تصادف شدید فراری، یک ساعت پس از خرید – فناوری

چهارشنبه 11 مرداد 1396 فناوری

یک شهروند بریتانیایی، تنها یک ساعت بعد از خرید خودروی ۲۸۸,۰۰۰ دلاری فراری F430 اسکودریا، با یک تصادف شدید روبرو شد.

ابتدا نگاهی به مشخصات مدل استاندارد فراری F430 و نسخه تقویت‌شده‌ی آن، F430 اسکودریا می‌اندازیم. فراری F430، به عنوان جایگزین مدل 360، بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ تولید شد. این ابرخودروی دوسرنشینه، به پیشرانه V8 با حجم ۴.۳ لیتر مجهز است که بیشینه قدرت ۴۸۳ اسب‌ بخار در دور موتور ۸۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۴۶۵ نیوتن‌متر در دور موتور ۵۲۵۰ دور بر دقیقه، تولید می‌کند. فراری F430 برای حرکت از حالت سکون و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۳.۹ ثانیه زمان احتیاج دارد و در ادامه به نهایت سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، اما نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی F430 اسکودریا در ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

فراری F430 اسکودریا

فراری F430 نسخه اسکودریا،‌ در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۷ با هدف رقابت با مدل‌های RS پورشه و لامبورگینی گالاردو سوپرلِگِرا (به معنی فوق سبک وزن) معرفی شد. این خودرو ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر و ۲۰ اسب‌بخار قدرتمندتر از مدل استاندارد F430 است. سیستم انتقال قدرت اسکودریا از نوع بهبودیافته‌ی نرم‌افزار «سوپرفست» با عنوان «سوپرفست ۲» استفاده می‌کند؛ این سیستم سرعت تعویض‌ دنده را تا ۶۰ میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد. به لطف تغییرات اعمال شده؛ فراری F430 اسکودریا به بیشینه سرعت ۳۱۹ کیلومتر برساعت می‌رسد. از مدل اسکودریا، تنها ۵۰۰ نمونه ساخته شده است.

فراری F430 اسکودریا

و اما راننده بریتانیایی که چند روز پیش نسخه اسکودریای این خودرو را نابود کرد؛ احتمالا بدشانس‌ترین کلکسیونر روی زمین است. به گزارش پلیس یورکشایر جنوبی؛ خوشبختانه راننده به طرز معجزه‌آسایی فقط با خراش‌های سطحی و کوفتگی، قبل از اینکه خودرو منفجر و متلاشی شود از آن خارج شده است. صاحب خودرو طی گفتگو با پلیس اظهار داشته است که فراری خود را یک ساعت، قبل از حادثه خریداری کرده است. طبق گزارش CNBC؛ پلیس، سرعت بیش از حد مجاز را از عوامل بروز این حادثه نمی‌داند.


منبع : زومیت

اقبالِ بلند توسان، بختِ برگشته اسپورتیج-فناوری

استقبال ژرمن‌ها از هاچ‌بک داغ کره‌ای-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا