بیوگرافی پریسیلا بیولیو همسر الویس پریسلی

شنبه 25 آذر 1402 بیوگرافی
پریسیلا بیولیو

چکید های از اطلاعات  پریسیلا بیولیو

نام: در زمان تولد پریسیلا ان واگنر”(پریسیلا بیولیو)

متولد: ۲۴ مهٔ ۱۹۴۵ ‏(۷۷ سال)بروکلین، نیویورک، ایالات متحده

دیگر نام‌ها پریسیلا بیولیو

حرفه: هنرپیشه، کارآفرین

همسر: الویس پرسلی (ا. ۱۹۶۷–۱۹۷۳)

شریک زندگی:زندگی Marco Garibaldi (۱۹۸۴–۲۰۰۶)

فرزندان:لیسا مری پرسلی

پریسیلا بیولیو

پریسیلا بیولیو کیست

پریسیلا پریسلیازیگر و تاجر آمریکایی است. او همسر سابق الویس پرسلی خواننده آمریکایی و همچنین یکی از بنیانگذاران و رئیس سابق الویس پریسلی اینترپرایز است، شرکتی که گریس‌لند را به یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری ایالات متحده تبدیل کرد..

 

پریسیلا بیولیو متولد چه سالی است

پریسیلا آن واگنر در 24 مه 1945 در بیمارستان نیروی دریایی بروکلین در بروکلین متولد شد

پریسیلا بیولیو متولد کجاست

پریسیلا در مونیخ، آلمان غربی به دنیا آمد. پدرش، جیمز فردریک واگنر، خلبان نیروی دریایی ایالات متحده، در جنگ جهانی دوم کشته شد و مادرش، آن لیلیان واگنر، یک خواننده و بازیگر آلمانی بود.

مادرش، در سال 1948 با پل بولیو، افسر نیروی هوایی، دوباره ازدواج کرد. خانواده او چندین بار نقل مکان کردند و زمانی که او نوجوان بود در آلمان مستقر شدند.

 پریسیلا بیولیو

پریسیلا بیولیو

 

ازدواج پریسیلا بیولیو با الویس پریسلی

پریسیلا در سن ۱۴ سالگی در یک مدرسه شبانه‌روزی در سوییس بود که با الویس پرسلی ملاقات کرد. پرسلی در آن زمان برای ارتش ایالات متحده خدمت می‌کرد و در آلمان مستقر بود. آنها یک رابطه عاشقانه را آغاز کردند و پریسیلا در نهایت به دنبال الویس به ایالات متحده رفت.

هشت سال پس از ملاقات پریسیلا و پرسلی در سال ۱۹۶۷ در لاس وگاس، نوادا ازدواج کردند. دختر آنها، لیزا ماری، سال بعد، در سال 1968 به دنیا آمد.

اگرچه ازدواج آنها دوام نیاورد (آنها در سال 1973 طلاق گرفتند)، الویس و پریسیلا دوستان باقی ماندند و لیزا ماری را تا زمان مرگ او در سال 1977 با هم بزرگ کردند.

 

ازدواج پریسیلا بیولیو با الویس پریسلی

همسران پریسیلا بیولیو

بلافاصله پس از آن، او با مربی کاراته مایک استون زندگی کرد، اما رابطه در سال 1975 از بین رفت.

او سپس با عکاس تری اونیل، وکیل رابرت کارداشیان،  آرایشگر Elie Ezerzer  و سرمایه‌دار کرک کرکوریان، قرار گرفت.

در آغاز سال 1978، پریسلی یک رابطه شش ساله متناوب با مدل مایکل ادواردز داشت، تا زمانی که شروع به ایجاد احساسات نسبت به لیزا ماری نوجوان کرد.

پریسلی از سال 1984 تا 2006 با دوست پسر و فیلمنامه نویس ایتالیایی مارکو گاریبالدی زندگی کرد. او و گاریبالدی که هرگز ازدواج نکردند، یک پسر به نام ناوارون (متولد 1987) دارند.

پریسلی اکنون با دخترش لیزا ماری که دارای چهار فرزند دانیل رایلی، بنجامین و دوقلوهای فینلی و هارپر است، در شادی های مادر شدن شریک است.

 پریسیلا بیولیو

پریسیلا بیولیو

شغل پریسیلا بیولیو

پس از طلاق، پریسیلا به بازیگری روی آورد. او در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی زیادی بازی کرد، از جمله «کلود»، «مأمورین مخفی»، «مأموریت: غیرممکن»، و «خانه کوچک در prarie».

پریسیلا پریسلی رسلی در سال 1979 مجری املاک الویس، گریسلند، شد و ثابت کرد که یک تاجر موفق است و الویس پریسلی اینترپرایز را که او رئیس و رئیس آن است، به یک تجارت سودآور تبدیل کرد.

پریسیلا در سه فیلم تفنگ برهنه با لزلی نیلسن بازی کرد و نقش شخصیت جنا وید را در سریال تلویزیونی دالاس بازی کرد

. پریسلی شرکت Elvis Presley Enterprises را تأسیس کرد و به تبدیل گریسلند به یک جاذبه توریستی چند میلیون دلاری کمک کرد.او همچنین خط تولید لباس و لوازم آرایشی با نام تجاری خود را دارد.

پریسیلا پرسلی یک شخصیت فرهنگی شناخته شده است. او به خاطر ازدواجش با الویس پرسلی و همچنین حرفه‌اش در بازیگری و تجارت شناخته شده است. او همچنین یک فعال اجتماعی است و از سازمان‌های خیریه زیادی حمایت می‌کند.

 پریسیلا بیولیو

پریسیلا بیولیو

کار خیریه و فعالیت پریسیلا بیولیو

از سال 2003، پریسلی سفیر بنیاد رویا، یک سازمان اعطای آرزوها در سانتا باربارا برای بزرگسالان بیمار لاعلاج و خانواده‌های آنها بوده است.

پریسلی به افتتاح مرکز توانبخشی نارکونون استون هاوک در آلبیون، میشیگان کمک کرد.

 

افتخارات پریسیلا بیولیو

پریسلی در سال 1998 مدرک دکترای علوم انسانی را توسط کالج رودز اعطا کرد.[80] او به عنوان مادرخوانده بزرگترین قایق بخاری که تا به حال ساخته شده بود، ملکه آمریکایی، نامگذاری شد.

تیلور سوئیفت

بیوگرافی تیلور سوئیفت محبوب ترین خواننده موسیقی جهان

جان سینا

بیوگرافی جان سینا وهمسرش شهرزاد شریعت زاده

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا