از ساحل مرجانی تا لاک پشت های دریایی در جاذبه های دیدنی در جزیره کیش

یکشنبه 22 اسفند 1400 بازار
جاذبه های جزیره کیش

جاذبه های جزیره کیش

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی در نزدیکی جزیره کیش واقع است که وسعتی در حدود بیست و سه کیلومتر مربع دارد  در این جزیره با روستایی زیبا به نام هندورابی برخورد خواهید نمود که در قرن پانزدهم میلادی به تسخیر  پرتغالی ها در آمد و به عنوان پایگاه نظامی و تجاری آنان مورد استفاده بود .

مسیر دوچرخه سواری

مسیر زیبای دوچرخه سواری در تور کیش یکی از طولانی ترین و در عین حال خوش منظره ترین مسیرهای دوچرخه سواری در کشورمان محسوب می گردد. در طول این مسیر که حدود هفتاد و پنج  کیلومتر طول دارد با خیال راحت رکاب بزنید و از مناظر زیبای دریا و سواحل آن دیدن کنید ، بی آنکه نگران برخورد با هیچ وسیله نقلیه دیگری باشید زیرا این مسیر مختص عبور دوچرخه بوده و هیچ ماشینی اجازه تردد در آن را ندارد .

به گزارش سفر باتو ، همچنین برای اجاره دوچرخه ایستگاههای متعددی تعبیه شده که انواع دوچرخه و اسکوتر را با قیمت مناسب در اختیارتان قرار خواهند داد.

 ساحل مرجانی

این ساحل زیبا با طبیعتی منحصر بفرد در شرق جزیره کیش واقع شده است و به یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه  های آن تبدیل شده است.در امتداد ساحل، آلاچیق ها و درختان نخل را می بینید که چشم اندازی خیره کننده را بوجود آورده است همچنین کلوب های ورزش های آبی در این منطقه امکانات تفریحی فراوانی را فراهم نموده است .

 پارک ساحلی میرمهنا

پارک ساحلی میر مهنا یکی از ایده ال ترین مکان های دیدنی و تفریحی برای سپری نمودن یک عصر دل انگیز است . این پارک ساحلی در شمال و شمال غربی جزیره کیش قرار دارد  که دارای اسکله تفریحی با نام میرمهنا نیز هست.این پارک ساحلی از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک در نوار ساحلی امتداد یافته است و امکانات متنوعی نظیر نمازخانه ساحلی، بازار عرب ها، کتابخانه عمومی، بازار ماهی فروشی، مسیر دوچرخه سواری، بوفه و چایخانه  در آن فراهم آمده است.

 لاک پشت های دریایی

لاکپشت های پوزه عقابی یکی از پستانداران ساکن در این جزیره هستند که در ماه های بین اسفند تا مرداد برای تخمگذاری به مناطق حفاظت شده در سواحل جنوبی و غربی این جزیره مراجعت می کنند و دیدن نحوه زندگی و تخمگذاریشان بسیار جالب خواهد بود.

تور سافاری کیش

اگر در این جزیره به دنبال هیجان و سرگرمی ببشتر هستید تور سافاری کیش یکی از تفریحات ایده ال خواهد بود. در این تور گردشگران با خودروی لندکروز در صحرا گشت می زنند و ضمن لذت از سرعت بالا مناظر زیبای صحرا را نظاره می کنند .همچنین برای کسانی که تفریحات آرام تری را می پسندند تور شترسواری در صحرا نیز وجود دارد . موتورسواری و کارتینگ هم از تفریحات دیگری است که در این مجموعه قابل دسترس است .

 روستای زیبای باغو کیش

 

این روستای زیبا و باستانی در جنوب غربی جزیره کیش واقع است و به کشتی یونانی بسیار نزدیک است پس میتوانید ضمن بازدید از این روستا سری هم به ساحل زده و منظره زیبای کشتی یونانی را تماشا کنید.گفته شده که نام این روستا را از روی نام پیرزنی به نام باغو گرفته شده که بسیار عمر کرد. متاسفانه این روستا در سالهای اخیر خالی از سکنه شده و فقط  چند خانوار که اغلب دامدار هستند در آن زندگی می کنند. با ورود به این روستا  با سیاه چادرهای مواجه می شوید که برای آشنایی گردشگران با آداب و رسوم و شیوه زندگی بومیان برپا شده است.

غواصی

مرکز آموزش و انجام غواصی در این جزیره از سال ۱۳۷۰ شروع به فعالیت نمود و با  فراهم‌کردن امکانات مختلف جهت غواصی و تفریحات آبی برای گردشگران به سرعت به یکی از جاذبه های تفریحی جزیره کیش تبدیل شد.در این مرکز دوره غواصی تفریحی در کوتاهترین زمان ممکن انجام می گیرد و سپس همراه با مربی کاربلد غواصی در آب‌های خلیج‌فارس را تجربه‌ خواهید نمود.

 

شاتل و بنانا

 

بنانا در واقع قایق سواری است که به صورت دسته جمعی انجام می گیرد و با قایق بادی‌ شبیه به موز که ظرفیتی بین ۴ تا ۶ نفر را دارد راهی دریا خواهید شد . اما اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید شاتل را امتحان کنید. شاتل قایق بادی‌ای است که نسبت به بنانا ابعاد کوچکتر و سرعت بیشتری دارد و می‌تواند روی آب جهش کند. هر شاتل در حدود ۲ تا ۳ نفر را حمل میکند.

جت‌اسکی

 

اگر سرتان برای هیجان درد می‌کند، جت‌اسکی را انتخاب کنید، جت‌اسکی از هیجان انگیزترین ورزش‌ های آبی کیش است.

پاراسل

پیشنهاد میکنیم برای یک‌بار هم شده پرواز بر روی آب را با چترهای پاراسل تجربه کنید. برای این کار سوار بر چترها می‌شوید و با قایق بر روی آب به پرواز در می آیید . چترها با باد از روی قایق بلند می‌شوند و دوباره به روی قایق برمی‌گردند. گفتنی است هر پاراسل ظرفیت یک تا دو نفر را دارد.

جاذبه های جزیره کیش

جاذبه های جزیره کیش

سفر به مشهد

از سد تاریخی گلستان تا غار تاریخی مغان مشهد در سفر به مشهد

شهرهای توریستی ترکیه

شهرهای توریستی ترکیه کدامند؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا