عدد متوسط (یا 2 تا سه قاشق غذاخوری به صورت سرخ شده)

سیر  : 3 حبه ( یا دو قاشق غذاخوری به سرخ شده)

کشک : 200 تا 250 گرم

نعنای خشک : یک قاشق غذاخوری

روغن مایع : به مقدار لازم

مغز گردو آسیاب شده : به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه، زردچوبه : به مقدار لازم

آب مرغ : یک پیمانه

 

طرز تهیه کشک بادمجان:

 

اول از همه کشک را داخل ظرفی ریخته و مقداری آب به آن اضافه میکنیم چون کشک غلیظ است و برای جوشاندن به مدت 20 دقیقه نیاز دارد به مقداری آب .بعد با شعله خیلی کم می زاریم ریز جوش بخورد.

در این فاصله که کشک در حال جوشیدن است  بادمجان ها را پوست می گیریم و بعد آن را از طول به دو نیم می کنیم و در آب و نمک به مدت 10 دقیقه قرار می دهیم تا تلخی و نفخ بادمجان گرفته شود. وبعد آبکش میکنیم

خب در این مرحله بادمجان ها به طور کامل سرخ شد کنار می گذاریم و بعد پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و بعد در مقداری روغن و کمی زرد چوبه  سرخ میکنیم ( زمانی برای تهیه هر غذایی شما از پیاز استفاده می کنید اگر در موقع سرخ شدن پیاز به آن زرد چوبه اضافه کنید غذای شما خوش رنگ تر می شود)و  بعدسیر را هم تفت می دهیم و به بادمجان های سرخ شده اضافه می کنیم.

سپس مقداری آب مرغ برای خوشمزه تر شدن کشک بادمجان به آن اضافه می کنیم و بعد کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم. بعد شعله را کمی بیشتر کنید و زمانی که آب مرغ کمتر شده شعله را کم کنید.

خب در این مرحله بادمجان ها حسابی پخته شده و حالا با گوشت کوب آن را له می کنیم.( بعضی ها با گوشت کوب برقی آن را له می کند.البته فرقی ندارد اگر دوست دارید بیشتر له شود از گوشت کوب برقی استفاده کنید)

خب حالا نوبت نعناع داغه. در این مرحله شعله باید خیلی کم باشد تا نعناع نسوزد

در آخرین مرحله کشک ، نعناع ، و بادمجان ها همه رو آماده کردیم و بعد با هم در ظرفی همه رو مخلوط می کنیم و بعد کمی زردچوبه تفت داده شده و کمی گردو به آن اضافه می کنیم و بعد حدود 15 دقیقه روی شعله تفت می دهیم تا تمام مواد به خورد هم برود. بعد آماده خوردن می شود.

 

 

torshi espanyai

ترشی اسپانیایی/ طرز تهیه ترشی اسپانیایی خوشمزه

شیرینی اتریشی

شیرینی اتریشی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا