ثروتمندترین افراد در سال 2022 چه کسانی هستند؟

چهارشنبه 4 خرداد 1401 موفقیت

ثروتمندترین افراد در سال 2022

براساس یافته های مجله فوربس دارایی ثروتمندترین شخصیت‌های جهان تا ۲۷۵۵ نفر محاسبه شده است. 1,000 نفر از میلیاردرها در مقایسه با سال گذشته ثروتمندتر شده‌اند. همچنین 236 نفر امسال میلیاردر شده‌اند مجله فوربس برای محاسبه ارزش خالص ثروت این افراد، از قیمت‌های سهام و نرخ تبدیل ارز در 11 مارس 2022 استفاده کرده است.در این مطلب لیست، افراد ثروتمند در سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی میکنیم و همچنین میزان سرمایه و بیوگرافی آن ها را برای شما قرارداده ایم.

 

 

  • ایلان ماسک

اولین ثروتمند در جهان که در ابتدای لیست قرار گرفته است ایلان ماسک می باشد.او با 219 میلیارد دلار این جایگاه را به خود اختصاص داده است. ایلان ماسک صاحب 21 درصد از شرکت تسلا بوده و بیش از نیمی از سهم خود را برای دریافت وام وثیقه کرده است.ایلان ماسک در آفریقای جنوبی متولد شد و قبل از انتقال به دانشگاه پنسیلوانیا در دانشگاهی در کانادا تحصیل کرد و در آنجا مدرک لیسانس خود را در فیزیک و اقتصاد گرفت.

سن: ۵۰
محل اقامت: تگزاس
بنیانگذار و مدیرعامل: تسلا
دارایی خالص: ۲۲۴میلیارد دلار
سهام مالکیت تسلا: ۱۸٪ (۱۵۳میلیارد دلار)
سایر دارایی‌ها: فناوری‌های اکتشاف فضایی (۳/۴۰ میلیارد دلار دارایی خصوصی)، ۳/۹ میلیارد دلار به صورت نقدی

 

ایلان ماسک

ایلان ماسک

دومین ثروتمند این لیست جف بزوس با 171 میلیارد دلار ثروت است او رئیس و موسس شرکت آمازون (Amazon) است.او در سال 2019 از همسرش جدا شد و 16 درصد از آمازون را در آن زمان به او منتقل کرد. آمازون در ابتدا یک کتاب فروشی آنلاین بود اما از آن زمان به فروشگاه زنجیره‌ای آنلاین تبدیل شده است و در حال حاضر بزرگ‌ترین خرده‌فروشی جهان است.

سن: ۵۸
محل اقامت: واشنگتن
موسس و رئیس اجرایی: آمازون (AMZN)
دارایی خالص: ۱۷۸میلیارد دلار
سهام مالکیت آمازون: ۱۰٪ (۱۵۳میلیارد دلار)
سایر دارایی‌ها: Blue Origin (۱۵/۹ میلیارد دلار سهام شرکت خصوصی)، واشنگتن پست (۲۵۰میلیون دلار دارایی خصوصی) و ۶/۱۵ میلیارد دلار پول نقد ثروتمندترین افراد جهان 2021

جف بزوس

جف بزوس

  • برنارد آرنو

نفر سوم لیست با 158 میلیارد دلار ثروت برنارد آرنو است او رئیس و مدیرعامل امپراتوری LVMH است.این شر کت هلدینگی با هفتاد برند آرایشی مختلف است از جمله این برندها می‌توان به لویی‌ویتون (Louis Vuitton) و سفورا (Sephora) اشاره کرد.این شرکت در سال 2021 جواهرسازی آمریکایی یعنی Tiffany & Co را به مبلغ 15.8 میلیارد دلار خریداری کرد.چهار نفر از پنج فرزند برنارد آرنو در قسمت‌های مختلف امپراتوری LVMH کار می‌کنند.

سن: ۷۲
محل اقامت: پاریس، فرانسه
مدیرعامل و رئیس: LVMH (LVMUY)
دارایی خالص: ۱۶۰میلیارد دلار
سهام مالکیت کریستین دیور: ۵/۹۷٪ (مجموع ۱۳۰ میلیارد دلار)
سایر دارایی‌ها: سهام Moelis & Company (۴/۲۴ میلیارد دلار دارایی عمومی)، سهام Hermès (تعداد سهم نامشخص) و ۹/۱۰ میلیارد دلار به صورت نقدیثروتمندترین افراد جهان 2021

 

برنارد آرنو

برنارد آرنو

 

  • بیل گیتس

بیل گیتس با ثروت 129 میلیارد دلار چهرمین نفر از این لیست است.بیل گیتس با شرکت مایکروسافت به ثروت رسید او در سال 1975 با همکاری پل الن مایکروسافت را بنیان‌گذاری کردند.با جدایی گیتس از همسرش حداقل 5.7 میلیارد دلار از سهام شرکت‌های عمومی را به ملیندا منتقل کرد. بیل گیتس از بزرگ‌ترین مالکان زمین‌های کشاورزی در آمریکاست.

سن: ۶۶
محل اقامت: واشنگتن
بنیانگذار: شرکت مایکروسافت (MSFT)
دارایی خالص: ۱۲۷ میلیارد دلار
سهام مالکیت مایکروسافت : ۳/۱٪ (۴/۳۰ میلیارد دلار)
سایر دارایی‌ها: Cascade Investment LLC (۶۰ میلیارد دلار دارایی عمومی و خصوصی)، ۵/۵۵ میلیارد دلار به صورت نقدثروتمندترین افراد جهان 2022

بیل گیتس

بیل گیتس

 

  • وارن بافت

پنجمین نفر از این لیست با 118 میلیارد دلار ثروث وارن بافت می باشد.او از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران تاریخ به شمار می‌رود.وی شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) را اداره می‌کند که مالک بیش از 60 شرکت، از جمله شرکت بیمه Geico، باتری‌سازی Duracell و رستوران زنجیره‌ای Dairy Queen است.بافت بیش از 45 میلیارد دلار از ثروت خود را بخشیده که بیشتر آن را به بنیاد گیتس و بنیادهای خیریه فرزندان خودش اهدا کرده است.

سن: 91
محل اقامت: اوماها ، ایالات متحده آمریکا
بنیانگذار: مدیرعامل برکشایر هاتاوی
دارایی خالص: 118 میلیارد دلار
سایر دارایی‌ها: مالک بیش از 60 شرکت از جمله بیمه Geico، باتری‌سازی Duracell و رستوران زنجیره‌ای Dairy Queen

 

وارن بافت

وارن بافت

  • لری پیج

نفر ششم در رتبه بندی فوربس لری پیج با 111 میلیارد دلار ثروث است.او از بنیان‌گذاران و اعضای هیئت‌مدیره شرکت آلفابت (Alphabet)، شرکت مادر گوگل (Google) است.اواز سرمایه‌گذاران موسس شرکت کاوش فضایی Planetary Resources بوده و همچنین شرکت‌های Kitty Hawk و Opener که از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه خودروهای پرنده هستند را تامین مالی می‌کند.

سن: 49
محل اقامت: مانتین ویومانتین ویو
بنیانگذار: مؤسس و مدیر شرکت گوگل
دارایی خالص: 111 میلیارد دلار

لری پیج

لری پیج

 

  • سرگی برین

هفتمین فرد این لیست با ثروت 107 دلاری است.او هم از بنیان‌گذاران و اعضای هیئت‌مدیره آلفابت است.در سال 1979 با خانواده اش به ایالات متحده نقل مکان کرد. او به تأسیس گوگل با لری پیج در سال 1998 پرداخت. او میلیون‌ها دلار به تحقیقات بیماری پارکینسون با همکاری بنیاد مایکل جی فاکس کمک کرده است. ثروت برین طی 12 ماه گذشته تقریباً 25 درصد رشد داشته است.

سن: 48
محل اقامت: ایالات متحده آمریکا
بنیانگذار: مؤسس شرکت گوگل
دارایی خالص: 107 میلیارد دلار

  •  لری الیسون

رتبه هشتم این لیست به لری الیسون با 106 میلیارد ثروت می رسد. او رئیس مدیر ارشد فناوری و از بنیان‌گذاران شرکت غول نرم‌افزار یعنی اوراکل (Oracle) است و 35 درصد سهم آن را در اختیار دارد.الیسون در سال 2018، سه میلیون سهم تسلا را خرید و سپس در دسامبر همان سال وارد هیئت‌مدیره این شرکت شد.

سن: 78
محل اقامت: نیویورک، ایالات متحده آمریکا
بنیانگذار: رئیس و بنیان گذار اوراکل (Oracle)
دارایی خالص: 106 میلیارد دلار
سهام مالکیت اوراکل : 35 درصد

 

  • استیو بالمر

استیو با داشتن 91.4 میلیارد دلار ثروت، رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.وی مدیر عامل سابق مایکروسافت بود و بعد از بازنشستگی باشگاه بسکتبال NBA لس‌آنجلس‌کلیپرز (Los Angeles Clippers) را به مبلغ 2 میلیارد دلار خریداری کرد. در سال 2018 او 59 میلیون دلار در شرکت Social Solutions سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت برای آژانس‌های غیرانتفاعی و دولتی نرم‌افزار می‌سازد.

سن: 66
محل اقامت: دیترویت، میشیگان، ایالات متحده آمریکا
پیشه : مدیرامل سابق مایکروسافت
دارایی خالص: 91.4میلیارد دلار

 

 

  • موکش آمبانی

نفر دهم و آخر این لیست با 90.7 میلیارد دلار ثروت موکش آمبانی است. او رئیس شرکت 74 میلیارد دلاری (میزان درآمد) ریلاینس‌اینداستریز (Reliance Industries) است.بعد از فوت پدرش پ در سال 2002، امپراتوری خانوادگی آن‌ها، بین موکش آمبانی و برادر کوچک‌ترش آنیل تقسیم شد. آمبانی در حال تغییر مسیر ریلاینس به سمت انرژی پاک و سبز است. شرکت در 10 تا 15 سال آینده، مبلغ 80 میلیارد دلار را در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری می‌کند و در کنار پالایشگاه خود، مجموعه جدیدی می‌سازد.

 

سن: 65
محل اقامت: بمبئی، هند
پیشه:رئیس هیئت مدیره ریلاینس مدیر اجرایی بنک آو آمریکا
دارایی خالص: 90.7 میلیارد دلار

موکش آمبانی

موکش آمبانی

 

افراد فوق‌العاده موفق

13 راز برای افراد فوق‌العاده موفق

18 خصوصیتی که فقط میلیاردرها دارند

18 خصوصیتی که فقط میلیاردرها دارند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا