بیوگرافی ابرو گوندش خواننده ترکیه ای

شنبه 26 اسفند 1402 بیوگرافی
 ابرو گوندش

چکیده ای از بیوگرافی ابرو گوندش

نام: ابرو گوندش

متولد: ۱۲ اکتبر ۱۹۷۴ ‏(۴۸ سال)

محل تولد:استانبول، ترکیه

ژانر: آرابسک،پاپ

همسر: رضا ضراب (۲۰۱۰–۲۰۲۱)

نوع صوت: متزوسوپرانو

تحصیلات: ترک تحصیل در دوران مقطع ابتدایی

ebru-gundes

ابرو گوندش کیست

اِبرو گوندش خواننده اهل ترکیه است از مشهور ترین و بهترین خوانندگان ترکیه است.ابرو گوندش از صدای های خاطره انگیز ترکیه است که لقب ملکه موسیقی آرابسک را نصیب خود کرده است. اِبرو گوندش (۲۲ اکتبر ۱۹۷۴، استانبول)، به ترکی استانبولی: Ebru Gündeş، از معروف‌ترین و بهترین خواننده‌های ترکیه محسوب می‌شود و با لقب “ملکه موسیقی آرابسک” شناخته می‌شود. ابرو گوندش برای داشتن یک صدای قوی و خاص شناخته می‌شود و برخی از طرفداران او این صدا را افسانه‌ای می‌دانند. او گرایش زیادی از مردم ترکیه به خود جلب کرده و باعث شده تا مدال افتخار ترکیه به او اعطا شود.

زندگی‌نامه:

اِبرو گوندش در ۱۲ اکتبر ۱۹۷۴ در استانبول متولد شد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در آنکارا، به همراه خانواده‌اش به استانبول نقل مکان کردند. به دلیل مشکلات مالی، او مجبور به ترک تحصیل شد. کیفیت صدای او از دوران نوجوانی کشف شد. یکی از بستگانش او را به شرکت موزیک راکس نزدیک موزیک برد و مدیری به نام دمیرکات او را به دو تهیه‌کننده معروف، سلجوق تِکای و کُرال ساریتاش معرفی کرد. ساریتاش از او خواست تا قبل از عرضه آلبوم، با امل سایین تمرین کند و با او همکاری کند. ابرو در مدّت کوتاهی برای ضبط آلبومش آماده شد.

موفقیت:

در سال ۱۹۹۳، با آلبوم اولش به نام “مهمان خدا” وارد صحنه موسیقی شد. این آلبوم با فروش بیش از ۱۲۵۰۰۰۰ نسخه، موفقیت زیادی کسب کرد. او در سال ۱۹۹۴ جایزه بهترین خواننده زن ترکیه را از تلویزیون کرال ترکیه دریافت کرد. او پس از آلبوم اول، آلبوم دوم خود را با نام “بلای شیرین” منتشر کرد و موفقیت بزرگی کسب کرد.

آلبوم‌ها و موفقیت‌ها:

سری آلبوم‌های او شامل “من هنوز بزرگ نشده‌ام”، “سفرهٔ گرگ‌ها”، “تو لطفی از جانب خداوندی”، “برگرد، چی می‌شه؟”، “این عهدم باشد”، و “شاهانه” می‌شود. او در سال ۲۰۰۴ آلبوم “این هم به ما می‌آید” را با موفقیت عرضه کرد که در ترکیه موفقیت بزرگی داشت.

آخرین فعالیت‌ها:

پس از این آلبوم، در پایان سال ۲۰۰۴، آلبوم جدیدش “به ما هم این می‌آید” را با ۱۳ آهنگ منتشر کرد که به دلیل موفقیت آن، در ترکیه رتبه سوم را به دست آورد.

 ابرو گوندش متولد چه سالی است

اِبرو گوندش در ۱۲ اکتبر سال ۱۹۷۴ در استانبول به دنیا آمد

 

خانواده وتحصیلات ابرو گوندش

ابرو گوندش در یک خانواده موزیکال بزرگ شد و پدر و مادرش هر دو نوازنده بودند. او از دوران کودکی علاقه زیادی به موسیقی داشت و مصمم بود که آن را به عنوان یک حرفه دنبال کند. او برای تحصیل در رشته موسیقی کلاسیک در دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان در استانبول ثبت نام کرد. با این حال، او پس از دو سال برای تمرکز بر حرفه موسیقی خود ترک تحصیل کرد

ebru-gundes

ورود به موسیقی  ابرو گوندش

وقتی نوجوان بود از طریق یک آشنای خانوادگی به «نشه دمیر کت» از سهامداران کمپانی موسیقی Raks Neşe Müzik معرفی شد.

به این ترتیب بعد از تست ، دمیرکت تحت تاثیر صدای ابرو قرار گرفت و او را به کلاس های موسیقی امل ساین خواننده پر آوازه ترکیه فرستاد.

شروع خوانندگی ابرو گوندش

ابرو گوندش از همان کودکی قدرت صدای بالایی داشت. او در سال 1990 (یعنی در 16 سالگی) با آلبوم مهمانی خدا (Tanrı Misafiri) بطور رسمی وارد دنیای موسیقی شد. این آلبوم مورد استقبال گسترده قرار گرفت طوری که در سال 1994 ابرو توانست جایزه بهترین خواننده زن را از تلویزیون کرال ترکیه دریافت کند.

در سال 1991، ابرو گوندز اولین آلبوم خود را با نام “Kir Zincirleri” (زنجیره های شکسته) منتشر کرد. این آلبوم فوراً به موفقیت رسید و او را به عنوان یکی از چهره‌های برجسته صنعت موسیقی ترکیه به‌طور محکمی معرفی کرد.

او آن را با دو آلبوم دیگر دنبال کرد – “Yüreğimin Sesi” (صدای قلب من) در سال 1995 و “Gel Gör Beni” (بیا مرا ببین) در سال 1997 – که به همان اندازه موفق بودند.

در سال 2001، او تک آهنگ “Çok Çok” (بسیار بسیار) را منتشر کرد که برای چندین هفته در صدر جدول ترکی قرار گرفت و به یکی از نمادین ترین آهنگ های او تبدیل شد.

او در سال 2004 آلبوم Bize de Bu Yakışır را منتشر کرد.

او در طول زندگی حرفه ای خود با برخی از بزرگ ترین نام های موسیقی از جمله تارکان، آمری و مصطفی صندل همکاری داشته است.

 

 ابرو گوندش

ابرو گوندش

ازدواج ابرو گوندش

ابرو در سن 16 سالگی با حمدی وردار ازدواج کرد این دو در سال 2002 از هم جدا شدند، در همان سال او با عمر دوراک ازدواج کرد.

در ماه فوریه سال 2010 میلادی، ابرو با یک تاجر سرشناس ایرانی بنام رضا ضراب ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک فرزند دختر است. البته ابرو پیش از این نیز 2 بار ازدواج کرده بود. سرانجام ابرو در سال 2021 از رضا ضراب نیز جدا شد.حاصل ازدواج یک دختر به نام آلارا می باشد.

در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۳ میلادی، «واحد جرایم سازمان‌یافته پلیس ترکیه» طی عملیاتی رضا ضراب و حدود ۵۰ نفر از افراد مرتبط با وی را دستگیر کرد. رضا ضراب متهم بود که در جریان انتقال یک محموله طلا به ایران، دست به انتقال غیرقانونی پول از طریق یک بانک متعلق به دولت ترکیه شده‌است و در جریان این انتقال غیرقانونی به نزدیکان مقامات دولتی، رشوه پرداخت کرده‌است. وی در سال ۲۰۱۷ پس از بازداشت رضا ضراب در ترکیه تصمیم به جدایی از او گرفت ولی از تصمیم خود صرف‌نظر کرد، اما سرانجام در سال ۲۰۲۱ از رضا ضراب طلاق گرفت.

ebru-gundes

ترانه‌شناسی ابرو گوندش

  • Tanrı Misafiri (مهمان خدا) (۱۹۹۲)
  • Tatlı Bela (بلای شیرین) (۱۹۹۴)
  • Ben Daha Büyümedim (من هنوز بزرگ نشده‌ام) (۱۹۹۵)
  • Kurtlar Sofrası (سفره گرگ‌ها) (۱۹۹۶)
  • Sen Allah’ın Bir Lütfusun (تو لطفی از خداوندی) (۱۹۹۸)
  • Dön Ne Olur (لطفاً برگرد) (۱۹۹۹)
  • Ahdım Olsun (این عهد من است) (۲۰۰۱)
  • Şahane (عالی) (۲۰۰۳)؛ بیش از ۳۰۰٬۰۰۰ نسخه فروخت.
  • Bize de Bu Yakışır (این راهی راست برای ماست) (۲۰۰۴)؛ بیش از ۳۰۰٬۰۰۰ نسخه فروخت.
  • Kaçak (بگریزیم) (۲۰۰۶)
  • Evet (آری) (۲۰۰۸)
  • Beyaz (سفید) (۲۰۱۱)
  • 13,5 (۱۳٫۵) (۲۰۱۲)
  • Araftayım (در برزخ هستم) (۲۰۱۴)
  • Âşık (عاشق) (۲۰۱۹)

ابرو گوندش

آهنگ yaparim bilirsin

آهنگ yaparim bilirsin به قدری معروف شد که حتی اگر آن را گوش نداده باشد، ریتم آن برایتان آشنا خوهد بود، آهنگی پر انزژی و لذت بخش.

رانبیر کاپور

بیوگرافی رانبیر کاپور برترین بازیگر سینمای بالیوود

بیوگرافی الناز شاکردوست

بیوگرافی الناز شاکردوست + خلاصه فیلم سینمایی تی تی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا