غذاهایی مناسب برای رشد مغزی کودکانمان

یکشنبه 6 مهر 1399 سلامت
رشد مغزی کودکان

خوردنی هایی که باید به رژیم غذایی فرزندانتان اضافه کنید

 

آیا نگران رشد مغز کودک خود هستید؟ آیا می خواهید یک کودک باهوش تربیت کنید؟سالهای اول زندگی کودک برای رشد مغز وی بسیار مهم است. یکی از کارهایی که برای رشد مغزی کودکان مفید است استفاده از خوردنی های مغذی در رژیم غذایی می باشد .

 

 سبزیجات:

سبزیجات منابع عالی آنتی اکسیدان می باشند .  آنتی اکسیدان ها باعث سالم ماندن سلول های مغزمی شوند . برخی از بهترین سبزیجات برای پرورش و رشد مغز سیب زمینی شیرین ، کدو تنبل و هویج است. سبزیجات برگ سبز مانند کلم و اسفناج مقدار زیادی  فولات دارند كه به رشد سلولهای مغزی كمك می كند.

 

 ماست یونانی:

ماست یونانی مثل یک غذای فوق العاده  و کامل به رشد مغز کودک کمک  می کند. ماست یونانی غشاهای سلول های مغز را منعطف نگه می دارد و به مغز کمک می کند تا اطلاعات را بهتر دریافت کند. وجود انواع ویتامین “ب” در ماست یونانی برای رشد بافتهای مغذی و انتقال دهنده های عصبی بسیار مهم است.

 

بیشتر بخوانید :ماست پروبیوتیک چیست

 

 آووکادو:

آووکادو برای سلامت و رشد مغز مفید است. آواکادوو منبع غنی از چربی های اشباع نشده است که جریان خون به مغز را تقویت می کند. همچنین حاوی اسید اولئیک است، که از میلین محافظت می کند. وجود انواع ویتامین “ب” در آواکادوو  برای رشد بافتهای مغذی و انتقال دهنده های عصبی بسیار مهم است.

 

ماهی:

ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی تن حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که شکل ساختاری بافت مغز را فراهم می کند. اسیدهای چرب امگا 3 به رشد و عملکرد مغز در نوزادان کمک می کند. مصرف روتینگ ماهی باعث بهبود مهارت های ذهنی فرزند شما می شود.

Image result for رابظه خوردنی ها و رشد مغز

 

کلم بروکلی:

مصرف این سبزی پر خاصیت  را بعد از  یک سالگی  در غذای کودکتان بگنجانید . این ماده غذایی حاوی DHA است.که باعث رشد و تقویت مغز کودک می شود

 

جو دوسر:

جو دوسر سرشار از ویتامین E، روی و ویتامین های B کمپلکس است. مقدار بالای فیبر آن، انرژی ثابت و پایداری را در اختیار بچه ها قرار می دهد.تحقیقات نشان داده کودکانی که در وعده های صبحانه از این ماده غذایی بهره می برند در انجام کارهای ذهنی و هوشی بهتر عمل میکنند .

 

تخم مرغ:

تخم مرغ یک منبع اصلی برای بهترین پروتئین های با کیفیت پس از شیر مادر است، دارای سیزده ویتامین بسیار ضروری میباشد. تخم مرغ حاوی مواد معدنی ضروری مثل مس، روی، سلنیوم، کلسیم و آهن است و همچنین دارای پروتئین ها، کلسترول، چربی، اسیده ای چرب و ویتامین D، ویتامین B12، E، کولین و اسید فولیک است که همه این مواد غذایی برای رشد کودک ضروری هستند .

 

آجیل :

انواع مغز مانند گردو ، پسته ،بادام و بادام زمینی وکشمش و نخود چی و… مواد غذایی مغذی هستند. که دارای ویتامین E  و همچنین حاوی روی است که باعث تقویت حافظه و رشد مغز می شود. این غذاهای فوق العاده پر از مواد مغذی ضروری برای رشد مغز هستند، بنابراین مطمئن شوید که آنها را در برنامه غذایی کودکتان قرار می دهید.

 

مواد غذایی که باعث طول عمر و جوانی شما میشود

شایع ترین مشکلات در نوک پستان ها چیست؟

شایع ترین مشکلات در نوک پستان ها چیست؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا