بیوگرافی کارلوس کی روش و همسرش

پنج‌شنبه 17 شهریور 1401 بیوگرافی ، ورزشی
بیوگرافی کارلوس کی‌روش

چکیده ای از بیوگرافی کارلوس کی‌روش

کارلوس کی روش یک مربی فوتبال پرتغالی و فوتبالیست سابق است.. او یکی از موفقترین افراد در هدایت تیم ملی فوتبال ایران بوده و سابقه بیشترین حضور روی نیمکت تیم ملی ایران را به عنوان سرمربی دارد.

نام : کارلوس مانوئل بریتو لئال کی‌روش

متولد: ۱ مارس ۱۹۵۳ ‏(۶۹ سال)نامپولا، موزامبیک پرتغال

ملیت: پرتغالی

حرفه:سرمربی فوتبال

پست: دروازه بان

شماره پیراهن: 1

اولین بازی حرفه ای: 1968

همسر: آنا پائولا کی روش

فرزندان: روجریو کی‌روش/ساندرا کی‌روش

دارایی خالص در سال 2021 1 میلیون دلار – 5 میلیون دلار

بیوگرافی کارلوس کی‌روش

بیوگرافی کارلوس کی‌روش

 

کارلوس کی‌روش کیست

یک مربی فوتبال پرتغالی است. او در دو دوره امارات متحده عربی، آفریقای جنوبی، ایران و کلمبیا به عنوان سرمربی تیم ملی پرتغال زادگاهش خدمت کرده است و آفریقای جنوبی (2002)، پرتغال (2010) و ایران (2014 و 2018) را به جام جهانی فیفا رسانده است.

 

کارلوس کی‌روش متولد چه سالی است

کارلوس کی روش متولد ۱ مارس ۱۹۵۳ (۱۰ اسفند ۱۳۳۱)، در کشور پرتغال است

 

تحصیلات کارلوس کی‌روش

کارلوس کی‌روش در دانشگاه صنعتی لیسبون تحصیل کرده و با مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش فوتبال فارغ‌التحصیل شده است.

 

کارلوس کی روش در اوایل زندگی

او در نامپولا، شهری در موزامبیک، از پدر و مادری پرتغالی به دنیا آمد. در آن روزها موزامبیک هنوز مستعمره پرتغال بود. کی روش در این کشور آفریقایی دوران بازی خود را به عنوان دروازه بان آغاز کرد. در طول دهه 1970، او چند فصل را در باشگاه محلی Ferroviário de Nampula گذراند. پس از استقلال موزامبیک، کی روش به پرتغال نقل مکان کرد.

 

بیوگرافی کارلوس کی‌روش

بیوگرافی کارلوس کی‌روش

شروع فعالیت کارلوس کی روش

کارلوس کی روش از ۱۵ سالگی و به مدت ۶ سال در تیم شهر خود یعنی باشگاه فروویاریو نامپولا در نامپولای موزامبیک دروازه‌بان بود.

او در سال‌های 1989 و 1991 زمانی که پرتغال قهرمان جهان زیر 20 سال شد، به شهرت رسید و نسل آینده‌دار «طلایی» بازیکنان پرتغال را هدایت کرد که شامل لوئیس فیگو و روی کاستا و دیگران می‌شد.

 

دوران مربیگری کارلوس کی‌روش

کارلوس کی‌روش مربیگری را از سال ۱۹۷۸ با سرمربیگری تیم دانشگاه محل تحصیل خود آغاز کرد. او در سال ۱۹۸۱ سرمربی تیم زیر ۱۳ سال باشگاه دسته دومی اسپورتینگ لیسبون الیویاس شد و سپس در بلننسیش مربی تیم زیر ۱۵ سال بود. در فصل ۱۹۸۴–۱۹۸۳ نیز دستیار تیم بزرگسالان استوریل پرایا در لیگ برتر فوتبال پرتغال شد.

اگرچه کارش با این تیم زودتر آغاز شد. او بین سال های 1982 تا 1984 پروژه های مختلفی را برای توسعه فوتبال در کشورش توسعه داد.

 

بیوگرافی کارلوس کی‌روش

بیوگرافی کارلوس کی‌روش

کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی پرتغال منصوب شد

در سال 1990 اما راهیابی به جام جهانی 1994 را از دست داد و آفریقای جنوبی را به جام جهانی رساند، اگرچه چند ماه قبل از مسابقات اخراج شد. علاوه بر این، او مربی تیم هایی در ایالات متحده، ژاپن و امارات متحده عربی بود. او یکی از معدود مربیانی است که در چهار قاره مختلف کار کرده است.

کی‌روش در تابستان ۱۹۹۵ پیشنهاد فدراسیون فوتبال آمریکا برای سرمربیگری در تیم ملی فوتبال مردان آمریکا را رد کرد.

او در سال ۱۹۹۶، مربیگری باشگاه تازه‌تاسیس نیویورک/نیوجرسی مترو استارز را از هفته نهم فصل اول ام‌ال‌اس، معتبرترین لیگ فوتبال در آمریکا، پذیرفت

کی‌روش ناگویا را در هفته ۲۱ جی‌لیگ ۱۹۹۶، در کورس قهرمانی و جایگاه سوم جدول از ونگر تحویل گرفت و این تیم با ۶ برد و ۳ باخت، نایب قهرمان شد. کی‌روش سر انجام در نوامبر سال ۱۹۹۷ از این تیم جدا شد.

سال 1998 او به سرمربیگری تیم ملی امارات انتخاب شد

در اکتبر ۲۰۰۰، کارلوس کی‌روش ضمن عقد قراردادی دوساله، هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی را تا سال ۲۰۰۲ و تا پایان جام جهانی عهده‌دار شد.

در سال 2003 از رئال مادرید به او پیشنهاد شد، اما او یکی از بدترین فصول تاریخ باشگاه را در پایتخت اسپانیا سپری کرد، با کسب مقام چهارم در لالیگا.

او مجدداًدستیار الکس فرگوسن در منچستریونایتد در سال 2004 بود.اما در جولای 2008 پیشنهاد روسای اتحادیه فوتبال پرتغال را پذیرفت و برای دومین بار در دوران حرفه‌ای خود هدایت تیم ملی پرتغال را برعهده گرفت.

کی روش در دوره دوم خود دو سال را با تیم ملی سپری کرد و در 28 بازی آنها را مدیریت کرد که چهار تای آنها در جام جهانی 2010 بود که در مرحله یک هشتم نهایی توسط اسپانیا حذف شدند. پس از شکست 1-0 مقابل تیم ملی نروژ در مقدماتی یورو، از سرمربیگری پرتغال برکنار شد.

او از سال 2011 تا 2019 سرمربی تیم ملی ایران بود و برای اولین بار در تاریخ خود آنها را به دو جام جهانی پیاپی هدایت کرد. او پس از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ و حذف آن‌ها در نیمه نهایی، ایران را ترک کرد و سرمربی کلمبیا شد.

ر 7 فوریه 2019، کی روش با قراردادی سه ساله به عنوان سرمربی جدید کلمبیا انتخاب شد. او تنها مربی اروپایی و آفریقایی تیم ملی آمریکای جنوبی خواهد بود و چهارمین مربی اروپایی است که بعد از فردریش داننفلد، توزا وسلینوویچ و بلاگوجه ویدینیچ هدایت تیم کلمبیا را بر عهده دارد.

 

بیوگرافی کارلوس کی‌روش

بیوگرافی کارلوس کی‌روش

همسر کارلوس کی‌روش

آناپائولا کی‌روش، همسر دوم کارلوس کی‌روش است. او در برزیل زندگی می‌کند و در یکی از بزرگترین بیمارستان‌های این کشور متخصص بیهوشی است.

کارلوس کی‌روش در حال حاضر دارای سه فرزند است که یک دختر و یک پسر او به همسر اولش تعلق دارند.

 

بیوگرافی کارلوس کی‌روش و همسرش

افتخارات و دستاوردها کارلوس کیروش

لیگ قهرمانان اروپا: ۰۸–۲۰۰۷

جام باشگاه‌های جهان: ۲۰۰۸

پریمر لیگ انگلستان: ۰۳–۲۰۰۲، ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

جام حذفی فوتبال انگلستان :۰۴–۲۰۰۳

لیگ کاپ فوتبال انگلستان: ۰۶–۲۰۰۵، ۰۹–۲۰۰۸ و ۱۰–۲۰۰۹

کامیلا پارکر

بیوگرافی همسر پادشاه انگلیس ملکه کامیلا پارکر

بیوگرافی رویا تیموریان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا