2مدل بافت شال گردن وکلاه دخترانه

شنبه 10 مهر 1400 دسته‌بندی نشده
بافت شال گردن وکلاه

بافت شال گردن وکلاه

در این بخش مجله دایان با بافت بسیار زیبا دو مدل ژاکت دخترانه وپسرانه ما همراه باشید در بخش های قبلی نحوه بافت ژاکت دخترانه و ژاکت پسرانه و نحوه بافت ۳ مدل بسیار زیبا شال سه گوش  و مدل بافت پلیور مردانه و بافت مدل برگی برای ژاکت دخترانه  را آموزش دادیم را ببینید.

 

مدل(1) شال گردن و کلاه فانتزی

 

 وسایل مورد نیاز

۳ کلاف کاموایی متوسط ۱۰۰ گرمی _ میل ۴/۵ الی ۵

نحوه بافت:

بافت شال : برای عرض این نوع شال برای افراد زیر ۵ سال ۱۰ الی ۱۵ – سانتی متر در نظر بگیرید و برای افراد بالای ۵ سال ۲۰ الی ۲۵ سانتی . متر عرض شال را در نظر بگیرید . مناسب است بلندی برای کودکان ۱/۲۰ سانتی متر و برای بزرگتر ها ۱/۵ الى ۲ متر برای کودکان ۲۵ الی ۳۵ دانه سر بگیرید و برای بزرگتر ها ۳۵ الی ۴۰ دانه مناسب است .

شروع بافت:

هشت سانتی متر ابری ( یعنی همه دانه ها از زیر ) ببافید و بعد از آن :

رج اول ۴ دانه زیر و یک دانه رو ببافید .

رج دوم و تمام رج های زوج زیرها از زیر و رو ها از رو بافته می شود . ( ج پشت هر چی می بینید ببافید )

رج سوم : بعد از دانه حاشیه ابتدا [ دانه دوم از زیر ببافید و سپس د دانه اول را از زیر ببافید در ادامه دانه چهارم را از پشت میل از زیر ببافید و دانه سوم را نیز از زیر ببافید ( کشباف فانتزی نوع 3 ) . حالا یک دانه رو ببافید و از مطلب داخل کروشه تکرار کنید .

رج پنجم و تمام رج های فرد تکرار رج سوم می باشد

بعد از بافت بلندی شال دوباره هشت سانتی متر ابری ( یعنی همه بعد از تمام شدن از قسمتی که ابری بافته شده با نخ جداگانه ای عرض دانه ها از زیر ببافید شال را ببندید و گره بزنید و سپس بافت ابری را به روی کار برگردانید و طبق شکل آنرا با مروارید تزئین کنید.

بافت کلاه :

برای بافت کلاه عرض آن را به اندازه دور سر و بلندی آن به اندازه ۲۷ سانتی متر می باشد . برای بافت کلاه ما یک مستطیل نیاز داریم که معمولا با ۷۵الی ۸۰ دانه شروع می کنیم ( اگر کاموای شما نازک باشد تا ۹۰ دانه نیز می توانید سر بگیرید ولی اگر کاموای شما ضخیم بود ۶۵ دانه بگیرید ) هشت سانتی متر ابری ( یعنی همه دانه ها از زیر ) ببافید و بعد از آن ۲۵ الی ۳۰ سانتی متر بدین شکل می بافیم :

رج اول : ۴ دانه زیر و یک دانه رو ببافید

رج دوم و تمام رج های زوج زیرها از زیر و رو ها از رو بافته می شود ( رج پشت هر چی می بینید ببافید . )

رج سوم : بعد از دانه حاشیه ابتدا دانه دوم از زیر ببافید و سپس اول را از زیر ببافید در ادامه دانه چهارم را از پشت میل از زیر ببافید و دانه سوم را نیز از زیر ببافید ( کشباف فانتزی نوع 3 ) . حالا یک دانه ببافید . بافت را از آنجایی که خط کشیده شده تکرار کنید

رج پنجم و تمام رج های فرد تکرار رج سوم می باشد . بعد از بیست و هفت سانتی متر دوباره هشت سانتی متر ابری ( یعنی همه دانه ها از زیر ببافید بعد از تمام شدن از قسمتی که ابری بافته شده با نخ جداگانه ای عرض شال را ببندید و گره بزنید و سپس بافت ابری را به روی کار برگردانید و طبق شکل آنرا با مروارید تزئین کنید.

‌‌

بافت شال گردن وکلاه

بافت شال گردن وکلاه

‌‌مدل (2)شال گردن وکلاه با بافت گیس

وسایل مورد نیاز: ۳ کلاف ۱۰۰ گرمی _ میل شماره ی ۴/۵ _ ۴ عدد دگمه بزرگ

طریقه بافت شال گردن :

۵۸ دانه سر انداخته شود. یک رج از رو ببافید.

رج اول: ۶ دانه از رو سجاف رکن_ ۲۰ دانه از زیر_ ۶ دانه از رو رکن _ ۲۰ دانه از زیر _ ۶ دانه از رو رکن.

رج دوم و تمام رج های زوج همه همه از رو بافته می شود .

رج سوم چهارم نیز مانند رج اول و دوم بافته می شود.

رج پنجم : ۶ دانه از رو رکن ۲۰ دانه از زیر را کور کنید ۶ دانه از رو- ۲۰ دانه از زیر را کور کنید ۶ دانه از رو بافته شود .

رج ششم : ۶ دانه از رو ۳۰ دانه انداخته شود . ۶ دانه از رو ۳۰ دانه انداخته شود . ۶ دانه از رو بافت به همین صورت ادامه پیدا . ۴ رج در میان رج ۵ و ۶ را تکرار کنید . یعنی ۴ رج ساده ببافید . بعد ج ۵ و ۶ را تکرار کنید . بافت را تا بلندی دلخواه ادامه دهید . در آخر دانه ها را کور  کرده

جهت بافت گیس در یک سمت شال به این صورت عمل کنید . یک بند ۲۰ دانه ای سمت راست را به صورت حلقه درآورده و از وسط بدوزید . تمام بندهای ۲۰ دانهای بعدی را به ترتیب پشت سرهم از حلقه ها | را رد کنید . در آخر نیز حلقه آخر را به بافت اصلی بدوزید . در محل دوخت  قسمت پایین و بالای شال گردن یک دکمه بدوزید .

طریقه بافت کلاه:

۶۴ دانه نسر انداخته شود . یک رج از رو ببافيد .

رج اول : ۸ دانه از رو ركن- ۲۰ دانه از زیر ۸ دانه از رو ۲۰ دانه از زیر -۸ دانه از رو .

رج دوم و تمام رجهای زوج همه از رو بافته شود . بافت را مانند شال گردن تا بلندی دور سر ببافید و در آخر دانه ها را کور کنید .

بندهای ۲۰ دانه ای را مانند شال گردن از وسط حلقه ها رد کنید . دو سر بافت را با نخ محکم دوخته و روی آن دو عدد دكمه بدوزید . جهت بافت بالای کلاه دانه گرفته و تا بلندی 7 سانتی متر یک رج زیر _ یک رج از رو ببافید . یک رج مانده به آخر ۳ تا یکی- ۳ تا یکی تا آخر دانه ها ببافید . دانه های باقیمانده را کور کنید . درز کناری و در وسط را نیز دوخته و جهت زیبایی بیشتر در لبه کلاه حاشیه بافی کنید .

نکته : جهت بلند شدن و زیبایی بیشتر شال گردن ۲ بند به صورت گیس | ببافید . زیر دکمه های دو سر شال بدوزید . در دو سر شال نیز ریشه بزنید .

بافت شال گردن وکلاه

بافت شال گردن وکلاه

تزیین هندوانه

چند روش ساده برای تزیین هندوانه شب یلدا 

بافت ژاکت

بافت ژاکت/نحوه بافت ژاکت دخترانه و ژاکت پسرانه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا