بیوگرافی ملیس سزن

دوشنبه 5 تیر 1402 بیوگرافی

چکیده ای از بیوگرافی ملیس سزن

زادهٔ : ۲ ژانویهٔ ۱۹۹۷ ‏(۲۶ سال)

محل تولد : استانبول

ملیت : ترکیه ای

تحصیلات : Selimpaşa Atatürk Anatolian High School

دانشگاه : کوچ

پیشه : بازیگر

سال‌های فعالیت : ۲۰۱۶–اکنون

ملیس سزن کیست ؟

ملیس سزن در استانبول متولد شده است و نام ترکی او Melis Sezen است. او در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۷۵ به دنیا آمده است. اخیرا، ملیس سزن با بازی در نقش اصلی یاسمین در سریال “لکه” و همچنین با بازی در نقش درین در سریال “بی صداقت”، با بازی بسیار خوب خود، توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است.

ملیس سزن اهل کجا است ؟

ملیس سزن در استانبول متولد شده است.

ملیس سزن متولد چه سالی است ؟

او در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۷۵ به دنیا آمد.

بیوگرافی ملیس سزن

ملیس سزن در تاریخ دوم ژانویه سال ۱۹۹۷ در سیلیوری، منطقه‌ای اروپایی در استانبول به دنیا آمد. خانواده پدری او از مهاجران آلبانیایی-مقدونیایی و خانواده مادری او ترک تبار هستند که از تسالونیکی، امپراتوری عثمانی به استانبول مهاجرت کرده‌اند. ملیس دارای یک برادر کوچکتر نیز می‌باشد.

شغل خانوادگی ملیس تجارت است، اما در مصاحبه‌ای او بیان کرده که خانواده اش از علاقه و عزم او برای بازیگری در تئاتر حمایت کرده‌اند. ملیس در مصاحبه‌های دیگری نیز اشاره کرده است که مادرش علاقه او به بازیگری را کشف کرده و او را تشویق کرد تا در مرکز هنری “موجدات گزن” ثبت نام کند.

بیوگرافی ملیس سزن

بیوگرافی ملیس سزن

تحصیلات ملیس سزن

ملیس دانشجوی رشته رسانه و تصویر در دانشگاه کوچ بوده است. او در مصاحبه‌ای اعلام کرده که از کودکی به بازیگری علاقه‌ی زیادی داشته و از سن ۱۲ سالگی درس‌های بازیگری را شروع کرده است. همچنین، یک سال در مرکز هنری “موجدت قاضن” درس‌های بازیگری را فراگرفته و در دوران دبیرستان نیز به صورت منظم در کلاس‌های تئاتر شرکت می‌کرده است.

آغاز فعالیت بازیگری ملیس سزن

در سال ۲۰۱۶، ملیس به عنوان یک بازیگر وارد عرصه هنری شد و در سریال “زندگی گاهی شیرینه” با نقش اصلی به ایفای نقش پرداخت. او همچنین در فیلم “بیرجه آکالای” نیز بازی کرد. سپس، در سریال محبوب “مروارید سیاه” که بازیگرانی همچون تولگاهان ساییشمان، هانده ارچل و هاکمان در آن حضور داشتند،

در نقش ابرو به تلویزیون بازگشت. ملیس سپس در فیلم “حال دنیا” با مراد دالکیلیچ در نقش اصلی حضور یافت. او همچنین در سه فیلم سینمایی دیگر نیز بازی کرد. سال ۲۰۱۹، با بازی در سریال “لکه”، ملیس سزن نقش اصلی یاسمین را با همراهی بوراک سوینچ بازی کرد و با بازی بسیار خوب خود توانست توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کند.

آغاز فعالیت بازیگری ملیس سزن

آغاز فعالیت بازیگری ملیس سزن

فیلم ها و سریال های ملیس سزن

  • ملیس سزن در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار در فیلم کمدی ترکیه‌ای به نام «دولت جهانی» و سپس در فیلم «لانه روباه» به عنوان بازیگر ظاهر شد. همچنین در همین سال در فیلم زندگینامه‌ای و عاشقانه به نام «قهرمان» در نقش فرعی بازی کرد، که داستان اسب مسابقه خلبان جسور و جوکی هالیس کاراتاش را روایت می‌کند.
  • در سال ۲۰۱۹، ملیس در سن ۲۴ سالگی در سریال «لکه» به شهرت قابل توجهی دست یافت. بازی در این سریال، راه ملیس سزن را برای بازی در نقش‌های اصلی و مهم‌تری باز کرد. همچنین در همین سال، در سریال درام «گذشته‌ عزیز» در نقش اصلی به نام درن حضور درخشانی داشت.
  • در سال ۲۰۱۹، ملیس در فیلم «معجزه‌ی ۲: عشق» نیز بازی کرد و با چند بازی در این سال، نامش را در میان ۱۰۰ نام برتر در لیست Starmetre IMDb قرار داد.
  • در سال ۲۰۲۰، ملیس در نقش اصلی تازن در سریال تاریخی به نام «یا آزادی یا مرگ» حضور پیدا کرد که به اشغال قسطنطنیه، انحلال مجلس نمایندگان، جنبش به رهبری مصطفی کمال آتاتورک و تشکیلاتش می‌پردازد.
  • در سال ۲۰۲۱، ملیس در فیلم درام و موزیکال به نام «کووالا» بازی کرد و از اکتبر ۲۰۲۰ تاکنون در نقش اصلی گرین گوچلو در سریال «بی‌وفا» در کنار کانسو دره و کنر سیندوروک مشغول به بازی است.
سریال گلجمال

سریال گلجمال

  • ملیس سزن در سال ۲۰۲۱ در سریال ترکیه‌ای درام و جنایی به نام «فاطمه» با بازی بورچو بیریچیک، اوغور یوجل، مهمت یلماز آک و هازال تورسان نیز بازی کرد. این سریال در نتفلیکس منتشر شد و شامل یک فصل و در مجموع ۶ قسمت است. داستان سریال، یک خانم نظافتچی است که برای پیداکردن شوهرش در مسیر خطرناکی وارد می‌شود و با جنایتکاران و قانون‌شکنان درگیر می‌شود. این سریال در استانبول فیلم‌برداری شده است.
  • ملیس سزن برای بازی در نقش «درین» در سریال «بی‌صداقت»، مورد آزار و اذیت کاربران مجازی قرار گرفت و نظرات بسیار تند و توهین‌آمیزی دریافت کرد.
  • در سال ۲۰۲۲، ملیس سزن به عنوان داور مسابقه‌ی «خواننده نقابدار ترکیه» انتخاب شد. این مسابقه، یک مجموعه تلویزیونی مسابقه‌ای بود که پس از یک فصل پخش آن به دلیل شایعاتی لغو شد.
  • دوا ناکاش‌اوغلو یکی از شخصیت‌های اصلی سریال ترکیه‌ای «گلجمال» است که درگیر داستان عشق و نفرت می‌شود. بازیگر مقابل او مورات اونالمیش نقش شاهین را بازی کرده است. در ابتدا، گلجمال قصد دارد به دوا آسیب بزند و از این طریق انتقام مادرش را بگیرد. اما در ادامه، رویدادهایی رخ می‌دهد که این داستان را به یک شکل دیگر پیش می‌برد.

 

 

 

 

افشین قطبی

بیوگرافی افشین قطبی

بیوگرافی بورجو بیریجیک

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا