بیوگرافی آبان عسکری عاطفه در سریال یاغی + تصاویر جدید

شنبه 21 خرداد 1401 بیوگرافی
بیوگرافی آبان عسکری

بیوگرافی آبان عسکری بازیگر عاطفه در سریال یاغی

چکیده بیوگرافی آبان عسکری

نام: آبان

نام خانوادگی: عسکری

تولد : ۵ اردیبهشت 1365

زاده: تهران

ملیت: ایرانی

پیشه: بازیگر_نویسنده

سال‌های فعالیت: ۱۳88–تاکنون

همسر: محمد کارت

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد تئاتر

بیوگرافی آبان عسکری

بیوگرافی آبان عسکری

آبان عسکری کیست ؟

آبان عسکری هنرپیشه و نویسنده، متولد 5 اردیبهشت سال 1365 در تهران، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد تئاتر و همسر محمد کارت (کارگردان) است. فعالیت بازیگری را از سال 1388 با حضور در تئاتر آغاز کرد. و در سریال یاغی همسرش نقش عاطفه خواهر جاوید را بر عهده دارد.

 

آبان عسکری اهل کجاست ؟

آبان عسکری در شهر تهران متولد شده است.

آبان عسکری متولد چه سالی است ؟

آبان عسکری در ۵ اردیبهشت 1365متولد شده است.

 

زندگی هنری آبان عسکری

آبان عسکری در نمایش هایی مثل فیروز، خاطره ای نداشتم حتی اگر هزارسالم بود، مترسک بازی کرده است. او همجنین در فیلم مات و فیلم سینمایی سوفی و دیوانه و مستند لاوراتور به عنوان بازیگر حضور داشته است.

او در سریال‌ های هشت و نیم دقیقه ، پرستاران به کارگردانی شهرام شاه حسینی و حوالی پاییز به کارگردانی حسین نمازی و سریال روزگار به ایفای نقش پرداخت.لازم به بیان است آبان عسکری تجربه نویسندگی فیلم سینمایی بچه خور به کارگردانی محمد کارت را نیز در کارنامه هنری خود دارد و در چند اثر دیگر با همسر خود به عنوان نویسنده و تهیه کننده همکاری داشته است.

زندگینامه آبان عسکری

زندگینامه آبان عسکری

 

سینمایی بچه خور برنده سیمرغ بهترین فیلم آسیایی سی و ششمین جشنواره جهانی فجر، برنده بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین طراحی صحنه و لباس از نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران، برنده بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و دیپلم افتخار کارگردانی از سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، برنده بهترین فیلم کوتاه از بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران، برنده بهترین کارگردانی فیلم کوتاه از چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه شد.

آبان عسکری

آبان عسکری

محمد کارت همسر آبان عسکری

همسر آبان عسکری ، محمد کارت فارغ التحصیل رشته کارگردانی است.او فعالیت خود را در تئاتر در سال 1379 آغاز کرد و طی این سال‌ ها چندین جایزه بازیگری تئاتر را از آن خود کرده است. محمد کارت به عنوان بازیگر در چند فیلم کوتاه حضور داشته. اولین فیلم او با نام خون مردگی موفق به دریافت جایزه و تندیس بهترین مستند اجتماعی سال از چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی و هفتمین جشنواره بین‌ المللی سینما حقیقت شده است.

آبان عسکری و همسرش محمد کارت

آبان عسکری و همسرش محمد کارت

نحوه آشنایی آبان عسکری و همسرش

به گفته خود محمد کارت: آبان عسکری از ب، بسم‌ الله‌ ایی که من اومدم تهران از شیراز، با هم فضای هنری را شروع کردیم. آبان در آن زمان کارشناسی ارشد تئاتر می‌ خواند و من هم کارگردانی سینما. بدون تعارف معتقدم هرکاری رو که تا الان انجام دادم، پنجاه درصد فکر و مشورتش مال آبان هست، چه تو تهیه کنندگی و کارگردانی مستند و چه در فیلمنامه نویسی که بچه خور رو نوشت. ما دو تا، همسر هم نیستیم ، دو تا همکاریم که با هم زندگی می‌ کنیم. روابط ما و رویاهای ما خارج از سینما نیست و دغدغه‌ هامون را با هم شریک می‌شویم و به یک نتیجه می رسیم.

آبان عسکری و همسرش

آبان عسکری و همسرش

سینمایی شنای پروانه با بازی آبان عسکری

شنای پروانه فیلمی با موضوع اجتماعی است که در آن بازیگرانی همچون جواد عزتی، امیر آقایی، طناز طباطبایی، پانته آ بهرام، علی شادمان، لادن ژاوه‌وند، مهدی حسینی نیا، ایمان صفا، مه لقا باقری، نادر شهسواری، آبان عسکری، ناهید مسلمی و علیرضا داوودنژاد حضور دارند. این فیلم با نویسندگی محمد کارت، حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری و کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی محصول سال ۱۳۹۸ کشور ایران است.

آبان عسکری در شنای پروانه

آبان عسکری در شنای پروانه

آبان عسکری راجع به فیلم شنای پروانه میگوید

اول از بچه‌ های فیلمنامه ‌نویس واقعا ممنونم، واقعا خیلی خوب نوشته بودن فیلمنامه‌ رو و نمی‌شد ازشون ایرادی گرفت. اگر موفق بوده باشم تو کارم، بخش اعظم ‌اش را مدیون فیلمنامه ‌ام و در اجرا هم با حمایت آقای کارت و هدایت بازیگری که داشتن و کمک‌ های آقای عزتی و شناختی که خودم از این سنخ آدم‌ ها داشتم، تونستم این نقش رو ایفا کنم.

عوامل شنای پروانه

عوامل شنای پروانه

آبان عسکری (عاطفه قنبر زاده) در سریال یاغی

داستان این سریال راجع به پسری به نام جاوید است که به دنبال شناسنامه خود است تا بتواند زندگی خوبی برای دختر مورد علاقش بسازد.در این سریال امیر جعفری نقش اسماعیل مقانلو، مالخر و قمارباز را بازی می‌ کند و پارسا پیروز فر در نقش بهمن حضور دارد که یک فرد ثروتمند و با نفوذ در رشته کشتی است. این سریال به کارگردانی محمد کارت می باشد.آبان عسکری نقش عاطفه قنبرزاده، خواهر ناتنی جاوید را بر عهده دارد و الیکا ناصری در نقش ابرا نامزد جاوید جلوی دوربین رفته است و مه لقا باقری نیز به عنوان مادر ابرا در یاغی حضور دارد.

 

بیوگرافی عاطفه در سریال یاغی

بیوگرافی عاطفه در سریال یاغی

 

 آبان عسکری یاغی

آبان عسکری یاغی

 

ابان عسکری در یاغی

ابان عسکری در یاغی

آبان عسکری و همسرش در برلین

آبان عسکری و همسرش در برلین

آبان عسکری در فیلم شنای پروانه

آبان عسکری در فیلم شنای پروانه

زندگی شخصی رامین راستاد

بیوگرافی سارا گرجی ( فاطمه مسعودی فر )

بیوگرافی فاطمه مسعودی فر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا