مدالهای رنگارنگ بانکوک دستمزد مخترعین ایرانی

یکشنبه 4 اسفند 1398 گوناگون
مخترعین ایرانی در مسابقات بانکوک 2020
کشور تایلند هر سال  دوم فوریه را به مناسبت روز مخترعین نامگذاری کرده و در این روز مسابقاتی جهت اختراعات و فناوری های جدید ،ایجاد فرصت های شعلی و همکاری یا سرمایه گذاری فراهم می کند که در مرکز تجارت و نمایشگاه بین المللی بانکوک برگزار می شود .
هر ساله بیش از 1000 اختراع و بیش از بیست هزار نفر ممکن است برای بازدید و شرکت مراجعه نمایند . این نه تنها یک رویداد مهم سالانه در تایلند بلکه یکی از بزرگترین مسابقات اختراع در آسیا است.
a group of people posing for a photo: Iranian students grab colorful medals at IPITEx 2020
در این سری مسابقات کشورهایی از جمله امریکا، ،آلمان، انگلیس، ایوان، هند، کرواسی، ترکیه، کره‌جنوبی، ژاپن ،مالزی، عربستان،  و … با ۲ هزار مخترع با هم رقابت کردند.

دانش آموزان و  دانشجویان ایرانی در مسابقات مالکیت معنوی، اختراعات ، نو آوری و فناوری بانکوک کشور تایلند که در دوم تا ششم فوریه برگزار شد مدال های رنگارنگ را کسب کردند.

تیم اختراعات دانش‌آموزی و دانشجویی ایران با شرکت ۱۰ اختراع و دریافت مدال طلا و نقره و کسب ۲ جایزه ویژه و کسب دیپلم افتخار از مسابقات جهانی دانشگاهی دانشگاه ملی کشور تایلند و کسب عنوان طرح برتر جهانی از KIPA کره‌جنوبی، توانست پرچم ایران را در این رقابت به احتزاز درآورند.

 

امیرعباس محمدی کوشکی نیز توانست بهترین جایزه ویژه و معتبرترین جایزه این مسابقات جهانی را  در میان ۶۰

کشور از سازمان مالکیت فکری کشور کره‌جنوبی کسب کند و جزو سه اختراع برتر این مسابقات جهانی قرار بگیرد.

از اختراعات  این دوره از رقابت‌ها می‌توان به:

“دستکش هوشمند راهنمایی و رانندگی با قابلیت نمایش و کنترل ترافیک اشاره کرد. این دستکش مجهز به LCD است و قادر به صدور جریمه است.

 “سیستم بیمارستان هوشمند و تخت هوشمند بیماران”  از دیگر اختراعات ارائه شده در این سری رقابتمی باشد که  این سیستم دارای اسکنر و کنترل علائم حیاتی بیماران و ارتباط بیمار از طریق تخت با  دکتر ، داروخانه و پرستار است.

“دستبند هوشمند” ارائه شده از سوی تیم ایرانی برای افراد مبتلا به آلزایمر ارائه شده است. این دستبند قابلیت کنترل و ردیابی و ذخیره اطلاعات بیمار را دارد.

رنگ سال

رنگ سال 2020 آبی کلاسیک

ضد عفونی کردن هوای منزل

با دود کردن این گیاهان از سرماخوردگی در امان باشید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا