از سد تاریخی گلستان تا غار تاریخی مغان مشهد در سفر به مشهد

یکشنبه 22 اسفند 1400 بازار
سفر به مشهد

سفر به مشهد

باغ گیاه شناسی ملی در مشهد

باغ گیاه شناسی مشهد با بیست و پنج هکتار وسعت یکی از بی نظیرترین مکانهای دیدنی در این شهر است و به مرجع علمی و تحقیقاتی از گونه های مختلف گیاهان تبدیل گردد  . این مجموعه در سال ۱۳۹۲ افتتاح و از آن پس در حدود صد و هشتاد گونه مختلف گیاهی و دارویی و چهارصد نمونه ژنتیکی نگهداری می گردد. و گشت و گذار در آن بسیار آموزنده و همچنین دیدنی و سرگرم کننده خواهد بود.

 

سد تاریخی گلستان

سد تاریخی گلستان در تور مشهد حدود هشت کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد و به یکی از منطقه های تفریحی تبدیل شده است . باستان شناسان قدمت این سد را در حدود پانصد سال تخمین زده اند .

این بند بر روی رودخانه ی گلستان قرار دارد  و در طول تاریخ بارها مورد بازسازی قرار گرفته است و در سالهای اخیر امکانات تفریحی متعدد در اطراف آن فراهم شده است .

 

غار تاریخی مغان در مشهد

به گزارش سفر باتو ، غار مغان (Moghan Cave)از نظر زمین شناسی دارای شگفتی های بسیاری است که در سی و پنج کیلومتری از مشهد واقع شده است .  بر اساس اکتشافات متعدد زمین شناسی فسیل های گوناگونی در این غار دیده شده که قدمت برخی از آن به صد میلیون سال باز می گردد. بازدید از این غار تاریخی بسیار مهیج و دیدنی است البته می بایست با یک راهنما و وسایل ایمنی مجهز وارد آن شد.

 

پارک تفریحی مشهد، باغ ملی

پارک تفریحی مشهد بعنوان اولین پارک این شهر در یکی از شلوغ ترین منطقه شهر مشهد و در سال ۱۳۴۵ افتتاح گردید، گشت و گذار در این پارک قدیمی با وجود انواع درختان چنار قدیمی، فضاهای سبز زیبا و گلکاری شده بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

 

شاندیز، شهری منحصر به فرد در نزدیکی شاندیز

این منطقه بسیار زیبا و ییلاقی در حدود پانزده کیلومتر تا شهر مشهد فاصله دارد و با آب و هوای بسیار معتدل و دل انگیز مکانی مناسب برای فرار از شلوغی و گرمای شهر است . درست از وسط شاندیز رودخانه هایی خروشان در جریان است که از رسته کوههای بینالود سرچشمه می گیرد.

در شاندیز مراکز تفریحی متعددی نظیر پارک جنگلی، مجموعه ی توریستی، رستوران های متنوع در فضای باز ، رصدخانه ی نجوم و موزه ی شهرداری وجود دارد که گشت و گذار در این منطقه را جذاب تر نموده است .

 

بازار رضا، یکی از قدیمی ترین جاذبه های مشهد

این بازار تاریخی با حجره ها و دکه های فراوان به یکی از مکان های دیدنی و پر طرفدار این شهر تبدیل شده است. این بازار با معماری منحصر به فرد و زیبا یکی از پر ازدحام ترین مکان های خرید این شهر است که کالاهای متنوعی نظیر طلا ،نقره و سنگهای قیمتی مانند فیروزه و همچنین ادویه های متنوع ، زعفران، در آن عرضه می گردد .

 

 غار بیمار آب، یکی از جاذبه های عجیب طبیعی مشهد

این غار شگفت انگیز در شش کیلومتری دهکده ی کوشک آباد مشهد قرار گرفته که سطح آن، پوشیده از آب است . بومیان این منطقه بر این باورند که نوشیدن آب این غار بسیار شفا بخش است . در ورودی غار یک چاه به عمق پانزده متر وجود دارد که آب های چکیده از سقف غار در آن جمع شده و تشکیل یک حوضچه ی نسبتا عمیق را داده است.

بازدید از این غار بسیار خطرناک است و برای دیدن آن می بایست با یک راهنمای راه بلد و تجهیزات کامل عازم آن شد.

 

خانه ی ملک، یادگار قاجارها

خانه تاریخی ملک با معماری منحصر بفرد و زیبا یادگاری از دوره قاجار است که از سال ۱۳۷۷ به ثبت ملی سازمان میراث فرهنگی رسید . این خانه تاریخی در گذشته بسیار وسیع بود و رفته رفته وسعت آن کم و اکنون تنها  یک ساختمان دو طبقه از آن عمارت باقی مانده است.

 

 

زشک، روستای ۴ فصل

این روستای ییلاقی و زیبا در نزدیکی شهر مشهد قرار گرفته که دارای طبیعت زیبا و چهار فصل است . روستای زشک در جنوب شرقی کوههای بینالود قرار گرفته و در حدود بیست کیلومتر با مشهد فاصله دارد.

این روستا با جاذبه های طبیعی فراوان و چشمه های طبیعی، درختان سر سبز و سر به فلک کشیده به یکی از دیدنی ترین و پر طرفدارترین مناطق تفریحی مشهد به خصوص در ماههای گرم سال تبدیل شده است .

 

مراکز خرید در مشهد

مرکز خرید پروما، جدیدترین مرکز خرید مشهدپروما یکی از مدرنترین و پرطرفدارترین مراکز خرید این شهر است . که امکانات رفاهی متعددی نظیر سوپرمارکت ، قنادی، البسه و فروشگاههای لوکس پوشاک، محصولات بهداشتی، لوازم آرایشی، و همچنین برندهای معتبر عرضه ادویه و زعفران و … در آن به چشم می خورد.

مرکز خرید پروما در بلوار فردوسی مشهد و نزدیک به میدان جانبازان قرار گرفته و همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب برای خرید باز است.

مجتمع تجاری الماس شرق، بهترین مرکز خرید مشهد

این مجتمع تجاری دارای شش طبقه و بیش از هزار و دویست واحد تجاری است. که فروشگاههای متنوع پوشاک، طلا، نقره و بدلیجات، کیف و کفش ، لوازم خانگی، و همچنین  کافی شاپ و رستوران در آن به چشم می خورد.در این مکان خدمات گوناگون تفریحی و رفاهی نظیر شهربازی سرزمین عجایب ، سینمای ۵ بعدی، عکاسخانه سنتی ، آبنمای جامپینگ و آکواریوم شهر دریایی وجود دارد که به جذابیت آن افزوده است.

سفر به مشهد

سفر به مشهد

جاذبه های دیدنی در سفر به یادماندنی به گرجستان

جاذبه های جزیره کیش

از ساحل مرجانی تا لاک پشت های دریایی در جاذبه های دیدنی در جزیره کیش

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا