اطلاعات فنی خودرو لیفان x60

چهارشنبه 4 بهمن 1396 دسته‌بندی نشده
اطلاعات فنی خودرو لیفان x60

 

لیفان x60بررسی خودرو

اطلاعات فنی خودرو لیفان x60

لیفان ایکس 60 کراس اووری است که حدودا دو سال از حضور آن در خیابان های کشورمان می گذرد. این خودرو به دلیل کمبود گزینه های SUV صفر کیلومتر در رنج قیمت آن، فروش نسبتا موفقی را تجربه کرد و تعداد آن روز به روز در خیابان ها بیشتر و بیشتر شد. شاید تنها رقیب نزدیک لیفان X60 در بازار هموطن آن یعنی ام وی ام X33 می باشد. اما چندیست که ام وی ام X33 جهت برتری جستن به رقیب نزدیک خود، با ظاهری جدید و گیربکس CVT پا به میدان رقابت گذاشته تا تنها کراس اور دنده اتوماتیک صفر زیر 100 میلیون تومان لقب بگیرد. اما در این بین لیفان هم بیکار ننشسته و ایکس 60 را با چند تغییر ظاهری و همچنین گیربکس CVT راهی بازار کرده است تا از رقیب هموطن خود عقب نماند.

خودرو لیفان x60

اطلاعات فنی خودرو لیفان

فیس لیفت لیفان X60 که در نمایشگاه بین المللی خودروی شانگهای امسال از آن رونمایی شد، نسبت به مدل قبلی آن تغییرات چندانی نداشته است. در واقع می توان از مهمترین تغییرات آن به مجهز شدن به گیربکس CVT ، تغییر جلو پنجره و همچنین اضافه شدن گارد و رکاب به صورت فابریک نام برد.

نمای خارجی
نمای خارجی ایکس 60 اتوماتیک با نوع دنده ای آن هیچگونه تغییری وجود ندارد و تشخیص نوع دنده ای با مدل اتوماتیک در نمای ظاهری شاید برای خیلی از هموطنان مشکل باشد  و تنها اگر خیلی دقیق به نوشته های روی خودرو دقت کنید می توانید عبارت CVT را ببینید تا متوجه شوید این خودرو  اتوماتیک است.

نمای داخلی
با ورود به خودرو اولین تغییری که نسبت به قبل احساس می شود  وجود گیربکس اتوماتیک و مانیتور در کنسول جلو است .در وسط داشبورد یک مانیتور بزرگ لمسی با قابلیت های پخش DVD، رهیاب GPS و اتصال به بلوتوث قرار گرفته است که تغییر مثبتی نسبت به مدل فعلی است. همچنین دوربین عقب آپشن دیگری است که به این خودرو اضافه شده است.
 لیفان قصد داشت حداقل ها را در این خودرو رعایت کند صندلی ها و رو دری ها با چرم مصنوعی دوخته و تزئین شده اند و جنس داشبورد نیز از مواد نرم و براق است. کیلومتر شماره به صورت دیجیتالی است و با وجود اینکه از نظر زیبایی چندان بد به نظر نمی رسد اما راننده نیاز به دقت بیشتری برای خواندن سرعت دارد سایر جزئیات کابین تغییرات چندانی نسبت به مدل فعلی نداشته اند و همان طرح کابین قبلی حفظ شده است.

مشخصات تولید کننده
کشور تولید کنندهچین
کارخانه تولید کننده LIFAN MOTORS
نام و مدل اتومبیللیفان X60 دنده ای و لیفان X60 اتومات
شرکت گارانتی کرمان موتور

مشخصات فنی

مشخصات / مدللیفان X60 دنده ای لیفان X60 اتومات

  • موتور4 سیلندر خطی 4 سیلندر خطی – VVT
  • حداکثر قدرت131 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 131  اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور168 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه 168 متر در 4200 دور در دقیقه
  • حجم موتور1794 سی سی 1794 سی سی
  •  تعداد سوپاپ16 DOHC16 DOHC
  • جعبه دندهدستیاتوماتیک CVT
  • تعداد دنده5
  • شتاب 0 تا 96.5 – ثانیه – ثانیه
  • حداکثر سرعت170 کیلومتر بر ساعت170 کیلومتر بر ساعت
  •  وزن خالص1330 کیلوگرم 1330 کیلوگرم
  • فاصله محورها2600 میلی متر 2600 میلی متر
  • ابعاد و نوع چرخ های جلو  عقب 215/65R16 215/65R16

مصرف سوخت
 مشخصات / مدللیفان X60 دنده ای لیفان X60 اتومات
  • داخل شهر–  Lit/100km  Lit/100km-
  •  خارج شهر– Lit/100km   Lit/100km-
  •  ترکیبی8.2 Lit/100km  Lit/100km-
  • حدآلایندگی Euro 45  Euro
لیفان
مشخصات فنی لیفان

سیستم ترمز
ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنگ شونده
ترمز عقبدیسک مجهز به ترمز ضد قفل ABS در هر چهار چرخ

سیستم تعلیق
تعلیق جلو فنر حلقوی با ستون مک فرسون
تعلیق عقبتیرچه یک تکه و فنر حلقوی

ظرفیت ها
باک بنزین 55 لیتر
سرنشین 5 نفر

ابعاد خودرو
عرض (1790) mm
طول (4325) mm
ارتفاع (1690) mm

امکانات ایمنی و آپشن های خودرو
 مشخصات / مدللیفان X60 دنده ای لیفان X60 اتومات
 سان روف دو حالته برقی
سیستم کولر و تهویه مطبوع
 آینه های جانبی برقی
 کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
 ترمز ABS چهار کاناله و EBD
سنسور دنده عقب
قفل ایمنی کودک
چراغ ترمز سوم
همچنین بخوانید : بررسی خودروهای روز دنیا و مقایسه با رقبا
گرم کن شیشه عقب
 شیشه بالابر برقی
برف پاک کن عقب
چراغ مه شکن جلو و عقب
درب باز کن صندوق و باک از داخل
 قفل مرکزی و سیستم هشداردهنده باز بودن درب
سیستم ضد سرقت
 فرمان هیدرولیکی تلسکوپی قابل تنظیم
 سیستم تنظیم چراغ ها
پرده شیشه عقب
سیستم پخش  CD به همراه 6 بلندگو
سیستم پخش DVD به همراه 6 بلندگو
دما سنج نشان دهنده ی دمای بیرون
خروجی برق 12 ولت داخل کنسول
کنترل سیستم پخش بر روی فرمان
صندلی قابل تنظیم سرنشینان جلو در 4 جهت
صندلی چرمی
سنسور نور جهت روشن شدن اتوماتیک چراغ ها
دوربین دنده عقب

معایب لیفان X60 

1-کیفیت ساخت بسیار پایین:
متاسفانه کمپانی کرمان موتور در امر مونتاژ دیگر مثل سابق خوب عمل نمی کند و محصولات این شرکت خودروساز ایرانی به هیچ وجه کیفیت ساخت خوب و مناسبی را ندارند، البته مواردی هم دیده شده که به طور شانسی خودرویی از این کمپانی با کیفیت ساخت خوب ارائه شده است. لذا این امر در تمامی محصولات کرمان موتور جز نقاط ضعفش به حساب نمی آید. امیدواریم به زودی به صورت کامل این نقطه ضعف رفع شود. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که کرمان موتور سعی دارد این ایراد را در خدمات پس از فروش محصولاتش رفع کند، و مشتری محصولات این خودروساز می توانند ایرادهای مونتاژی را به نمایندگی کرمان موتور بگویند تا بدین ترتیب این ایراد توسط آن ها رفع شود.
2-استهلاک بالا:
شاید این موضوع در اکثر خودروهای چینی عیب محسوب شود چرا که اکثر آنها بعد از مدتی افت کیفیت و قیمت زیادی را تجربه می کنند و لیفان X60 هم از این قاعده مستثنا نیست، البته صنعت خودروسازی در چین با سرعت بسیار خوبی در حال پیشرفت است و هر سال که جلوتر می رود شاهد کاهش معایب در خودروهای چینی هستیم.
3-کشش نامناسب پیشرانه:
بدون تردید لیفان X60 خاصیت آفرودی ندارد و در دو نسخه دستی و اتوماتیک این خودرو دیفرانسیل جلو است، لیفان X60 شما را در جاده های خاکی در برابر دیگر شاسی بلندها ناامید می کند، این خودرو در زیر کاپوتش از یک موتور معروف بهره می برد(معروف از آن جهت که در چند محصول لیفان این موتور جا خوش کرده است.)موتوری که با کمک و همیاری کمپانی ریکاردو بریتانیا ساخته شده و تاکنون در چندین خودروی کمپانی لیفان مورد استفاده قرار گرفته است، این موتور قادر به تولید 131 اسب بخار قدرت است، دور موتور این شاسی بلند 6000 دور دقیقه است، موتور لیفان X60 دارای 168 نیوتن متر گشتاور است این در حالی است که دور موتور این خودرو 4200 دور دقیقه است، باید گفت که وزن این خودرو با موتورش تناسب خوبی ندارد و شاید همین امر هم باعث کم بودن شتاب این خودرو شده است، شتاب لیفان ایکس 60 تقریبا 13 ثانیه برآورد شده است و حداکثر سرعتش هم 170 کیلومتر در ساعت می باشد.
4-استفاده از مواد بی کیفیت در داخل کابین:
بیشتر افرادی که پا به داخل کابین لیفان X60 گذاشتند با من هم عقیده هستند که با ورود به داخل کابین این خودرو شاهد بهره گیری کمپانی لیفان از متریال بد و بی کیفیت هستیم، استفاده از پلاستیک خشک و چرم مصنوعی نمونه ای از این متریال بد است.
مهندسین لیفان X60 با کمی تلاش موفق شدند که کابین لیفان X60 را به مانند نسل قبل تویوتا راوفور در بیاورند و شباهت خاصی بین کابین این دو خودرو وجود دارد.(البته فقط از لحاظ چیدمان و طراحی و این شباهت در متریال رخ نداده است.)
lifan x60
محاسن و معایب لیفان x60

محاسن لیفان X60 

1-طراحی به روز خودرو:
همان طور که در ابتدا گفتم این خودرو دارای کپی کاری های زیادی هست ولی خوب در کل باید گفت که طراحی لیفان X60(اگر از کپی کاری هایش چشم پوشی کنیم.) به روز و قابل قبول است و می توان به آن نمره خوبی را داد، مثلا بهره بردن طراحان لیفان از یک جلو پنجره که از جنس کروم است و ترکیب آن با چراغ هایش جلوه خاصی را به نمای جلو این خودرو داده است، از دیگر نکات خوب و قابل ذکر در طراحی لیفان X60 آیته های بغل است که سایز و شکل خوبی را دارد. در قسمت عقب هم ما شاهد چراغ های درخوری هستیم به طوری که استفاده از LED در کنار شکل هندسی این چراغ باعث بالارفتن امتیاز این خودرو در بخش عقب شده است.
2-خدمات پس از فروش مناسب:
به اعتقاد خیلی ها کرمان موتور به نسبت دیگر خودروسازان و نمایندگی های موجود در ایران در زمینه ی خدمات پس از فروش بهتر عمل می کند، و عملکرد این خودروساز در زمینه ی رفع عیب های مونتاژی و تامین قطعات بسیار خوب است، البته ناگفته نماند که هموطنانی هم هستند که با نظر من مخالف هستند و در کامنت ها از عملکرد بد برخی نمایندگی های این کمپانی گلایه دارند.

ستاره ایمنی لیفان X60 
در بررسی های کیفی که در اردیبهشت ماه سال 96 صورت گرفته است مشخص گردیده است که اتومبیل لیفان X60 به همراه خودروهای دیگر شامل :سایپا 131 و سایپا 111 و سایپا 132 و تیبا هاچ بک و ام وی ام 110 اس و سمند و پژو پارس و پژو 405 و ام وی ام 550 فقط موفق به گرفتن یک ستاره ایمنی از پنج ستاره ایمنی شده اند . این آمار نشان دهنده آن است که این خودروها کماکان در سطح پایینی از کیفیت قرار گرفته اند .

لیفان x60

لیفان x60

قیمــت 
قیمت این خودرو در چین 90 هزار یوان اعلام شده است که حدودا 10 هزار یوان از مدل فعلی گرانتر است. در حال حاضر لیفان X60 در بازار ایران با قیمت حدودا 60 میلیون تومان به فروش می رسد. در نتیجه به نظر می رسد که در صورتی که مدل جدید این خودرو با مشخصات فوق به ایران وارد شود، قیمتی در حدود 68 میلیون تومان در انتظار آن خواهد بود.
منبع:نمناک
خودرو میتسوبیشی asx 2017

خودرو میتسوبیشی asx 2017

قیمت روز خودرو پراید

قیمت روز خودرو پراید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا