دلایل اصلی تجمع چربی در ناحیه گردن چیست؟

چهارشنبه 25 آبان 1401 سلامت
تجمع چربی در ناحیه گردن

علل اصلی چربی گردن چیست؟

دلایل اصلی تجمع چربی در ناحیه گردن می تواند متفاوت باشد، اما معمولاً این مشکل به چاقی یا افزایش وزن بیش از حد مربوط می شود. این بیماری اغلب با چربی شانه نیز همراه است. ناحیه گردن، زمانی که در بافت چاکراها دیده می شود، ناحیه ای آسیب پذیر برای احساسات است. گاهی اوقات، اندوه محبوس شده (انرژی راکد) پشت سلول های چربی پنهان می شود.

چاق بودن می تواند از چندین موضوع نشات بگیرد و در نهایت به خود فرد می رسد تا ریشه آن را پیدا کند. علت اصلی افزایش وزن یا چاقی می تواند ژنتیک، بیماری، کم تحرکی و/یا عادات غذایی نامناسب باشد. با این حال، شما نمی خواهید گواتر را به عنوان چربی گردن اشتباه بگیرید، که با بزرگ شدن غده تیروئید مشخص می شود و نشانه ای از یک اختلال غدد درون ریز و سیستم ایمنی است.

برای ایجاد فعالیت، آگاهی و وضعیت مناسب در ناحیه گردن، من ژست‌های یوگا را پیشنهاد می‌کنم که قفسه سینه را باز می‌کند و دامنه حرکتی شانه را به چالش می‌کشد و از نفس «شیر» برای دفع انرژی کهنه، نیروی حیات و/یا نفس استفاده می‌کند.

با این حال، اگر نگران گواتر بزرگ شده، چاقی یا سایر بیماری‌های سلامتی هستید، باید از پزشک خود بخواهید که پانل هورمون تیروئید را هنگام انجام آزمایش خون در نظر بگیرد.

 

تجمع چربی در ناحیه گردن

تجمع چربی در ناحیه گردن

آیا جویدن آدامس به کاهش چربی گردن کمک می کند

اثربخشی آدامس برای کاهش چربی بیش از حد گردن بستگی به این دارد که چه چیزی باعث آن شده است. برای برخی از افراد، می تواند اثر دارونما داشته باشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است برخی از مزایای واقعی را از آن به دست آورند.

برای کسانی که با کاهش وزن، پرخوری یا رژیم غذایی نامناسب دست و پنجه نرم می کنند، مطالعات نشان می دهد که جویدن آدامس راه خوبی برای کاهش اشتهای شماست حرکت جویدن به عنوان جویدن شناخته می شود. این به مغز هشدار می دهد که می خواهید غذا را بجوید، بچشید و ببلعید. سپس به معده سیگنال می دهد که برای هضم آماده شود.

به زبان ساده، عمل جویدن آدامس، فرآیند جویدن را در ذهن آغاز می کند و معده را فریب می دهد تا فکر کند برای هضم نیاز دارد. نمی توانم بگویم که این چربی گردن شما را از بین می برد، اما ثابت شده است که به افرادی که فیکساسیون های دهانی دارند و حتی به ترک سیگار کمک می کند.

 

آیا جراحی برای کاهش چربی گردن ضروری است؟

تصمیم گیری در مورد اینکه آیا جراحی برای بیمار مناسب است یا خیر به خود بیمار بستگی دارد. شما باید خود را در مورد شرایط خود آموزش دهید، یک سبک زندگی سالم را اجرا کنید، و سپس گزینه های مکمل را بررسی کنید. دلیل انجام این کارها این است که حتی اگر تحت عمل جراحی قرار بگیرید، آیا برای بهبودی مطلوب از سلامتی خوبی برخوردار هستید؟

گردن عروقی ترین ناحیه بدن است، به این معنی که خونی ترین ناحیه بدن است. من دوست دارم به طور خاص نسبت به این منطقه احساس همدلی داشته باشم، زیرا این منطقه همچنین ناحیه ای است که جعبه صدای شما و بسیاری از احساسات مربوط به غم و اندوه را در خود جای می دهد.

گردن مسئول اتصال مغز (ذهن) به بقیه بدن شماست. من همیشه دانش‌آموزانم را تشویق می‌کنم که طولانی‌ترین مدت در این قسمت بنشینند تا به آنچه جریان خون آنجا می‌گوید گوش دهند.

 

آیا پیاده روی می تواند به کاهش چربی گردن کمک کند؟

پیاده روی به طور کلی یک شکل عالی از ورزش است، اما می توان آن را به طور خاص برای کاهش چربی گردن نیز انجام داد. با این حال، ضروری است که این کار را در حالی انجام دهید که وضعیت مناسبی داشته باشید که فشار زیادی بر گردن شما وارد نمی کند.

ما اکنون در زمانی زندگی می‌کنیم که گوشی‌ها و صفحه‌نمایش‌های کامپیوتر ما را می‌خورند و باعث می‌شوند همیشه به پایین نگاه کنیم.

من همه را تشویق می‌کنم که برای کاهش وزن در هر جایی از بدن پیاده‌روی کنند، اما فقط زمانی پیاده‌روی کنید که مستقیم به جلو نگاه کنید، نه پایین. نگاه کردن به پایین فشار بیشتری بر این ناحیه وارد می کند و باعث ضعیف شدن آن می شود.

 

برای کاهش چربی گردن چه تغییرات وضعیتی باید ایجاد شود؟

یک تغییر وضعیتی که می تواند به کاهش چربی گردن کمک کند، می تواند به سادگی نگه داشتن “دریتسی” یا یک نقطه کانونی باشد که مستقیماً جلوتر یا حتی بالای شما قرار دارد.

این کار برای خنثی کردن تأثیر سبک زندگی تکنولوژیکی که اکثر مردم رهبری می کنند انجام می شود. نگاه کردن به صفحه کامپیوتر یا تلفن به ناچار گردن را مجبور می کند انحنای طبیعی خود را در ستون فقرات از دست بدهد و عضلات اطراف آن را ضعیف می کند.

من ژست‌های خاصی را پیشنهاد نمی‌کنم، زیرا قفسه سینه، شانه‌ها و ستون فقرات همه متفاوت است، اما پیشنهاد می‌کنم این تغییرات کوچک را در طول روز انجام دهید:

تلاش هماهنگ کنید تا در طول دوره منظم روزتان به جای پایین به جلو نگاه کنید.
برای محافظت از انحنای گردن خود از بالش های مخصوص استفاده کنید.
شروع به استفاده از نی های قابل استفاده مجدد برای مصرف مایعات خود کنید، زیرا به شما این امکان را می دهد که قدرت عضلات خود را در “مکیدن” و “بلع” متمرکز کنید، که در نهایت به شما امکان می دهد فرم مناسبی در ناحیه گردن داشته باشید.

 

تجمع چربی در ناحیه گردن

تجمع چربی در ناحیه گردن

نکات یا تغییراتی برای جلوگیری از تجمع چربی در اطراف گردن

1-نگاه خود را به جلو نگه دارید، سر را صاف و شانه ها را عقب نگه دارید. تصور کنید یک تکه نخ بلند از سقف به تاج سر شما متصل است و هر بار که به پایین نگاه می کنید و چانه خود را به جلو فشار می دهید، شما را می کشد.

2-برای تقویت عضلات گردن درگیر در مکیدن و بلع، از یک نی قابل استفاده مجدد یا بطری آب قابل استفاده مجدد با روکش نوع «نیپل» استفاده کنید.

3-دستان خود را در بالای جناغ خود قرار دهید و حدود 5 دقیقه در آنها نفس بکشید. به هر احساسی که ممکن است در ذهن شما ظاهر شود توجه کنید، آنها را قضاوت نکنید، بلکه به ذهن خود فرصت دهید تا آنها را تشخیص دهد.

روی تنفس خود تمرکز کنید. گردن ناحیه شما برای صدا، زندگی کردن با حقیقت و تجربه اندوه است. به همین دلیل است که وقتی غمگین هستید “خفه می شوید”.

با این احساسات بنشینید و آنها را تأیید کنید. اجازه دهید تنفس و ضربان قلب شما برای مدتی دوباره تنظیم شوند. این ناحیه می تواند رویدادهای آسیب زا را به همراه داشته باشد، اما مهم است که با این احساسات منفی روبرو شوید و آنها را پردازش کنید نه اینکه آنها را از بین ببرید.

 

فواید سلامتی ترک مصرف گوشت

9 فواید ترک گوشت برای سلامتی

ظروف چدنی

دلایل خوب بودن ظروف چدنی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا