مواد غذایی که باعث طول عمر و جوانی شما میشود

پنج‌شنبه 10 مهر 1399 سلامت

مواد غذایی که باعث طول عمر و جوانی می شود

اگر علاقه دارید زیاد عمر کنید و چهره ای جذاب و پوست ی زیبا داشته باشید رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنید.

جوان کننده پوست
هر بخشی از بدن نیازمند مراقبت خاص خودش است همانطور که سلامت قلب و کلیه اهمیت دارد پوست هم به عنوان بزرگترین عضو بدن نیازمند توجه ویژه است. ورزش ، خواب کافی ،تغذیه ی سالم جز مواردی هستند که علاوه برتناسب اندام ،تنظیم فشار خون ، دفع سموم و کاهش بیماری باعث داشتن پوستی شاداب می شود.؛ زیبایی و خواب با هم گره خورده اند چراکه خواب به بدن اجازه می دهد که از استرس در طول روز بهبود پیدا کنید. زمانی برای تجدید و حفظ انرژی است. بدن، هورمون های رشد را در طول خواب تولید می کند تا استفاده از آمینو اسیدها را تسهیل کند چون آن ها استخوان، ماهیچه و بافت های پوست را ترمیم می کنند. در طول خواب، فعالیت های متابولیک پوست در واقع افزایش پیدا می کند چون آسیبی را که در طول روز ایجاد می شود را ثابت می کند.

بادام

بادام مملو از ویتامین E و یک آنتی اکسیدان است که در برابر آسیب نور خورشید دفاع می کند. همچنین به ما کمک می کند تا وزن را سالم حفظ کنیم. کسانی که در هفته چند بار بادام می خورند احتمال کمتری دارد چاق شوند

دانه چیا 

دانه های چیا غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 هستند که لکه ها  پوستی را پاک می کنند و چین و چروک را باز می کنند و به مرطوب و نرم نگه داشتن پوست کمک می کنند.

گوجه فرنگی 

لیکوپن ، ترکیبی که رنگ غنی به گوجه فرنگی می دهد، آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال های آزاد را از معرض تابش فرابنفش حذف می کند. میوه ها و سبزیجات غنی از کاراتنوئید درخشندگی مناسبی به پوست می دهد.

هندوانه 

هندوانه منبع آب وهمچنین منبع خوب دیگر لیکوپن نیز است.

مرکبات برای مبارزه با التهاب

مرکبات منبع دیگری از ویتامین C هستند. ویتامین Cنیز با التهاب مبارزه می کند. پرتقال پر از آب و ویتامین ث است (که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند)بدن به ویتامین ث نیاز دارد تا کلاژن تولید کند، پروتیینی که پوست را سفت نگه می دارد و با ظاهر سالخورده مبارزه می کند. یک پرتقال متوسط بیش از 100 % از مصرف توصیه شده ویتامین ث دارد.

سیب زمینی شیرین 

سیب زمینی  پر از کارتنوئید و ویتامین ث هستند که تولید کلاژن را تقویت می کنند. کلاژن قدرت، سفتی و انعطاف پذیری پوست را کنترل می کند.

مواد عذایی جوان کننده

 

فلفل  دلمه مناسب برای پوست

فلفل دلمه ای قرمز ویتامین Cبیشتری از یک پرتقال همراه با آنتی اکسیدان ها دارد فلفل دلمه ای حاوی کپسایسن است، یک ترکیب که گردش خون را بهبود می بخشد و آزاد کردن سموم از پوست را افزایش می دهد.

اسفناج 

اسفناج غنی از اسید فولیک، ویتامین ب است که به ترمیم دی ان ای کمک می کند و ممکن است خطر سرطان پوست را کاهش دهد. سبزهای مانند اسفناج، کلم پیچ، شلغم، برگ ها، بروکلی و مارچوبه همه غنی از ویتامین آ، آهن و ویتامین ک هستند. آهن با حمل اکسیژن حیاتی به گردش خون کمک می کند در حالی که ویتامین ک ممکن است به جلوگیری از واریس کمک کند.

روغن زیتون 

اسیدهای چرب امگا 6 در این روغن گیاهی پوست را انعطاف پذیر نگه می دارند. با این وجود با میانه روی از آن ها استفاده کنید چون آن ها پر کالری هستند.روغن زیتون یک جوان کننده پوست است.

روغن نارگیل برای نرم کردن پوست

روغن دیگری که برای پوست هم داخلی و خارجی عالی است. محافظت خورشید را فراهم می کند، با باکتری ها مبارزه و به نرم کردن پوست کمک می کند.

دانه آفتاب گردان 

این دانه ها از سلنیوم غنی هستند که الاستین می تواند پوست را صاف و محکم نگه دارد. سلنیوم نیز به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. همچنین دانه های بذر آفتاب گردان حاوی ویتامین E هستند که به خوبی با سلنیوم کار می کند تا اثرات هر دو را افزایش دهد.

مواد غذایی جوان کننده

توت فرنگی

اینها ویتامین ث دیگری هستند که ممکن است خطرات سرطان پوست را نیز کاهش دهد.

 کنجد مفید برای جوانی 

کنجدحاوی روی است که می توانند چربی را که منجر به مسدود شدن منافذ می شود، کاهش دهند.

هویج مفید 

این ها مملو از ویتامین آ کاراتنوئید هستند . ویتامین آ از تولید بیش از حد سلول های پوست جلوگیری می کند و می تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست و سرطان شود.

فواید شکلات تلخ برای پوست

فلاونول در شکلات به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند، حفاظت در برابر آفتاب را ایجاد می کنند و خشنی پوست را برای ظاهر سالم تر کاهش می دهد.

مواد غذایی سبوس دار:

غلات سبوس دار غنی از ویتامین های B هستند که به سلول ها در پردازش چربی ها برای ترمیم و احیا کردن پوست کمک می کنند. کربو هیدرات ها پیچیده آمیخته با فیبر در کل دانه های هضم شده و به آرامی جذب می شوند

سیب یک جوان کننده پوست

سیب حاوی کورستین ، آنتی اکسیدان موجود در پوست آن از آسیب در برابر نورخورشید محافظت می کند.

تمشک 

تمشک جز میوه های غنی است بنابراین آن را در برنامه خود بگنجانید.

مواد غذایی جوان کننده

آوکادو :

احتمالا شنیده اید آوکادو در چربی های سالم (تک اشباعی)که به رشد و حفظ سلول های سالم کمک می کنند و همچنین خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهند، فراوان هستندآنتی اکسیدان های حاوی ویتامین آ و ایی هستند که در برابر اشعه یو وی محافظت و رطوبت پوست را حفظ می کنند،

کلم مفید برای پوست

کلم پیچ نیز پتاسیم بالایی دارد که پوست را آبدار و محکم نگه می دارد و هم چنین ویتامین ک را دارد که به لخته شدن خون کمک می کند و ممکن است به رگ های عنکبوتی، اسکارها و دایره های زیر چشم ها کمک کند

سالمون برای محافظت در برابر سرطان

اگر می توانید ماهی بخورید، سالمون می تواند منبع بسیار پایین جیوه ،چربی های امگا 3 باشد که می تواند رطوبت پوست را حفظ کرده، التهاب را کاهش دهد و حتی ممکن است در برابر سرطان پوست محافظت کند.

چای سبز 

آب رسانی برای پوست سالم ضروری است. و چای سبز از بهترین راه ها برای مرطوب بودن است.چای سبز حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین B3  و یک ماده شیمیایی است که به سلول های پوست کمک می کند سالم بمانند.

پیاز 

پیازها فقط برای افزودن طعم به غذا نیستند – آن ها در کوستین غنی هستند،و آنتی اکسیدانی است که در برابر چین وچروک محافظت می کند. مطالعات نشان می دهد که ممکن است پوست را از اشعه های مضر ماورا بنفش حفظ کند، بنابراین این سبزیجات را به سوپ، غذای اصلی و پیتزا اضافه کنید.

درمان چروک دور لب با ماسک های خانگی

رشد مغزی کودکان

غذاهایی مناسب برای رشد مغزی کودکانمان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا