بیوگرافی انریکه ایگلسیاس

شنبه 19 فروردین 1402 بیوگرافی
انریکه ایگلسیاس

چکیده بیوگرافی انریکه ایگلسیاس

نام: انریکه ایگلسیاس

لقب: سلطان لاتین پاپ و سلطان موسیقی رقص

متولد: 8 مه 1975 (45 سالگی)

زادگاه: مادرید، اسپانیا

ملیت: اسپانیا ایالات متحده آمریکا فیلیپین

سالهای فعالیت: 1995 – در حال حاضر

سبک: پاپ/دنس پاپ/پاپ لاتین/ اکترو پاپ/رگاتون

حرفه: خواننده /  بازیگر/مدل/ترانه سرا

همسر: آنا کورنیکووا  (2001 – در حال حاضر)

فرزند: یک دختر و پسر دوقلو

انریکه کیست ؟

انریکه میگل ایگلسیاس پریسل خواننده، ترانه‌سرا، تهیه‌کنندۀ و بازیگر کشور اسپانیا است .او پسر خولیو ایگلسیاس خواننده و ترانه‌سرای بین‌المللی است که از سال ۱۹۹۴ به شکل جدی وارد حرفه موسیقی شده‌است.

انریکه متولد چه سالی است ؟

انریکه ایگلسیاس در تاریخ 8 مه 1975 متولد شده است.

انریکه اهل کجا است ؟

او در مادرید ، اسپانیا به دنیا آمد.

بیوگرافی انریکه

انریکه، پسر خولیو ایگلسیاس خواننده و ترانه‌سرای بین‌المللی، از مادرید اسپانیا به دنیا آمد. والدین او در سن سه سالگی از هم جدا شدند. پس از این اتفاق، با مادرش زندگی کرد. اما بعد از آن که پدربزرگش دکتر خولیو ایگلسیاس پوگا توسط اتا باسک‌ها ربوده شد، مادر او به دلیل نگرانی بیشتر، او را به آمریکا، در میامی، فلوریدا فرستاد تا با پدر خود زندگی کند. هرچند که پدرش به ندرت در خانه بود، او توسط دایه‌ای به نام الویرا الوارز پرورش یافت. انریکه دو خواهر و برادر دارد و با همراهی آن‌ها نزد پدر و دایه خود الیوارس بزرگ شد.

بیوگرافی انریکه

بیوگرافی انریکه

همسر انریکه خواننده اسپانیایی کیست؟

آنا سرگیونا کورنیکوا (زاده ۷ ژوئن ۱۹۸۱ در مسکو، شوروی) یک تنیسور نیمه بازنشسته اهل روسیه است. در حال حاضر او همسر انریکه ایگلسیاس خواننده مشهور اسپانیایی است و صاحب دو فرزند به نام های لوسی و نیکولاس است.آنا و انریکه رابطه ی شان را از سال ۲۰۰۱ در موزیک ویدیو (فرار)شروع کردند و رابطه آنها همچنان پا بر جاست.فرزند سوم آنها در سی ام ژانویه ۲۰۲۰ بدنیا آمد. ازدواج آنها مخفیانه بود. تا اینکه آنادر یک مسابقه تنیس خیریه بدون مقدمه رو به تماشاگران کرد و به آنها اعلام کرد که یک ماهی است که با انریکو ازدواج کرده است.

آنا کورنیکوفا تنیسور مشهور روسی در سپتامبر 2002 به خاطر کمردرد از دنیای حرفه ای تنیس خداحافظی کرد. آنها حدود ۱۹ سال است که باهم زندگی می‌کنند. انا یکبار به خاطر موزیک ویدئو آهنگ معتاد انریکه را ترک کرده ولی دوباره به زندگی باهم ادامه دادند.

همسر انریکه

همسر انریکه

فرزندان انریکه

این زوج  یک دختر و پسر دوقلو به نام های نیکولاس و لوسی دارند که ۱۶ دسامبر سال ۲۰۱۷ به دنیا آمدند. و در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ صاحب سومین‌ فرزند خود به نام ماری شدند .

فرزندان انریکه

فرزندان انریکه

محبوب ترین آهنگ انریکه

محبوب‌ترین آهنگ وی رقص است که به زبان‌های مختلف خوانده شد. یکی دیگر از آهنگ‌های پر طرفدار وی Subeme la radio است که با ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون بازدید در یوتیوب پر طرفدار است.با مجموع حدود ۱۴۰ میلیون آلبوم و ترانه‌هایی که تاکنون از وی به فروش رفته، لقب پرفروش‌ترین هنرمند لاتین تاریخ را به خود اختصاص داده‌است

شروع خوانندگی انریکه

انریکه فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه میامی است و زمانی که در دانشگاه میامی، مشغول به تدریس در رشته مدیریت بازرگانی بود، تصمیم گرفت شغل موسیقی خود را دنبال کند .اما  سرمایه کافی برای ضبط یک نمونه نوار نداشت. انریکه دوست نداشت زیر سایه پدرش خواننده شود برای همین نمی خواست خانوادهاش  از بلند پروازی او خبر داشته باشند ودوست داشت کارش مخفی باشد .

برای همین از دایه خود، الیوارس، ۲۰۰۰ دلار قرض کرد و توانست مقدمات ضبط دو ترانه اش را فراهم کند.آزمایش خوانندگی او را، مدیر برنامهٔ آیندهٔاو، فرمن مارتی‌نز انجام داد و تحت تأثیر کار انریکه قرار گرفت.البته نه با اسم واقعی خود بلکه با با نام مستعار «انریکه مارتی نز»  نمونه کار انریکه که دو ترانه بود را برای شرکت‌های مختلف ضبط فرستادند. ماه‌ها بعد، ایگلسیاس قرار دادی با فونوسیوا امضاء کرد و سپس بهتورنتو، کانادا رفت تا نخستین آلبوم خود را در کمال گمنامی ضبط کند.

انریکه ایگلسیاس

انریکه ایگلسیاس

اولین آلبوم انریکه

زحمات کار انریکه بعد از پنج ماه نتیجه داد ،ترانه های انریکه در قالب یک آلبوم به نام انریکه ایگلسیاس که شامل ده ترانه به زبان اسپانیایی بود، در سال ۱۹۹۵ به بازار آمد.نتیجه باورنکردنی بود، در عرض سه ماه بیش از یک میلیون نسخه از سی دی به فروش رفت.و نخستین ترانه آلبوم با نام Si Tu Te Vas به سرعت در بازار موسیقی کشورهای اسپانیایی زبان، تبدیل به ترانه روز آن زمان شد.

انریکه ایگلسیاس و فرزندانش

انریکه ایگلسیاس و فرزندانش

جوایز انریکه ایگلسیاس

  • ۲۳ جایزه جشنواره موسیقی بیلبورد،
  • ۳۶ جایزه جشنواره موسیقی بیلبورد لاتین،
  • ۱۰ جایزه جشنواره موسیقی جهان،
  • ۶ جایزه جشنواره موسیقی آمریکا،
  • ۱ جایزه جشنواره موسیقی گرمی،
  • ۴ جایزه جشنواره موسیقی لاتین گرمی،
  • ۶ جایزه جشنواره موسیقی ام تی وی،
  • ۱۹ جایزه Premios Lo Nuestro
  • ۱۵ جایزه Premios Juventud

آلبوم‌های انریکه ایگلسیاس

  • Enrique Iglesias (انریکه ایگلسیاس) (۱۹۹۵)
  • Vivir (زیستن) (۱۹۹۷)
  • Cosas del Amor (چیزهایی از عشق) (۱۹۹۸)
  • Enrique (انریکه) (۱۹۹۹)
  • Escape (گریز) (۲۰۰۱)
  • Quizas (شاید) (۲۰۰۲)
  • Seven (هفت) (۲۰۰۳)
  • Insomniac (بی خواب) (۲۰۰۷)
  • Euphoria (خوشحالی) (۲۰۱۰)
  • (هوس و عشق) (۲۰۱۴)

فعالیت های خیرخواهانه انریکه

انریکه یکی از خیر های صاحب نام بین المللی می باشد که از انجمن دیستروفی عضلانی، ارتش نجات و موسسه های مختلف برای رفع گرسنگی جهانی حمایت می کند در زلزله هائیتی و فیلیپین کمک های زیادی داشته و در حادثه زلزله کرمانشاه نیز در شبکه اجتماعی خود با مردم ایران ابراز همدردی کرد

بیوگرافی مهران رجبی

بیوگرافی ملانیا ترامپ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا