با دود کردن این گیاهان از سرماخوردگی در امان باشید

پنج‌شنبه 1 اسفند 1398 گوناگون
ضد عفونی کردن هوای منزل

در پاییز و زمستان به خاطر برودت هوا آنفلانزا و سرماخوردگی شیوع پیدا می کند و به دلیل اینکه هوا سرد است تمامی دریچه ها و در ها را می بندیم و این امر باعث آلوده شدن هوا و انتقال بیماری به دیگر افراد می گردد.برای جلوگیری از انتشار سرماخوردگی و ضد عفونی کردن هوا ی منزل هفت راهکار ساده را به شما آموزش می دهیم .

پژوهشگران طب سنتی استفاده از بخور و دود کردن برخی گیاهان دارویی را برای ضذ عفونی کردن ، تصفیه هوا و از بین بردن آلودگی منزل در زمان سرماخوردگی و سلامت محیط اطراف پیشنهاد می کنند.

7 ترفند برای ضد عفونی کردن هوای منزل و محافظت از سرماخوردگی

1– اسپند یا اسفند :دود کردن اسفند به تنهایی یا به همراه زاج و کندر و گلپر علاوه بر خوشبو کردن هوا باعث ضد عفونی شدن و تصفیه هوا می گردد .

2-گل مریم :دود کردن یا بخور گل مریم موجب رفع آلودگی محیط و همچنین معطر و پاکسازی هوا می شود .

3– عنبرالنسا :از گذشته های بسیار دور مردم برای از بین بردن آلودگی ها و میکروبهای قوی از دود کردن عنبرالنسا بهره می بردند .برای این کار عنبر النساء را در ذغال می اندازیم دود عنبر النساء شدید ترین عفونت ها را از بین می برد .

4- آویشن: با دود کردن انواع آویشن مخصوصا آویشن پهن که خاصیت انتی باکتریال دارد می توان آلودگی ها و باکتری های موجود در هوا را از بین برد و باعث تصفیه هوا منزل شد .

5-آلوئه ورا : با استفاده از بخور عصاره آلوئه ورا می توان باعث پاکسازی هوا و درمان بیماران تنفسی و آسم شوید .

6- اوکالیپتوس :با مصرف کردن بخور برگ اوکالیپتوس تازه علاوه بر ضدعفونی هوای منزل از آلودگی ها می توانید از خاصیت ، خاصیت ضدآسم و آن هم استفاده کنید.

7-سیر و پیاز :سیر و پیازخواص آنتی باکتریالی دارد و میکروب ها را به خود جذب می کند ، بریدن پیاز و قرار دادن در اتاق به ضد عفونی کردن محیط کمک زیادی می کند همچنین استفاده از بخور سیر یا پیاز برای پاکسازی هوای منزل بسیار کار ساز است.

مخترعین ایرانی در مسابقات بانکوک 2020

مدالهای رنگارنگ بانکوک دستمزد مخترعین ایرانی

تمرینات بانجی

تمرینات بانجی یک سبک جدید برای لذت بردن از ورزش

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا