انواع کفپوش اپوکسی را بشناسید

چهارشنبه 9 شهریور 1401 بازار

در محیط های کاری تجاری و صنعتی، کفپوش های رزین اپوکسی به دلیل تنوع خواص مطلوب رزین اپوکسی، گزینه‌ای بسیار محبوب بین کفپوش‌ها هستند. با این حال، از آنجایی که موضوع پوشش های رزین می تواند پیچیده باشد، ممکن است در مورد اصول اولیه و تفاوت های ظریف پوشش های اپوکسی سردرگمی وجود داشته باشد.
بنابراین کارشناسان کفپوش در شرکت ایرانی کفپوش صنعت آریا اینجا با شما هستند. در اینجا  مرور مختصر از کفپوش اپوکسی، رایج ترین انواع کفپوش اپوکسی، مزایای اپوکسی به عنوان سیستم کفپوش و سایر اطلاعات مفید مرتبط را گردآوری کرده ایم.

کفپوش اپوکسی چیست؟

به عبارت ساده، کفپوش اپوکسی نوعی سیستم کفپوش پلیمری و رزینی است که برای محافظت و تزئین روی یک لایه بتن یا سایر سطوح قرار می گیرد. این سیستم ها ممکن است از لایه های متعددی از رزین ترموست تشکیل شده باشند که روی سطح مالیده می‌شود و معمولاً روی بسترهای بتنی اعمال می شوند. هنگامی که لایه رزین کاملاً خشک می شود، کفپوش اپوکسی یک پیوند قوی و دائمی ایجاد می کند و به عنوان یک مانع نفوذ ناپذیر و تزئینی برای محافظت از بستر عمل می کند.

انواع کفپوش اپوکسی

از نظر زیبایی شناسی، کفپوش های اپوکسی نامرئی همه کاره هستند و دارای طیف گسترده ای از رنگ ها، طرح ها، جلوه ها و گزینه های تزئینی هستند. این ویژگی ها آنها را برای مکان ها و مکان های صنعتی و تجاری ایده آل می کند. انواع مختلفی از کفپوش اپوکسی وجود دارد که عبارتند از:

  • آنتی استاتیک: پوشش های کف اپوکسی و یا همان کفپوش آنتی استاتیک یک روکش صاف و بدون سایش ایجاد می کند که از ایجاد بارهای الکترواستاتیک روی سطح جلوگیری می کند. سیستم های کفپوش آنتی استاتیک باید با الزامات استانداردهای ضد الکتریسیته ساکن (مانند ANSI/ESDS2020، IEC 61340-4-1) مطابقت داشته باشند و به گونه ای طراحی شوند که بار استاتیکی تولید شده توسط شخص یا دستگاه‌ها را به طور ایمن به نقاط تعیین شده زمین  منتقل کند.
    کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک معمولاً در آزمایشگاه ها و بیمارستان‌ها، اتاق های تمیز (کلین روم)، مراکز تخصصی پردازش مواد غذایی، اتاق سرور و… استفاده می شوند. برای حفاظت ESD (تخلیه الکترواستاتیک) در مناطقی با تجهیزات حساس یا محتویات انفجاری، از جمله صنایع الکترونیک، هوافضا، خودروسازی و داروسازی نیز استفاده می‌شود.

  • خودتراز:  کفپوش های اپوکسی خود تراز دسته ای از کفپوش ها هستند که پس از ریختن بر روی بستر، خاصیت خود تراز شدن دارند. سیستم های خود تراز معمولاً بین 1 تا 3 میلی متر اعمال می شوند و به عنوان مایع برای نصب سریع استفاده می شوند و در نتیجه یک روکش صاف و بدون درز ایجاد می شود. فرمولاسیون  غنی رزین اپوکسی یک پوشش بادوام بسیار قوی برای محیط فراهم می کند.
  • پوشش‌های پولکی اپوکسی: با پاشیدن تکه‌های پراکنده در اندازه‌های مختلف  روی یک پوشش پایه اپوکسی رنگی ایجاد می‌شوند و در نهایت با یک درزگیر شفاف مقاوم اجرا می‌شوند. این کفپوش، تزئینی ایجاد می کند که به راحتی تمیز می شود و مقاومت خوبی در برابر ترافیک پا و مواد شیمیایی دارد. گزینه پوشش اپوکسی پولکی برای مغازه ها، نمایشگاه ها، رستوران ها و مدارس در میان بسیاری از مکان های تجاری دیگر ایده آل است.
  • متالیک: اپوکسی متالیک یک سیستم پوشش کف اپوکسی چند لایه ویژه است که با افزودنی‌های فلزی ایجاد می‌شود. به دلیل حرکت مداوم رنگدانه‌های فلزی در مدل‌های متالیک، حتی کف‌هایی که از رنگ‌های یکسانی استفاده می‌کنند، هرگز دقیقاً یکسان به نظر نمی‌رسند و هر کفپوش را منحصربه‌فرد می‌سازد.

مزایای کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی در مقایسه با کفپوش های دیگر مانند پی وی سی، کاشی و سرامیک، بتن و… دارای مزایای متعددی است. در ادامه برخی از مزایا را با هم بررسی می‌کنیم.

ماندگاری بسیار بالا

حجم بار روی کفپوش‌های اپوکسی می تواند از ترافیک پیاده تا ترافیک کامیون و لیفتراک متفاوت باشد. یک گزینه کفپوش صنعتی می تواند در برابر سوء استفاده روزانه از طیف گسترده ای از تجهیزات و فرآیندهای تولید مقاومت کند. به عنوان یک ماده مقاوم در برابر سایش و مواد شیمیایی، گزینه های کفپوش اپوکسی می تواند نیازهای دوام اکثر تولید کنندگان صنعتی را برآورده کند.

زیبایی فوق العاده

کفپوش اپوکسی را می توان به عنوان یک سطح کف بدون درز، با شست‌و‌شوی آسان و با طیف گسترده ای از گزینه های رنگی و دکوراتیو قابل تنظیم و همچنین انواع سطوح براق (براق، ساتن، مات) اعمال کرد. گزینه های طراحی دیگر شامل افزودن ریزتراشه های رنگی و افزودنی های رنگدانه فلزی نیز امکان‌پذیر است. برای ایجاد طرح‌های خاص و حرفه‌ای می‌توانید با مهندسین شرکت کفپوش صنعت آریا در تماس باشید.

نگهداری آسان

از آنجایی که اپوکسی یک گزینه کفپوش بدون درز و غیرقابل نفوذ است، بستر بتنی از مواد شیمیایی، خاک، مایعات و سایر آلاینده ها محافظت می شود. این کار باعث می‌شود که کف‌ها به راحتی تمیز شوند و فقط به یک اسکرابر یا تمیز کردن استاندارد با یک پاک‌کننده همه منظوره نیاز باشد – بدون اپیلاسیون یا صاف کردن لازم نیست. کفپوش های اپوکسی به غیر از تمیز کردن استاندارد نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی ندارند و آنها را به گزینه ای عالی برای درازمدت تبدیل می کند.

ایمن

این کفپوش می‌تواند ضد لغزش باشد و همین ویژگی در محیطی که افراد در حال رفت و آمد هستند، بسیار مهم و حیاتی است. ویژگی آنتی استاتیک می‌تواند از انسان و ماشین‌های صنعتی در برابر الکتریسیته ساکن محافظت کند و ویژگی آنتی باکتریال بودن آن، کمک بسیار زیادی به بهداشت محیط می‌کند.

مناسب اکثر محیط‌ها

به عنوان یکی از متنوع ترین گزینه های کفپوش، کفپوش اپوکسی برای محیط های مختلف مانند صنعتی، تجاری، پزشکی، تولید مواد غذایی و نوشیدنی، حمل و نقل هوایی، تفریحی، مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل، تولید، آموزشی، خواربار فروشی، خرده فروشی و بسیاری موارد دیگر عالی پیاده سازی و اجرا کرد.

مراجعه به دکتر چشم پزشک برای درمان انواع بیماری چشم

آشنایی با بیماری مقاربتی به نام تریکوموناس!

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا