برای مقابله با ویروس کرونا سمنو بخورید

پنج‌شنبه 8 اسفند 1398 سلامت
برای مقابله با ویروس کرونا سمنو بخورید

سمنو یک غذای فوق العاده که در این روزها به وفور یافت می شود  به خاطر اینکه از جوانه های گندم به دست می آید از ارزش غذایی  بسیار بالاتر یی بر خوردار است .

مصرف سمنو باعث تقویت عمومی بدن افزایش سطح ایمنی و ایجاد مقاومت در برابر عفونت ها به دلیل دارا بودن ویتامین های مختلف  می باشد .سمنو برای افراد بیمار که دوره نقاهت را می گذرانند گزینه بسیار خوبی است.

این خوردنی خوشمزه داراى انواع ویتامین هاى K-E-A و گروه ویتامین هاى B12,B8, B5, B3, B1 و مواد مهم دیگر مانند: فسفر، روى ،آهن ، کرومیوم، ، سلنیوم و مس  می باشد .

گروه ویتامین های “ب” موجود در سمنو  نقش مهمی در سطح انرژی و ایمنی بدن دارد و کمبود آن به خستگی، درد مزمن و کمبود انرژی منجر می‌شود.

ویتامین E موجود در سمنو باعث  تقویت سیستم ایمنی بدن شده به جنگ انواع عفونت می‌رود، کمبود ویتامین E یکی از مهم‌ترین دلایل بروز عفونت و رشد تومور در بدن است.

سمنو حاوی مقدار زیادی روی می باشد که روی یا  zinc  برای عملکرد صحیح سیستمم ایمنی در مبارزه با باکتریها و ویروس های مهاجم به بدن،  و تقسیم سلولی ضروریست.

Image result for خواص سمنو

تقویت ایمنی بدن به عهده گلبول های سفید بدن است و برای تولید این گلبول ها در مغز استخوان به مواد مغذی، ویتامین ها و پروتئین ها نیاز دارند.آهن ،اسید فولیک ، ویتامین E و K موجود در سمنو  به تولید گلبول سفید در بدن و در نهایت به بالا بردن ایمنی بدن کمک کنید.

آهن، اسید فولیک و ویتامین های گروه B آن عاملی برای خونسازی و بوده و می تواند در رفع خستگی وآرامش اعصاب تاثیر گذار باشد.

سمنو  انرژى زا است و بویژه براى افراد پرتلاش و ورزشکاران بسیار مفید است و به دلیل دارا بودن پتاسیم  و کلسیم مصرف متعادل آن به افراد مسن و کسانی که در معرض  پوکی استخوان هستند،گزینه خوبی است.

مغز های موجو در سمنو به نوبه خود به خاصیت آن می افزایند .سمنو برای رشد کودکان و نوجوانان یا برای مصرف در دوران نقاهت بیماری، بهترین غذا محسوب می شود

سیستم ایمنی بدن  را با ورزش منظم، دوری از تنش و استرس و نوشیدن آب کافی تقویت کنید

و در کنار این عوامل، از ویتامین‌ها برای بهبود عملکرد این سیستم کمک بگیرید .

ؤ

7 خوردنی مفید برای عملکرد بهتر کلیه ها

خوردنی های حاوی پروبیوتیک

آشنایی با 10 تا از خوردنی های حاوی پروبیوتیک

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا