تپه های شکلاتی فیلیپین

پنج‌شنبه 18 فروردین 1401 جاذبه های گردشگری
تپه های شکلاتی فیلیپین

تپه های شکلاتی فیلیپین

یکی از عجیب ترین مناظری که میتوان با آن رو به رو شد تپه های شکلاتی فیلیپین هستند که بصورت تنهایی نیز رشد نمیکنند. این مجموعه متعلق به دولت است و آن را دولت اداره میکند. این مکان شامل یک ایستگاه بزرگ تماشایی است که در کارمن ،بوهول واقع شده است و حدود 56 کیلومتر از تاقبیلارن فاصله دارد. بازدید کنندگان در هر زمانی از سال از جمله فصل خشک و بارانی میتوانند از این مکان بازدید کنند.

این تپه ها در جزیره بوهول فیلیپین واقع شده اند . به سختی میتوان باور کرد این تپه ها ساخت دست انسان ها نیست.تعداد تپه ها از 1268 تا 1660 می باشد.هنگامی که افراد  کتوجه میشوند این تپه ها از شکلات نیست بسیار ناامید میشوند! این تپه ها که در فصل های خشک قهوه ای رنگ میشوند  و در فصل های مرطوب بسیار سرسبز میشود. نکته قابل توجه آن است که هیچ تکه ای از درختچه ها و حتی درختان بر روی تپه ها رشد نمیکنند.

 

نحوه تشکیل این تپه ها تا به امروز مشخص نشده است حتی زمین شناسان دررابطه با شکل گیری تپه های شکلاتی باهم به توافق نرسیده اند. برخی میگویندتکه های زمین به عنوان حاصلی از سنگ آهک دریایی شکل گرفته اند و برروی یک پایه گل قرار گرفته اندو برای هزاران سال مقاوم هستند و شکل کنونی را ایجاد کرده اند.

این تپه ها از سال 1997 تشکیل شده و یک منطقه حفاظت شده به شمار می آید توسط اداره گردشگری کشور یک منطقه توریستی ذکر شده است.

 

جاذبه جذاب گردشگری فیلیپین

جاذبه جذاب گردشگری فیلیپین

 

افسانه های محلی عجیب در مورد تپه های شکلاتی فیلیپین

یک افسانه رمانتیک دیگر میگوید که یک غول سیری ناپذیر به نام میگوئل وجود داشت که عادت داشت همه چیز را بخورد. یکبار او با دختر زیبایی به نام آدریانا ملاقات کرد و به او الهام شد که وزن کم کند و غول همه آنچه را که خورده بود دفع کرد و منجر به تشکیل تپه های بزرگ شکلاتی قهوه ای رنگ شد.و باعث شد که محبت دخترک را به خود جلب کند.

یکی از افسانه های محلی میگوید که این تپه ها درنتیجه نبردی بین دو غول شکل گرفتند که چند روز طول کشید.در طول جنگ غول ها،سنگ،شن و گل ها را به هم پرتاب میکردند و آنها این کار را تا زمانی انجام دادند که دیگر خسته شدند و قادر به نبرد نبودند، سپس باهم دوست شدند و جزیره را ترک کردند.

افسانه ای دیگر درمورد حیوانی مانند گاو نر بیان میکند که یک کارابائو غول پیکر تمامی محصولات جزیره را میخورده است.

افراد محلی همه محصولات فاسد شده را در پشت تپه ها جمع آوری میکردند ،کارابائو غول پیکر تمام محصولات فاسد را میخورد و چون معده اش نمیتوانست غذای فاسد را تحمل کند، تخلیه شکم او از غذای فاسد منجر به تشکیل تپه ها شده است.

یک افسانه عاشقانه دیگر بیان میکند که آرگو یک غول قدرتمند و جوان عاشق یک مردار ساده به نام آلویا شد،مرگ آلویا باعث غم و اندوه و گریه بی پایان آروگو میشود. قطرات بزرگ اشک غول موجب شکل گیری تپه های شکلاتی میشود.

 

 

جاذبه گردشگری کشور آذربایجان

کوه سبلان مقدس ترین کوه ایران

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا