بیوگرافی سعیدآقاخانی

دوشنبه 13 تیر 1401 بیوگرافی

چکیده بیوگرافی سعیدآقاخانی

نام: سعید

نام خانوادگی: آقاخانی

تولد : 4 اسفند 1350

زاده: بیجار

ملیت: ایرانی

پیشه: بازیگر ، کارگردان ، نویسنده

سال‌های فعالیت: 1371–تاکنون

همسر: گلرخ حقیقی

فرزند: 2 دختر

مدرک تحصیلی: فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران

سعید آقاخانی کیست؟

آقاخانی بازیگر و کارگردان و نویسنده خوب کشورمان است که فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد. او در کردستان متولد شد و برای بازیگری در سن 18 سالگی به تهران مهاجرت کرد.

سعید آقاخانی متولد چه سالی است؟

او متولد 4 اسفند 1350 است.

سعید آقاخانی اهل کجاست؟

او در بیجار کردستان متولد شده است.

 

 

 

بیوگرافی سعید آقاخانی

سعید اقاخانی فرزند یک خانواده شلوغ است و  در شهر بیجار متولد شده است. از زمان دانشجویی خود تئاتر را آغاز کرد و در سال 1371 اولین نقش کوتاه خود را در سریال محکمه بازی کرد.در سال 1377 با مجموعه ای به کارگردانی مهران مدیری بازی کرد و سپس با سریال ساعت خوش به اوج شهرت رسید.او اولین بار در سال 1376با فیلم کلید ازدواج  در سینما بازی کرد و برای بار دوم سال 88 با فیلم بعد از ظهر سگی به این عرصه بازگشت نویسندگی را با سریال متهم گریخت در سال 1384 آغاز کرد سپس در سال 88 سریال عید امسال کارگردانی را هم آغاز کرد.

سعید اقاخانی در سینمایی رحمان 1400

سعید اقاخانی در سینمایی رحمان 1400

ازدواج سعید اقاخانی

سعیداقاخانی بیست و چندی سال است که با دختری شیرازی به نام گلرخ حقیقی ازدواج کرده است و دو دختر بنام خورشید و دریا متولد سال 74 و 80 دارد. او می گید به دلیل علاقه زیاد به دخترانش داماد نمیخواهد!

سعید اقاخانی و همسرش

سعید اقاخانی و همسرش

دوستان بازیگر سعید آقاخانی

او با بازیگرانی همچون محسن تنابنده ،امیر جعفری، علی شام بیاتی و امیر غفارمنش دوستان صمیمی هستند و در دوران دانشجویی با رضا عطاران هم خوابگاهی بود.

سعید اقاخانی در کنار دوستان بازیگرش

سعید اقاخانی در کنار دوستان بازیگرش

مصاحبه ای کوتاه با سعید آقاخانی

فعالیت در  کمپ ترک اعتیاد

بیش از 15 سال است که در زمینه ترک اعتیاد بصورت جدی فعالیت می کند و تابحال در قامت مجری، باعث ترک اعتیاد افراد زیادی شده است

 بازی در نقش های خوب

شخصا اگر نقشی خوبی به من پیشنهاد شود، ژانر آن برایم تفاوتی نمی کند، خیلی ها می گفتند حالا که سینما کار می کنی، به تلویزیون بازنگردولی برایم مهم نیست، اگر نقشی را دوست داشته باشم و فکر می کنم می توانم با ان مردم را سرگرم کنم، حتما بازی می کنم

 

سریال نون خ

آقاخانی در سال 1398 سریال نون خ را کارگردانی کرد و خودش نیز نقش اصلی ان را بازی کرد . این سریال با استقبال زیادی از مردم مواجه شد.

سعید اقاخانی در نون خ

سعید اقاخانی در نون خ

تحریم جشنواره فجر

بعد از سقوط هواپیمای مسافربری توسط پدافند سپاه در دی 98، آقاخانی با انتشار متن انتقاد زیر از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد

 

بی تردید هنرمند واقعی و اصیل، هیچگاه از خاستگاه و مردمش جدا نبوده و نیست، این روزها که حوادث مترقبه و غیرمترقبه گوناگونی جو روانی جامعه و مردم شریف میهنم را یک به یک با بی رحمی نشانه گرفته اند صلاح دیدم ضمن بیان همدردی صمیمانه خودم و آرزوی شکیبایی برای خانواده های داغدار و تمنای مغفرت برای از دست رفتگان از پیشگاه پروردگار، انصراف خودم را از حضور در جشنواره فیلم فجر امسال اعلام کنم.

 

بیوگرافی کیارکنی

بیوگرافی کیارکنی بازیگر نقش آرمان در گربه سیاه

وارن بافت

بیوگرافی وارن بافت سرمایه‌گذار و اقتصاددان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا