بافتنی/نحوه ی بافت بلوز و شلوار و کلاه زیبای پسرانه

دوشنبه 24 آبان 1400 دسته‌بندی نشده
بافتنی

بافتنی:در این بخش مجله دایان با بافت نحوه ی بافت بلوز و شلوار و کلاه زیبای پسرانه همراه باشید

وسایل مورد نیاز:

کاموا آبی ۴ کلاف ۱۰۰ گرمی و میل شماره ی ۴

 

بافت پشت لباس  :

۶۱ دانه اند خته ۳ سر سانتیمتر کشباف ۱ زیر ۱ رو ببافید سپس بافت ساده را شروع کرده تا ۱۷ سانتیمتر ادامه دهید بعد برای حلقه آستین دانه ها را به ترتیب ( ۱ + ۲ + ۳ ) کور کنید .

۱۱ سانتیمتر دیگر ببافید در رج آخر ۱۲ دانه نگه داشته بقیه را کور کنید ۱۲ دانه را ۳ سانتیمتر کشباف ۱ زیر ۱ رو ببافید و رویآن ۲ جادگمه باز کنید .

 

بافت جلو لباس:

۶۱ دانه انداخته ۳ سانتیمتر کشباف ازیر ۱ رو ببافید سپس دانه ها را به این – ترتیب تقسیم بندی نمائید : ۲۴ تا رو ۴ تا زیر یکی رو ۴ تا زیر ۲ تا رو ۲۴ تا زیر . دو رج به این ترتیب بافته و در رج سوم دانه های ۴ تا زیر را پیچ دهید و هر سه رج یک مرتبه پیچ را – تکرار نمائید . تا ۱۷ سانتیمتر به همین شکل ببافید سپس برای حلقه آستین دانه ها را مانند پشت کور کنید پس از ۶ سانتیمتر دانه های روی میل را دو قسمت کرده.برای یقه ۸ دانه از وسط بعد به ترتیب از دو طرف ۱ + ۱ + ۲ + ۲ + ۳ کنار می گذاریم و بقیه دانه ها را تا طول حلقه آستین ۱۱ سانتی متر می شود می بافیم و دانه ها را کور می کنیم .

 

بافت آستین لباس:

۳۰ دانه سر انداخته ۳ سانتیمتر کشباف ۱ زیر ۱ رو ببافید . سپس روی آن بافت ساده را شروع کرده و هر ۴ رج یک مرتبه از هر دو طرف یک دانه اضافه کنید ۱۰ مرتبه این کار را تکرار کنید وقتی بلندی آستین از شروع به ۱۹ سانتیمتر رسید برای حلقه دانه ها را به ترتیب ( … + ۱ + ۱ + ۲ + ۳ ) کور کنید و کور کردن یکی یکی دانه ها ادامه دهید تا بلندی حلقه ۷ سانتیمتر شود بعد از آن همه ی دانه ها را کور کنید . تک ای لباس را به هم وصل کنید . درزهای یک سرشانه را به هم دوخته سرشانه ی دیگر را با دگمه به هم وصل کن

 

بافت کلاه :

۶۰ دانه سر انداخته ۲/۵ سانتیمتر کشباف ازیر ارز ببافید . سپس بافت ساده را شروع کنید و دانه ها را به ۴ قسمت تقسیم نموده به ترتیب زیر ببافید . ۱۲ تا زیر اژته ازیر ۱ ژته ۱۲ تا زیر اژته ازیر اژته …. اژته ازیر اژته ، در رج برگشت همه دانه ها از رو بافته می شود و ژته ها از رو طوری بافته م می شوند که به صورت سوراخ دیده نشوند . ۵ سانتیمتر به همین شکل بافته و اضافه کنید و ۲ رج دیگر بدون اضافه کردن ببافید . در ادامه ی بافت به این شکل عمل کنید از دو طرف ۱ دانه ی زیر که هر رج اضافه شده ۳ تا را یکی کنید یعنی ۱ دانه ی زیر و دو دانه ی اطراف آن ی را از میل خارج کرده ابتدا دو دانه ی طرفین وسپس دانه ی وسط را روی میل چپ انداخته سه تا را یکی کنید تا دانه ی زیر تا آخر بافت به صورت برجسته بافته شود . عمل کم کردن را تا ۱۰ سانتیمتر دیگر ادامه دهید سپس کاموا را از درون دانه های باقی مانده رد کرده جمع کنید و درز کلاه را بدوزید .

 

بافت شلوارک :

۳۰دانه سر انداخته ۳ سانتیمتر کشباف ازیر ارو ببافید و بعد بافت ساده را شروع کنید . سپس هر ۴ رج یکبار از هر دو طرف یک دانه اضافه کنید ۳ مرتبه این کار را تکرار کرده ، سپس دانه ها را روی میل نگه داشته پاچه ی دیگر شلوارک را هم به همین شکل ببافید بعد همه ی دانه های دو قسمت را روی میل گرفته یک طرف را بافته ۱۶ دانه سر انداخته و طرف دیگر را ببافید به این ترتیب این دو تکه بوسیله ی ۱۶ دانه ی اضافه شده برایفاق شلوارک به هم وصل می شوند . قسمت وسط را مانند بلوز به همین صورت پیچ ببافید پس از ۲ سانتیمتر از پهلو ها از هر دو طرف هر ۴ رج یکی کم کنید . وقتی بلندی بافت به ۱۷ سانتیمتر رسید کم کردن دانه ها از دو طرف را متوقف کرده ۷ سانتیمتر دیگر ببافید سپس بافت را به کشباف ۱ زیر ۱ رو تغییر داده ۳ سانتیمتر ببافید .

نقشه بافت مدل برگی

نحوه بافت مدل برگی مناسب برای بافت ژاکت دخترانه

بافت پاپوش بچه گانه

بافت پاپوش بچه گانه/نحوه بافت 6 مدل پاپوش زیبا بچه گانه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا