سلمان خان هنرپیشه مسلمان سینما بالیوود

شنبه 27 فروردین 1401 بیوگرافی
بیوگرافی سلمان خان

بیوگرافی سلمان خان

نام اصلی: عبدالرشید سلیم سلمان خان

تاریخ تولد: ۲۷ دسامبر ۱۹۶۵ ‏

محل تولد: ایندور، مادیا پرادش، هند

محل زندگی:  بمبئی، مهاراشترا، هند

ملیت:  هند

لقب: سالو

شغل: هنرپیشه، تهیه‌کننده، ستاره، مدل، نیکوکار، خواننده

والدین: سلیم خان، اهل پیشاور پاکستان و نویسنده فیلمهای موفقی چون ” شعله ”

سال‌های فعالیت: ۱۹۸۸ تاکنون

بیوگرافی سلمان خان

بیوگرافی سلمان خان

سلمان خان کیست؟

عبدالرشید سلیم سلمان خان معروف به سلمان خان بازیگر، تهیه‌کننده، خواننده و مجری مشهور کشور هند است. سلمان خان پسر هنرپیشه و فیلم‌نامه‌نویس سینمای بالیوود سلیم خان است. سلمان خان یک بازیگر مسلمان است.

 

سلمان خان متولد چه سالی است؟

عبدالرشید سلیم سلمان خان  متولد ۲۷ دسامبر سال ۱۹۶۵ در مادیا پرادش به دنیا آمد.سلمان خان خودش یکبار گفته‌است که دورگه مسلمان–هندو است.

 

تحصیلات سلمان خان

سلمان خان تحصیلات خود را در دبیرستان St. Stainlaus High School در بندر مومبایی به پایان رسانید.او فارغ التحصیل کالج سنت خاویر بمبئی است.

قد و وزن سلمان خان

سلمان خان شخص مثبت ، خوش تیپ و ورزشکار است .قد سلمان خان ۱۷۵ سانتی متر است.

خانواده سلمان خان

سلمان خان پسر بزرگ نویسنده، سلیم خان، است و مادرش سلما خان نام دارد. پدربزرگ از افغانستان به هند مهاجرت کرده و در  مدیا پرادش ساکن شده‌ است و مادر سلمان خان هندو است.

نامادریش هلن نام دارد که قبلاً هنرپیشه بوده و با خود سلمان در چند فیلم بازی کرده‌است و خوش درخشیده‌ است. دو برادر دیگرش، ارباز خان و سهیل خان، و دو خواهرش، آلویرا و آرپیتا، نام دارند. آلویرا با یک هنرپیشه و کارگردان با نام آتل آگنی هوتری ازدواج نمود.

نامادری سلمان خان هلن از بازیگران صاحب نام هندی است. برادران او ارباز خان و سهیل خان و خواهران او آلویرا و آرپیتا خان نام دارند ( آرپیتا خواهر ناتنی ) سلمان خان است.

 

بیشتر بخوانید:زندگینامه عامر خان هنرپیشه محبوب بالیوود

 

اولین فیلم سلمان خان

اولین فیلم سلمان خان

 

شروع فعالیت و شهرت سلمان خان

شروع بازیگری اش به واسطه ناماداری اش شکل گرفت تا او در سال 1988 وقتی 23 ساله بود در فیلم یک همسر باید مثل این باشد در یک نقش فرعی اولین تجربه خود را بدست آورد

سلمان خان اولین فعالیت خود را در سال ۱۹۸۸ در نقش مکمل در فیلم “بیوی هو تو ایسی” آغاز کرد.
اولین نقش اصلی او، مربوط به فیلم عاشقانه سورج برجاتیا با عنوان” منه پیار کیاً بود که در سال ۱۹۸۹ ساخته شد. این فیلم یکی از پرفروشترین فیلم های تاریخ هند به شمار می رود.

سلمان در این فیلم توانست جایزه Filmfare برای بهترین بازیگر مرد تازه وارد را بدست آورد. سلمان خان با این فیلم به شهرت رسید.

او پر فروش ترین فیلمهای سال هاي 1991, 1994, 1998, 1998, 2005, 2010, 2011 و 2012 را در کارنامه خود دارد که هیچ بازیگری دراین صنعت تا حالا نتوانسته است که هشت سال پر فروش ترین فیلم ها را دارا باشد.

همینطور از سال 2010 به بعد او هیچ فیلم شکست خورده اي در کارنامه خود ندارد. وی همواره جزو بهترین, پرفروش ترین و محبوب ترین بازیگران مرد سینمای بالیوود شناخته می‌شود.

 

 آیشواریا رای عشق سابق سلمان خان

آیشواریا رای عشق سابق سلمان خان

 

زندگی شخصی سلمان خان

او در آپارتمانی در مومبای بندرا زندگی می‌کند. او همچنین ۱۵۰ جریب زمین در پانول دارد که دارای سه خانه ویلایی، استخر و سالن ورزشی است.

سلمان در سال ۱۹۹۹، رابطه دوستی با هنرپیشه زن بالیوود آیشواریا رای را آغاز کرد و بعدها نامزد شدند اما در سال ۲۰۰۳ از هم جدا شدند.آیشواریا رای در مدتی که با سلمان خان بود تهمت های زیادی از روانی بودن، دست به زن داشتن و مشروب خوردن سلمان خان منتشر کرد، همین رابطه در نهایت به جدایی ختم شد چند بار سلمان خان دست به خودکشی زد که توسط  یکی از همکارانش بنام سانچی و همسرش از مرگ نجات یافت.

سلمان خان در سال ۲۰۰۵ وارد رابطه با کاترینا کایف شد و پس چندین سال رابطه جدی به دلیل وجود داشتن رابطه‌ای بین کاترینا کایف و رانبیر کاپور رابطه بین آن‌ها در سال ۲۰۱۰ تمام شد. سلمان از اتمام این رابطه ضربه روحی خورد ولی سلمان خان هنوز رابطه دوستی خود را با کاترینا کایف از بین نبرده و حتی بعد از جدایشان آن‌ها در فیلم موفق یک ببر همبازی شدند.

در حال حاضر رسانه ها خبر از رابطه سلمان و زرین خان از بازیگران هندی می دهند
سلمان خان دو پسر و یک دختر را به فرزند خواندگی قبول کرده و بسیار لذت می برد که آنها به او پدر بگویند.

 

بیوگرافی سلمان خان

بیوگرافی سلمان خان

ماجرای اتهام به قتل سلمان خان

در سال 2015 دادگاهی در هند او را به جرم کشتن یک مرد بی خانمان در جریان یک تصادف  به 5 سال زندان محکوم کرد، اما این حکم مدتی بعد به دلیل نبود شواهد کافی موجب تبرئه وی شد.

علت زندانی شدن سلمان خان

در سال 2018 در پشت صحنه فیلم ما با هم هستیم چند راس غزال کمیاب محافظت شده را شکار کرد که لو رفتن فیلم باعث شد توسط دادگاه به 5 سال زندان و پرداخت 10 هزار روپیه محکوم شود

او چند روزی به زندان رفت تا توانست با گذاشتن وثیقه آزاد شود.

 زندگی نامه سلمان خان

زندگی نامه سلمان خان

داستان نیکوکاری سلمان خان

وی یکی از بزرگترین خیرین هندوستان است، موسسه Being Human (انسان بودن) وی با فروش محصولاتی از جمله تی شرت، تمام عواید آن را صرف حمایت از افراد محروم می کند .او هر چند سال یکبار زندانی های که محکومیت مالی دارند را آزاد می کند.

سلمانخان

سلمانخان

 

دوستان صمیمی سلمان خان

شاهرخ خان و ریتيک روشن دو بازيگر مطرح باليوود از دوستان صميمی او هستند .

بیماری سلمان خان

سلمان خان به بیماری دردناک نورالژی عصب سه قلو مبتلاست، این بیماری باعث درد شدید در چشم ها، دندان ها، فک ، پیشانی و بینی می شود.

سینما بالیوود

"عامر خان" معروف به امیر خان سینما بالیوود

بیوگرافی آیرینا شایک

آیرینا شایک | مدل روسی و نامزد سابق کریس رونالدو

آخرین دیدگاه‌ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا