طرز تهیه خمیر پیتزا فوری

چهارشنبه 23 تیر 1400 آشپزی
خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا فوری

طرز تهیه خمیر پیتزای فوری اصلا کار سختی نیست. فرقی ندارد که بخواهید پیتزای ایتالیایی درست کنید یا آمریکایی. اگر روش کار را بلد باشید خیلی راحت می‌توانید با صرف زمانی اندک، خمیری خوشمزه برای پیتزای دلخواهتان درست کنید و شام درجه‌یکی  برای خود ترتیب بدهید.

مواد لازم برای خمیر پیتزا فوری :

●آرد 3 لیوان

●تخم مرغ: 1 عدد

●خمیر مایه فوری: 1 قاشق غذاخوری

●شکر: 2قاشق غذاخوری

●نمک:به میزان لازم

●روغن مایع: 6 قاشق غذاخوری

●شیر ولرم: 1 لیوان

طرز تهیه خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا فوری :

ابتدا شیر ولرم ، خمیر مایه و یک غذاشق غذاخوری از شکر را در کاسه ای بریزید و مخلوط کنید، روی کاسه را با یک لایه سلفون بپوشانید و برای 10 دقیقه تا 15 دقیقه کنار بگذارید تا عمل آید.سپس  روغن مایع، تخم مرغ، نمک، باقی مانده شکر و مخلوط خمیر مایه را در یک کاسه بزرگ بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

در این مرحله آرد را در سه مرحله روی مواد الک کرده و هر بار مواد را هم بزنید ، در آخرین مرحله اضافه کردن آرد مواد را با دست ورز دهید تا خمیر درست شود.روی خمیر یک لایه سلفون بکشید و روی ظرف را هم با یک حوله بپوشانید و برای 1 ساعت کنار بگذارید تا خمیر ورآید.  بعد از یک ساعت خمیر را روی یک سطح آرد پاشی شده قرار داده و روی آن کمی آرد بپاشید.

خمیر را با دست خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود، سپس خمیر را به دو قسمت مساوی برش زده و هر قسمت را با دست به شکل گلوله درآورید. در مرحله بعد روی یک سطح صاف کمی آرد بپاشید و یکی از خمیر ها را روی آن قرار و با وردنه باز کنید. سینی فر را چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار دهید و با دست خمیر را پهن کنید تا به شکل دلخواهتان برسد.

خمیر آماده شده را برای 15 تا 20 دقیقه کنار بگذارید تا استراحت کند، سپس نان ها را 5 دقیقه در فر از قبل روشن شده قرار دهید تا نیم پز شود و  در این مرحله خمیر آماده است مخلفات پیتزا را روی آن بچینید و بپزید. میتوانید باقی مانده خمیر را در یک کیسه فریزر قرار داده و در یخچال نگهداری کنید و یا فریز کرده و بعدا استفاده کنید. طرز تهیه این مدل خمیر پیتزا بسیار ساده است و کاربردهای زیادی دارد ، میتوانید با این خمیر نان درست کنید و یا برای درست کردن شیرینی های مختلف، پیراشکی و سمبوسه از آن استفاده کنید

نکته : از آرد کامل یا آرد نانوایی برای تهیه خمیر پیتزا استفاده کنید.مایه خمیر که استفاده میکنید تاریخ گذشته نباشد .

hat dag

هات داگ / طرز تهیه هات داگ خوشمزه نیویورکی و تنوری

salad bogalamon

سالاد بوقلمون / طرز تهیه سالاد بوقلمون خوشمزه با انار و کشمش

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا