تاریخ روز پدر و مرد در تقویم میلادی

سه‌شنبه 5 بهمن 1400 اجتماعی ، دسته‌بندی نشده

روز پدر

روز پدر یکی از مهمترین روز های جهانی محسوب می شود که هنوز هم در کشورهای مختلف تاریخ های متفاوتی دارد و از طرفی هم روز پدر نتوانسته است در تعطیلات ملی کشور آمریکا جایی داشته باشد. تا سال 1972 یعنی در دوران ریاست جمهوری ریچارد نیکسون، چنین اتفاقی نیفتاده بود اما بعد از آن اهمیت بیشتری به روز پدر دادند.

علاوه بر این؛ روز پدر روزی است که در آن نقش پدران را در خانواده به پاس می دارند و حتی در کتاب های تاریخی هم به روز پدر اشاره شده است.

در دنیای مدرن امروزی، همه به روز پدر اهمیت می دهند.

آنچه در کتاب های تاریخی مشخص است، این است که روز پدر یک سنت در قسمت های جنوبی اروپا بوده است که به سال 1508 برمی گردد.

تقریبا 5 سال بعد از آن، نیکسون روز پدر را در آمریکا در یکشنبه سوم ماه ژوئن اعلام کرد. علت آن هم به پاس داشتن نقش پدر در جامعه بود.

اما جالب است بدانید که روز پدر در همان وهله اول مورد پذیرش قرار نگرفت اما به نظر شما چرا این اتفاق افتاد؟

روز پدر

در سال 1914 رئیس جمهور ویلسون روز مادر را در آمریکا یک روز بسیار مهم تلقی کرد اما بعد از آن جامعه به این نتیجه رسید که نقش پدر هم باید به پاس داشته شود.

نویسنده آمریکایی در کتاب پدرانگی به جنبه فرهنگی و پاس داشت آن روز پدر اشاره کرد و در نتیجه کم کم توجهات به سمت روز پدر جهانی شد تا اینکه بعدها هجدهمین روز ماه ژوئن به عنوان روز جهانی پدر تعیین شد.

تاریخ روز پدر و مرد در تقویم میلادی

18 ژوئن تاریخ مشخص شده ی روز جهانی پدر در تقویم میلادی است.

روز پدر در تقویم میلادی

در بسیاری از کشورها روز پدر در سه شنبه سوم ماه ژوئن برگزار می شود که در کشور هایی مثل آمریکا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، هند، چین، ژاپن، فیلیپین و آفریقای جنوبی است.

اگرچه در بسیاری از کشور های دیگر روز پدر به روز های دیگری اختصاص داده می شود مثلا:

در کشور هایی مثل روسیه روز پدر در بیست و سوم فوریه/ در ایران و سایر کشور های مسلمان روز پدر 13 رجب/در ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و آلمان روز پدر در نوزدهم مارس
در سوئیس روز پدر در اولین یکشنبه ماه ژوئن/در اتریش و بلژیک روز پدر در دومین یکشنبه ماه ژوئن/در لبنان و مصر و سوریه روز پدر در بیست و یکم ماه ژوئن
در استرالیا و نیوزلند روز پدر در اولین یکشنبه ماه سپتامبر/در کشور های اسکاندیناوی روز پدر در دومین شنبه ماه نوامبر است و افراد این روز را جشن می گیرند.

امام علی

۲۶ بهمن ولادت امام علی علیه السلام و روز پدر

جملات و متن تبریک روز ولنتاین عاشقانه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا