بیوگرافی مهدی قربانی

چهارشنبه 8 تیر 1401 بیوگرافی
بیوگرافی مهدی قربانی

بیوگرافی مهدی قربانی بازیگر ایرانی

چکیده بیوگرافی مهدی قربانی

نام: مهدی

نام خانوادگی: قربانی

تولد : 3 آبان 1381

زاده: ارومیه

ملیت: ایرانی

پیشه: بازیگر

سال‌های فعالیت: 1389–تاکنون

مدرک تحصیلی:

 مهدی قربانی کیست ؟

مهدی قربانی در تهران متولد شد. بصورت اصولی شروع به یادگیری بازیگری را یاد گرفت. او حرفه خود را با تئاتر آغاز کرد و سپس با فیلم سینمایی ابد و یک روز به شدت به شهرت رسید.او به تازگی در سریال نمایش خانگی خاتون نیز نقش آفرینی کرده است.

مهدی قربانی اهل کجاست ؟

مهدی در ارومیه متولد شده است.

مهدی قربانی متولد چه سالی است ؟

او متولد 3 آبان 1381 است.

بیوگرافی مهدی قربانی

بیوگرافی مهدی قربانی

بیوگرافی مهدی قربانی

مهدی قربانی در سال 1381 متولد شد او از 9 سالگی فعالیت خود را اغاز کرد. مهدی فرزند یک خانواده 5 نفره است و یک برادر و یک خواهر دارد. به مدت 5 سال دوره بازیگری دیده است. در سال چهارم حضورش در آموزشگاه بازیگری برای یک بازیگر پسر 11 ساله مهدی قربانی معرفی شد  او اینگونه در فیلم سینمایی ابدو یک روز بازیگر کرد و به شهرت رسید. او می گوید قصد دارد بازیگری را ادامه دهد و در رشته ی بازیگری سینما فعالیت کند.علاقه او به کارهای هنری مثله نقاشی، فیلمبرداری، گریم، عکاسی و طراحی لباس از کودکی بوده و فقط به بازیگر علاقه ندارد.

فیلم ها و جوایز مهدی قربانی

مهدی قربانی نوجوان با بازی در فیلم ابدو ک روز در سال 1395 دو جایزه از جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان و یک جایزه از جشنواره فیلم فجر بعنوان بهترین بازیگر نوجوان گرفته است.

مهدی قربانی و نوید محمدزاده

مهدی قربانی و نوید محمدزاده

مصاحبه با بازیگر نقش ” نوید “ در فیلم ابد و یک روز

داستان مهدی قربانی چیست؟

از ۹ سالگی در کلاس های بازیگری شرکت می کردم. کمی بیشتر از دو سال را دراین آموزشگاه بودم که در همان زمان دستیار آقای روستایی به خانم خلوتی که مدیر آموزشگاه بودند، تماس گرفتند و گفتند که بازیگر ۱۰-۱۱ ساله برای فیلم «ابد و یک روز» می خواهند. من را معرفی کردند و برای تست بازیگری رفتم. این طور شد که برای بازی در فیلم اول سعید روستایی انتخاب شدم و نقش نوید، پسر کوچک خانواده را بازی کردم.

«ابد و یک روز» قطعا مناسب سن تو نبوده. فیلم را خودت دیده ای؟

بله. ولی من قبل از اکران فیلم را دیدم. چون اولین کار تصویرم بود، بعد از هر سکانس پشت مانیتور کارگردان نتیجه را می دیدم. برای همین فهمیده بودم چی ساخته شده. بعد برای کار «بیست و یک روز بعد» پشت مانتیور نرفتم، خیلی هیجان خوبی بود وقتی کار ساخته شد و آن را در جشنواره دیدم.
مهدی قربانی ادامه داد:
اصلا راضی نبودم که برای بازی در «ابد و یک روز» پول بگیرم چون اولین کارم بود. البته پول گرفتم و از پولی که برای بازی گرفتم معلم خصوصی گرفتم. چون مدتی بود مدرسه نرفته بودم و برای جبران آن نیاز به معلم داشتم. البته یک گوشی هم خریدم.

مهدی قربانی در ابدو یک روز

مهدی قربانی در ابدو یک روز

وقتی خودت فیلم هایت را می بینی، چه جاهایی از نقش را بیشتر دوست داری و یا جاهایی بوده که نپسندیده باشی؟

در «ابد و یک روز» چند سکانس را بیشتر از بقیه دوست داشتم. سکانسی که داداشم را می خواهم لو بدهم و نمی دهم، سکانس پایانی و سکانسی که در خانه خوشحالیم و می رقصیم. در «بیست و یک روز بعد» هم با راهنمایی ها که شدم هیچ اتفاق نیفتاد که از جایی راضی نباشم یا دلم خواسته باشد فرقی داشته باشد، آقای خردمندان در این مسیر خیلی به من کمک کرد.

بیست و یک روز بعد کاملا فیلمی نوجوانانه است، هم درباره آن هاست و هم برای آن ها ساخته شده، نوجوان ها به راحتی با آن ارتباط می گیرند، در سینما فیلمی که در این فضا ساخته شود، خیلی نداریم. خودت به عنوان یک نوجوان به فیلمی که در آن بازی کرده ای، چند می دهی؟ چه جاهایی را بیشتر دوست داری؟

در زمان پیش تولید فیلم دستیار آقای خردمندان با من تماس گرفتند که برای تست رفتم. بین بچه هایی که برای نقش آمده بودند، تست دادم، قبول شدم و قرار داد بستم. بعد از آن با حسین شریفی که نقش مهران در فیلم را بازی می کرد مشغول کار روی فیلمنامه شدیم. به نظر من فیلم «بیست و یک روز» بعد ملودرام اجتماعی است که هم برای نوجوان ها جذابیت دارد و هم برای بزرگسال ها می تواند جالب باشد و درد جامعه را نشان می دهد. خود من همه بخش های فیلم را دوست داشتم، چون مرتضی که نقش آن را خودم بازی می کردم مقاومت زیادی در زندگی اش نشان می داد و من هم در زندگی شخصی ام مقاومت کردن را خیلی دوست دارم. مقاومتی که وقتی شکست می خوری دوباره بتوانی سرپا بایستی، از اتفاقات بگذری و برای رسیدن به هدف تلاش کنی، برای من خیلی مهم است. من «بیست و یک روز بعد» را خیلی دوست داشتم نه به خاطر اینکه در میان بازیگرانش بودم، به خاطر اینکه مقاومت کردن در آن زیاد بود، بالا و پایین زندگی را می شد در آن دید، در حقیقت زندگی جریان داشت و برای همین خودم با فیلم ارتباط خوبی داشتم.

مهدی قربانی و ساره بیات

مهدی قربانی و ساره بیات

بیوگرافی جف بزوس

بیوگرافی جف بزوس رئیس ثروتمند شرکت آمازون+ زندگی شخصی

بیوگرافی گروه کره ای بی تی اس(BTS) + تصاویر اعضای گروه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا