ترشی لوبیا سبز /ترشی تابستانه خوشمزه+طرزتهیه

پنج‌شنبه 6 شهریور 1399 آشپزی

ترشی لوبیا سبز

ترشی لوبیا سبز خوش طعم و دوست داشتنی است. این ترشی برای همراهی با غذا‌های گوشتی و سالاد‌ها عالی است. رنگ سبز و زیبا و تردی آن‌ها در زیر دندان باعث شده که ترشی لوبیا سبز یکی از موارد قابل توجه در این فصل باشد. چون اکثر ما لوبیا پلو را به عنوان یکی از غذا‌های دوست داشتنی در لیست غذایی اغلب خانواده‌های ایرانی است. انتهای تابستان که این خوراکی پرطرفدار به وفور یافت می‌شود، آن را پخته و فریزر کنید

لوبیا سبز با اینکه از کالری کمی برخوردار است از نظر تغذیه ای بسیار مقوی می باشد و بهترین جایگزین برای گوشت قرمز از نظر جذب آهن است. لوبیا  سبز از حملات قلبی و سرطان جلوگیری کرده و خواص بسیار دیگری در آن نهفته می باشد.محتوای مواد مغذی آن شامل فیبر ها، ویتامین ها، موادمعدنی و کربوهیدرات های بسیار کم است.همچنین حاوی پروتئین، کلسیم، فیبررژیمی، آهن و چندین ماده مغذی ضروری دیگر است. لوبیا سبزها، دارای مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان هستند و حتی مزایای قلبی عروقی را فراهم میکنند. لوبیا سبزها یک منبع غنی از چربی های امگا 3 نیز هستند. کاروتنوئید و فلاوانوئید لوبیا سبز دارای مزایای ضدالتهابی است.

بیشتر بخوانید ؛طرزتهیه ترشی بادمجان شکم پر تبریزی

 

ترشی لوبیا سبز

مواد لازم:برای تهیه ترشی لوبیا سبز

  • لوبیا سبز: ۱۵۰ گرم
  • سیر: ۱ حبه
  • تخم گشنیز: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • سرکه سفید: ۱/۲ پیمانهچ
  • سرکه سیب:  1 پیمانه
  • شکر: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک دریا: ۱ قاشق چای‌خوری
  • فلفل خشک تند: ۱ عدد کوچک
  • دانه فلفل سیاه: ۱/۸ قاشق چای‌خوری
  • برگ بو: ۱ عدد

بیشتر بخوانید ؛طرز تهیه ترشی امپراطور 

 طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

۱. قبل از مرتب کردن لوبیاها، آن‌ها را با شیشه اندازه کنید تا ببنید بطور افقی در آن جای می‌گیرند یا نه. آن‌ها را بصورت فشرده تا جایی که می‌توانید داخل شیشه جای دهید، چون وقتی که مایع داغ را روی آن‌ها می‌ریزید، جمع شده و جای آن‌ها بازتر می‌شود.

۲. لوبیا‌ها را از داخل شیشه خارج کنید و آن‌ها را به صورت که از ارتفاع جای بگیرند، مرتب کنید و اضافات را بچینید بطوری که به صورت عمودی در شیشه یک سانت بالایی آن خالی باشد. لوبیا‌های مرتب شده را داخل شیشه به ترتیبی که گفته شد، بچینید.

۳. سیر را پوست گرفته و چهار قاچ کنید. تکه‌های سیر را داخل شیشه بین لوبیا‌ها جای دهید.

۴. تخم گشنیز، چیلی خشک، دانه فلفل سیاه و برگ بو را داخل شیشه و اطراف لوبیا‌ها بریزید.

۵. سرکه، سرکه سیب، شکر و نمک را داخل قابلمه‌ای کوچک روی گاز با حرارت بالا بجوشانید و بگذارید ۲ دقیقه بجوشد.

۶. این مخلوط را گرم دوی لوبیا‌ها بریزید. مایع باید بطور کامل همه لوبیا‌ها را بپوشاند. درب شیشه را ببندید و بگذارید تا شیشه خنک شده و به دمای اتاق برسد.

۷. وقتی که شیشه خنک شد آن را داخل یخچال گذاشته و پس از 2 هفته مصرف کنید. حداکثر ۶ ماه می‌توان در یخچال نگهداری کرد. وقتی که آن را باز کردید، حتما در یخچال نگه دارید.

۸. توجه کنید که در صورت نبودن سرکه سیب میتوانید از ترکیب ۱ و ۱/۴ پیمانه آب و ۱/۳ پیمانه سرکه استفاده کنید. مقدار داده شده برای نسبت است آن را با توجه به مقدار لوبیا، کم یا زیاد کنید.

این ترشی طعم بسیار خوبی دارد و به همراه  انواع ساندویچ نیز عالی است

بیشتر بخوانید ؛طرز تهیه ترشی یونانی

خوراک زبان با سس قارچ ساده و مقوی +طرز تهیه

کوکوی کدو سبز خوشمزه و رژیمی برای گیاهخواران+طرز تهیه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا