بازیگرانی در خانه سالمندان هستند

شنبه 10 اردیبهشت 1401 چهره ها
بازیگرانی در خانه سالمندان هستند

بازیگرانی در خانه سالمندان هستند

در این روزها که رضا رویگری بازیگر خوب کشورمان تیتر خبرها شده است ، با انتشار ویدیویی از او در خانه سالمندان یاد و خاطر برخی از هنرمندان خوب کشورمان که در خانه سالمندان بودند ، زنده شد. در این بخش برخی از هنرمندان عزیزی که در خانه سالمندان بودند و دوره سالمندی سختی را داشتند میشناسیم.

 

 

  • ثریا حکمت

آذر مهدی قلی خانی با نام هنری ثریا حکمت متولد سال1332 در خوی و از بازیگران پیشکسوت میباشد که بازی در سینما را از سال 1353 با فیلم ناجورها به کارگردانی سعید مطلبی شروع کرد و در آثاری چون نقطه ضعف، تصویر آخر، خواستگاری، نیش، آواز قو و فیلم به یاد ماندنی ای ایران نقش داشته است.

+ثریا حکمت که روزگاری ستاره‌ای در سینمای ایران بود، دوران سالمندی خود را به سختی می گذراند و گرچه در خانه سالمندان نبود اما این وضعیت برای او به شکلی دیگر تکرار شده بود، او در مرداد 93 در سن 61 سالگی خود اعلام کرد که در نهایت تنگ دستی زندگی می کند و قادر به تأمین ودیعه مسکن خود نیست و مدتی بعد در چادر زندگی خواهد کرد و حتی توان پرداخت، هزینه درمان دندان های خود را نیز ندارد. او حتی خواستار پیش خریدی قبرش در قطعه هنرمندان برای فروشش در زمان حیات برای گذران زندگی بود.

ثریا حکمت، فروردین 1395 شمسی، بر اثر سکته مغزی در بیمارستان طالقانی تهران دار فانی را وداع گفت.

بازیگرانی در خانه سالمندان هستند

بازیگرانی در خانه سالمندان هستند

  • شهلا ریاحی

قدرت زمان وفادوست معروف به شهلا ریاحی بازیگر و اولین کارگردان زن سینمای ایران متولد 1305 در تهران بود. این هنرپیشه قدیمی در سال 1330 فعالیت هنری خود را آغاز کرد و تا سال 1395 به ایفای نقش پرداخته است و بیش از هفتاد و یک فیلم سینمایی را بازی کرده و صدها تئاتر را بر روی صحنه اجرا نموده است.

شهلا ریاحی که در چهارشنبه 11 دی ماه 1398 درگذشت، در زمان حیاتش مدتی را در خانه سالمندان گذراند، فرزند خانم ریاحی درباره حضور او در خانه سالمندان عنوان کرده بود، 15 سال مادرم به “دیمنشیا” و “آلزایمر” مبتلا بود و حال چندان مساعدی نداشت، به همین دلیل مدتی برای آنکه تحت نظر پزشکان قرار بگیرد، در مرکزی نگهداری شد که رسیدگی‌های ویژه به او شود تا پس از بهبودی سر خانه و زندگی‌اش برگردد.

 

  • مهری مهرنیا

مهری مهرنیا بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون متولد 1306 بود که فعالیت خود را در تئاتر را از سال 1327 آغاز کرد و در 1339 با فیلم بچه ننه وارد دنیای سینما شد، این بازیگر در حدود نیم قرن فعالیت هنری در بیش از 40 فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد.

مهری مهرنیا اواخر عمرش را در آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک گذراند. او از اینکه هیچ یک از بازیگران و… سراغی از او نمی‌گیرند، گله‌مند بود و می‌گفت:”به من گفتند برای 10 – 20 روز به آن‌جا می‌بریمت تا حوصله‌ات سر نرود، اما آمدیم و دیگر ماندگار شدیم.هیچ‌جا خونه‌ی خود آدم نمی‌شه، اما به من گفتن برای خرج مریضی، اونو فروختن. تا سر پایی و می‌توانی کاری انجام بدهی، همه مریدت هستند و همه تو را می‌خواهند، اما وقتی از دست و پا افتادی، دیگر هیچ‌کس نگاهت هم نمی‌کند.”

مهری مهرنیا، 30 بهمن 1387 در سن 82 سالگی در بیمارستان باهر تهران، بر اثر کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

  • رضا رویگری

رضا رویگری بازیگر، خواننده و نقاش متولد 6 دی 1325 در تهران می باشد که در سال 1348 اولین بار وارد تئاتر شد ودر فیلم های مختلفی مانند مختارنامه، معصومیت از دست رفته، بوتیک، هرماس، اخراجی ها و… بازی کرده است.

بازیگر سرود ایران ایران متأسفانه در دی ماه 1392 دچار سکته مغزی و به دنبال آن ویلچر نشین شد. به تازگی ویدیویی از این بازیگر در خانه سالمندان منتشر شده است که در آن اعلام میکند توسط همسرش به حال خود در آسایشگاه کهریزک رها شده است. آقای بازیگر حال جسمی خوبی دارد و به گفته همسرش به دلیل سختی جابجا کردن و انجام امور شخصی او با مشورت پزشکان همسرش را به کهریزک منتقل کرده است.

 

شخصیت برتر جهان

20 تا از مشهورترین شخصیت برتر جهان

تارا کریمی همسر رضا رویگری

تارا کریمی همسر رضا رویگری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا