بیوگرافی رونالدو برزیلی تکنیکی‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال

شنبه 10 دی 1401 بیوگرافی
رونالدو برزیلی

چکیده ای از بیوگرافی رونالدو برزیلی

نام : رونالدو لوئیزی نازاریو ده لیما(رونالدو برزیلی )

متولد: ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۶ ‏(۴۶ سال)

زادگاه ریو دو ژانیرو، برزیل

قد ۱٫۸۰ متر (۵ فوت ۱۱ اینچ)

پست مهاجم

بیوگرافی رونالدو برزیلی

بیوگرافی رونالدو برزیلی

رونالدو لوئیزی کیست؟

رونالدو لوئیز نازاریو ده لیما که بیشتر با نام رونالدو یا رونالدو برزیلی شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال پیشین برزیل و رئیس کنونی باشگاه رئال وایادولید کشور اسپانیا است

 

رونالدو لوئیزی متولد چه سالی است

رونالدو لوئیس نازاریو دو لیما در ۲۲ سپتامبر ۱۹۷۶ در بنتو ریبیرو متولد شد

 

خانواده رونالدو لوئیزی

پدرش نلیو و مادرش سونیا نام دارد و یک برادر به نام نیلو جونیور دارد.فرزند سوم خانواده است

همسر و فرزندان رونالدو برزیلی

همسر و فرزندان رونالدو برزیلی

همسر و معشوقه های رونالدو لوئیزی

زندگی رابطه‌ای رونالدو لوئیس نازاریو دی لیما در سال 1997 زمانی که او با مدل و هنرپیشه برزیلی آشنا شد علنی شد. سوزانا ورنر، که او را از یک سریال محبوب تلویزیونی برزیل به نام ‘Malhacao’ تحسین کرد

درخواست او برای حضور در سه قسمت مورد تایید قرار گرفت. هر دو با همدیگر عاشق شدند. این باعث ایجاد یک رابطه طولانی مدت شد که تا آغاز سال 1999 ادامه داشت.

در اواخر همان سال، رونالدو عاشق میلن دومینگس، فوتبالیست زن سابق برزیلی شد.طولی نکشید میلن دومینگس باردار شد. رونالدو با مشاهده اینکه او باردار است، او را به قصر بردا هر دو در آوریل 1999 ازدواج کردند. در 6 آوریل 1999، میلن اولین پسر رونالدو، رونالد را در میلان به دنیا آورد.ازدواج آنها 4 سال طول کشید و پس از آن از هم جدا شدند.

در سال 2005 ، رونالدو با مدل برزیلی و ستاره MTV دانیلا سیکارلی نامزد شد که باردار شد اما سقط جنین شد.رابطه آنها کوتاه ترین بود. این تنها سه ماه پس از مراسم عروسی مجلل آنها که حدود 700,000 پوند هزینه داشت به طول انجامید.

در همان سال 2005، رونالدو آزمایش پدری انجام داد و او تایید کرد که پدر پسری به نام الکساندر است.

این پسر پس از یک رابطه کوتاه بین رونالدو و میشل اومزو، پیشخدمت برزیلی که رونالدو برای اولین بار در سال 2002 در توکیو با او آشنا شد، به دنیا آمد.

ازدواج او با ماریا بئاتری در سال 2007 بود.در 24 دسامبر 2008 ، ماریا بئاتریز آنتونی دختر اولشان ماریا سوفیا را در ریودوژانیرو به دنیا آورد.

در آوریل 2009، تمام خانواده به یک مکان جدید منتقل شدند. در 6 آوریل 2010، ماریا بئاتریز آنتونی دومین دختر خود، ماریا آلیس را در سائوپائولو به دنیا آورد.

 

بیوگرافی رونالدو برزیلی

بیوگرافی رونالدو برزیلی

شروع فعالیت رونالدو لوئیزی

-رونالدو در حومه فقیر ریودوژانیرو بنتو ریبیرو بزرگ شد. او فوتبال را در سن 12 سالگی برای باشگاه سوشال راموس محله شروع کرد و دو سال بعد در لیگ کاریوکا به سائو کریستووائو پیوست.

-در سال 1992 او در مسابقات قهرمانی برزیل برای کروزیرو بازی می کرد. او قبل از پیوستن به تیم ملی در سال 1994 در تیم قهرمانی زیر 17 سال آمریکای جنوبی برزیل در سال 1991 عضویت داشت.

-رونالدو در سال 1994 از کروزیرو به پی اس وی آیندهوون هلند منتقل شد و در 56 بازی 55 گل به ثمر رساند و قهرمان لیگ 1995 و جام حذفی هلند 1996 شد.

-پس از انتقال به بارسلونا اسپانیا برای فصل 1996-1997، او در 37 بازی 34 گل به ثمر رساند و به تیمش کمک کرد تا سوپرجام اسپانیا را تصاحب کند.

-رونالدو به دلیل موفقیتش در سال 1997 از اینترمیلان برای بازی در این باشگاه ایتالیایی 27 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد که در آن زمان یک رکورد بود. در اینتر مهارت های عالی دریبلینگ و استعداد او در گلزنی باعث شد تا او لقب “Il Fenomeno” را به خود اختصاص دهد.

-در سال 1997 رونالدو اولین بازیکنی بود که دو سال متوالی جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را دریافت کرد. اما در سال 1999 از ناحیه زانو آسیب جدی دید که باعث شد تقریباً دو سال نتواند بازی کند.

-رونالدو با نادیده گرفتن نگرانی ها مبنی بر پایان دوران حرفه ای خود، در سال 2001 به بازی های رقابتی بازگشت.

-در جام جهانی 2002 او هشت گل به ثمر رساند تا جایزه کفش طلا را به عنوان بهترین گلزن مسابقات به دست آورد و به برزیل کمک کرد تا پنجمین قهرمانی خود در جام جهانی را کسب کند.

-او سپس اعلام کرد که اینتر را به مقصد رئال مادرید اسپانیا ترک می کند. پس از کش و قوس های فراوان، رئال با پرداخت مبلغی در حدود 46.3 میلیون دلار موافقت کرد. در سال 2002 رونالدو به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا و بهترین بازیکن سال اروپا انتخاب شد

-در جام جهانی 2006 او سه گل به ثمر رساند تا مجموع دوران حرفه ای خود را در این مسابقات به رکورد 15 گل برساند

رونالدو در حالی که در سال 2008 برای تیم قدرتمند آث میلان ایتالیا بازی می کرد، تاندون زانوی چپ خود را پاره کرد – همان نوع آسیبی که در سال 1999 در زانوی راست او رخ داد – که برخی تصور می کردند حرفه او را به خطر می اندازد. در دسامبر 2008 یک رونالدو که کاملاً بهبود یافته بود با کورینتیانس در سائوپائولو قرارداد امضا کرد.

-با این حال، او همچنان در طول دوران مربیگری خود در کورینتیانس با تعدادی دیگر آسیب دیدگی کمتر قابل توجه پا و همچنین بیماری تیروئیدی که باعث افزایش وزن او شد، رنج می برد و در فوریه 2011 به طور ناگهانی از این ورزش بازنشسته شد.

 

بیوگرافی رونالدو برزیلی

بیوگرافی رونالدو برزیلی

 

بیوگرافی ساموئل بکت

نویسندگان معروف ایرانی

معرفی نویسندگان معروف ایرانی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا