بیوگرافی الویس پریسلی خواننده پادشاه راک اند رول

چهارشنبه 26 مرداد 1401 بیوگرافی
بیوگرافی الویس پریسلی

چکیده ای از بیوگرافی الویس پریسلی

بیوگرافی الویس پریسلی : اِلویس آرون پرسلی

متولد: ۸ ژانویهٔ ۱۹۳۵ توپلوو، میسیسیپی، ایالات متحده

درگذشته: ۱۶ اوت ۱۹۷۷ (۴۲ سال)ممفیس، تنسی، ایالات متحده

علت درگذشت: حملهٔ قلبی

آرامگاه: گریس‌لندممفیس، تنسی

پیشه:خواننده بازیگر

ژانر:راک اند رول -راکابیلی -کانتری- گاسپل- آراندبی-بلوز

ساز:آواز- گیتار- پیانو

سال‌های فعالیت:۱۹۴۶–۱۹۷۷

همسر:پریسیلا بیولیو (۱۹۶۷– ۱۹۷۳)

فرزندان :لیسا مری پرسلی

بیوگرافی الویس پریسلی

بیوگرافی الویس پریسلی

الویس پریسلی کیست؟

الویس پریسلی، نوازنده و بازیگر، در اواسط دهه 1950 به شهرت رسید – در رادیو، تلویزیون و صفحه نقره ای – و یکی از بزرگترین نام های تاریخ راک اند رول است.خواننده محبوب آمریکایی که به طور گسترده به عنوان ” پادشاه راک اند رول» و یکی از نوازندگان غالب موسیقی راک

 

الویس پریسلی متولد چه سالی است

الویس آرون پریسلی در 8 ژانویه 1935 در توپلو، می سی سی پی به دنیا آمد.

 

خانواده الویس پریسلی

او پسر ورنون الویس پرسلی و گلادیس لاو اسمیت بود و برادر دوقلوی او جس گارون در هنگام تولد از دنیا رفت.خانواده‌اش فقیر بودند و پدرش برای نگه‌داشتن شغل سختی داشت. مدتی الویس و مادرش با مادربزرگش زندگی می کردند در حالی که پدرش 8 ماه را در زندان گذراند. الویس در دوران بزرگ شدن کودکی خجالتی بود که به مادرش بسیار نزدیک بود.

 

بیوگرافی الویس پریسلی

بیوگرافی الویس پریسلی

شروع حرفه ای الویس پریسلی

در سنین جوانی، مردم متوجه شدند که الویس صدای آواز عالی دارد. او در سن ده سالگی اولین اجرای عمومی خود را در خوانندگی انجام داد. او همچنین اولین گیتار خود را در آن سال گرفت. الویس عاشق نواختن گیتار بود.

هر جا می رفت، حتی مدرسه، آن را با خود حمل می کرد. او هرگز آموزش رسمی آواز یا گیتار نگرفت و هرگز خواندن موسیقی را یاد نگرفت. او فقط بازی دیگران را تماشا می کرد و آهنگ ها را با گوش (گوش دادن به آنها) یاد می گرفت.

وقتی الویس در کلاس هشتم بود، خانواده اش به ممفیس، تنسی نقل مکان کردند. در ممفیس، الویس در معرض طیف وسیعی از موسیقی قرار گرفت. یکی از کارهای مورد علاقه او این بود که به مغازه ضبط چارلی برود و به موسیقی گوش دهد. الویس نیز به تمرین گیتار ادامه داد.
در ممفیس یک استودیوی ضبط وجود داشت که متعلق به فردی به نام سام فیلیپس بود.

الویس برای اولین بار در اوت 1953 به استودیو رفت تا آهنگی را برای مادرش ضبط کند. اسمش “خوشبختی من” بود.

الویس در طول سال آینده به امید کشف شدن توسط ناشر سان رکوردز زیاد آنجا میرفت. در یک لحظه سم فیلیپس به الویس پیشنهاد کرد که با چند نوازنده محلی، گیتاریست اسکاتی مور و نوازنده باس، بیل بلک، برای ضبط چند آهنگ گرد هم آیند.
الویس، اسکاتی و بیل به Sun Records رفتند و شروع به اجرای آهنگ های مختلف کردند. آنها تعدادی آهنگ را پخش کردند، اما سام فیلیپس تحت تأثیر قرار نگرفت. به پسرها گفت که استراحت کنند.

در طول استراحت، الویس شروع به نواختن یک آهنگ بلوز قدیمی به نام «همه چیز درست است» کرد. الویس سبک خودش را در این آهنگ گذاشت. تند تند می خواند و دور اتاق می رقصید. اسکاتی و بیل موسیقی را شنیدند و به آن ملحق شدند. او این آهنگ را ضبط کرد و سه روز بعد از رادیو پخش شد. الویس در راه تبدیل شدن به یک ستاره بود.

پس از انتشار “همه چیز درست است”، الویس شروع به بازی در باشگاه های محلی کرد و طرفداران زیادی را به دست آورد. به زودی الویس، اسکاتی و بیل در حال سفر به بخش زیادی از غرب میانه و اجرای کنسرت بودند.

در سال 1955، الویس قراردادی را با RCA Records امضا کرد. آلبوم الویس پریسلی شماره یک شد و همچنین اولین موفقیت خود را با آهنگ Heartbreak Hotel به دست آورد.

الویس در چندین برنامه تلویزیونی مانند نمایش میلتون برل، نمایش اد سالیوان و نمایش استیو آلن ظاهر شد. او اکنون یکی از بزرگترین ستاره های موسیقی بود.

الویس علاوه بر ضبط و اجرای کنسرت، شروع به بازی در فیلم‌ها کرد. اولین فیلم او Love Me Tender در سال 1956 بود.

او همچنین آهنگ عنوان این فیلم را خواند که شماره یک شد. در طی 15 سال بعد، او در بیش از 30 فیلم از جمله راک زندان، آبی هاوایی، ویوا لاس وگاس و مشکل دوگانه بازی کرد.

الویس به ساختن فیلم و ضبط آهنگ ادامه داد. در اواسط دهه شصت او زمان بیشتری را صرف فیلم‌های سینمایی کرد و فعالیت موسیقی‌اش کند شد.

او بازگشت بزرگ خود را در سال 1968 با پخش یک برنامه تلویزیونی نشان داد که او آهنگ های مختلفی را اجرا می کند. در سال 1969، او آلبوم از الویس را در ممفیس منتشر کرد که حاوی آهنگ شماره یک “ذهن های مشکوک” بود.

 

بیشتر بخوانید:ماجرای ازدواج پادشاه پاپ مایکل جکسون و دختر پادشاه جهان چه بود؟

 

بیوگرافی الویس پریسلی

بیوگرافی الویس پریسلی

شغل نظامی الویس پریسلی

الویس در سال 1958 به ارتش فراخوانده شد. الویس می خواست با او مانند یک سرباز عادی رفتار شود. او به مدت دو سال در ارتش خدمت کرد و در سال 1960 آزاد شد. در این مدت او جزو لشکر 3 زرهی آلمان بود. او مانند سایر سربازان حقوق می گرفت، اما حقوق خود را به امور خیریه اهدا کرد.

 

زندگی شخصی الویس پریسلی

الویس زمانی که در ارتش آلمان مستقر بود، همسر آینده‌اش پریسیلا را ملاقات کرد. آنها هفت سال قبل از ازدواج در سال 1967 با هم قرار گرفتند. الویس و پریسیلا صاحب یک فرزند به نام دختری به نام لیزا ماری شدند. پریسیلا بعد از مرگ الویس دیگر ازدواج نکرد.

لویس پس از جدایی از همسرش، رفته رفته گوشه‌نشین شد. وضعیت سلامتی او در طول سال های گذشته، عمدتاً به دلیل افزایش وزن و مصرف مواد مخدر، بدتر شده بود. او در گریسلند در نزدیکی قبر مادر و پدرش به خاک سپرده شد.

 

همسر الویس پریسلی

همسر الویس پریسلی

زمان مرگ الویس پریسلی

در 16 آگوست 1977 در سن 42 سالگی بر اثر نارسایی قلبی که مربوط به اعتیاد او به مواد مخدر بود درگذشت. پریسلی از زمان مرگش یکی از محبوب ترین نمادهای موسیقی جهان باقی مانده است.

 

حقایق جالب در مورد الویس پریسلی

  • مجله رولینگ استون “That’s All Right” را اولین ضبط راک اند رول نامید.
  • الویس عمارتی خارج از ممفیس به نام گریسلند خرید. امروزه گریسلند به عنوان موزه عمل می کند.
  • او عمارت گریسلند را در تاریخ 19/3/57 از خانم روث براون مور به قیمت 102500 دلار خرید. این عمارت، ساخته شده از سنگ آهک تنسی قهوهای مایل به زرد، از 23 اتاق و 13.7 هکتار اطراف تشکیل شده است. دروازه های موسیقی در آوریل 1957 نصب شدند. نام “گریسلند” با این عمارت، از روزهایی که در ابتدا به عنوان کلیسا استفاده می شد، آمد.
  • دخترش لیزا ماری با مایکل جکسون ازدواج کرده بود.
  • او 14 بار نامزد جایزه گرمی شد که 3 بار برنده شد.
  • وقتی الویس برای اولین بار با همسر آینده خود پریسیلا ملاقات کرد، او فقط چهارده سال داشت.
  • الویس 40 آهنگ برتر از جمله 18 آهنگ شماره یک را ضبط کرد.
  • موسیقی و فیلم های او هنوز هم بسیار محبوب هستند. او در سال 2012 حدود 55 میلیون دلار درآمد داشت.
  • اولین حضور تلویزیونی او در برنامه تلویزیونی منطقه ای لوئیزیانا هایراید (1955)، 3/5/55 در شریوپورت، لس آنجلس بود.
بیوگرافی بهرام افشاری

بیوگرافی بهرام افشاری بازیگر بلند قامت ایرانی

بیوگرافی پگاه آهنگرانی

بیوگرافی پگاه آهنگرانی فرزند جمشید آهنگرانی و منیژه حکمت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا